[XOne] Lords of the Fallen

Discussie in 'Games' gestart door Gakkie, 11 feb 2014.

  1. Numberless Zero

    Numberless Zero Member

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    19
    Gisteravond heb de game gespeeld, ik ben niet echt onder de indruk..erg jammer want ik keek erg uit naar de game.
    Gameplay is wel okay, grafisch erg onder de maat.

    Game gaat weer terug.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Laatst bewerkt: 29 okt 2014
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Zomaar heeft deze game hogere adviesprijs. Wat is deze
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik dacht dat het misschien aan mij lag of dat ik gewoon te verwend was ofzo, maar ik ben het met je eens over de graphics, tot een bepaalde hoogte dan. Ik vind tot nu toe de binnengebieden wel erg netjes met mooie lighting en allerlei dingen bewegen zoals vlaggen/banners(hoe die dingen ook maar heten) en echt een goede sfeer in die binnengebieden. Toen ik echter voor het eerst buiten kwam in de game viel het mij goed tegen, best veel lelijke dingen zoals low-res/korrelige schaduwen, gekke effecten die er niet horen en gewoon alles behalve soepel ook.

    Dus grafisch gaat de game gewoon soms van een duidelijke current-gen game naar bijna 360 achtige taferelen. Combat blijft wel echt heel erg vet moet ik zeggen en door dit soort combat en ook vooral hoe vijanden de klappen opvangen, kan ik echt niet meer combat systemen zoals uit Skyrim accepteren waar het net is alsof je een boom staat de rammen wanneer je een vijand aan het pijnigen bent.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Dit en een speelduur van 12 uur doen me denken dat de overeenkomsten met DaS maar erg oppervlakkig zijn
     
  6. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Vind de game wel tof eigenlijk., sfeertje hou ik wel van.

    Hoop alleen dat ze de performance een beetje bij patchen. Toch wel wat tearing op de ps4. Volgens mij niet onontkoombaar bij deze game
     
  7. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Zit er ook een backstab ofzo in??
    Ik ging net wat te snel na de boss door een tutorialtje heen, die volgens mij over sneaken of backstabs ging..
     
  8. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Volgens mij werkt de backstab hetzelfde als in de Souls serie. Meen gisteren 2 uitgevoerd te hebben
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vond het al heel apart dat LotF helemaal geen introschermen toont van de ontwikkelaar en uitgever. Dus ik dacht ik check dat eens op Youtube...tot mijn verbazing verschijnen hier wel de CI games en Deck 13 logo introschermen. Het is niets erg i guess...maar wtf?

     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.490
    Leuk Bevonden:
    3.440
    Lords of the Fallen topic, waar ben je gebleven?
     
  11. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Heb je de patch nu bigkabuto?
     
  12. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    die assholes met die grote schilden (volgens mij temple guardians) hoe kom ik door die defense,.. shieldbashing en dan slaan??
    Voor de rest best aardige game,... wel een foute kloon van dark souls, maar voor de rest best aardige game O-)
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2014
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik was niet thuis de afgelopen twee dagen. Ik ga de game zo eens verwijderen en dan opnieuw downloaden weer. Iemand op gamefaqs zei echter wel dat de patch al in de digitale versie verwerkt zit. Maar dan zou ik dat toch terug moeten zien in de verbruikte GB's?
     
  14. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Normaal gesproken wel. Snap dan ook niet, waarom het niet juist wordt weergeven. Foutje, misschien?
     
  15. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ok, eindelijk ff wat tijd aan de game kunnen besteden en dus hier mijn voorlopige bevindingen:
    Om gelijk maar met de graphics te beginnen, wat een drama! Grafische bugs (voeten door trappen, etc), low res textures & scenery, nauwelijks antialiasing en dus veel shimmering op objecten ... framerate schommelt en het ziet er zo blurry/wazig uit. Helemaal niet het idee een 1080p game te spelen. Dacht eerste dat het aan mij lag, daarna begon ik te twijfelen aan mijn PS4, maar na het lezen van de Digital Foundry weet ik dat het toch echt de game is die technisch erg matig is. Om maar ff een stukje daaruit te quoten ...

    Goed, nu dat uit de weg is, de gameplay. Ik ben nog niet overtuigd, controls voelen niet zo lekker aan als in DS. Met name het switchen van enemy met de right stick werkt hier heel vaak niet, met de nodige irritatie tot gevolg. Ik is de hit detectie erg wazig en mis je soms volkomen terwijl je zwaard dwars door een enemy gaat. Iets raken zonder target lock is schier onmogelijk bijna. Mede hierdoor is soms ook het afstand in schatten van het in range zijn erg wazig met menige mis tot gevolg. En dan heb ik het nog niet gehad over de rampzalige camera, zeker in close quarters ...

    Ook lastig is dat enemies moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Zo zijn er monsters die ik kan one shotten, maar het broertje die er nagenoeg het zelfde uitziet doet en veel damage en heeft wel 5 hits nodig! ZO wordt ik nog wel eens verrast omdat ik dan denk met de andere te maken te hebben ....

    Over de moeilijkheid, in het begin leek het inderdaad simpel, maar ik zit nu op een punt dat ik de normal enemies veel moeilijker vind dan de normal enemies in DS. Niet alleen kunnen ze veel meer hits hebben, in DS zijn de meeste in 2 klappen dood, maar ook de grote logge enemies zijn razend snel, terwijl jezelf met grote wapens echt extreem slow bent. Zo heb je enemies met een groot schild die zo snel handelen dat het praktisch onmogelijk is hun defense te breaken, laat staan achter ze te komen. Tegen de tijd dat mijn swing voltooid is hebben ze hun shield al weer omhoog. Dit zijn denk ik de enemies die @allstyles hieronder bedoelt ...

    Ik denk dat je dezelfde enemy als ik bedoel, die hier in dit filmpje (mijn gameplay) op 6:30 komt aanstormen. Je hebt er daar meerdere achter elkaar en ik heb bij elke wel vaak minimaal een potion nodig (ze doen 100 dmg!), zodat ik vooralsnog niet door de stuk kom.


    Ben toen gaan backtracken, terug naar de eerste illusionairy wall, waar ik maar niet door heen kwam. Blijkt een bug te zijn. Als ik daar van shield wissel kom ik wel door de muur!! Achter die muur zit nog een heel stuk en 1 door die ik niet open krijg/geen sleutel voor vind. Iemand weet hoe ik deze duur open kan krijgen ?

    [​IMG]

    Uiteindelijk in een area aanbeland the pits ofzo (een soort cell block). Daar zitten dus ook van die moeilijke enemies en bovendien vele enemies bij elkaar. Daar struggle ik nu dus. Zit daar ook een (optionele) boss, maar daar sla ik nog geen deuk in ...

    Ben ook nog geen blacksmith ofzo tegen gekomen terwijl ik loaded zit met runes ... Over wapens en damage gesproken, ik neem aan dat de extra damage van een wapen door bijv STR scaling er nog bijkomt ? Dus dat (screenshot) FATE 53 + 21 = 74 damage doet?!? Omdat linksonderin altijd de base damage (58 ) blijft staan, beetje raar lijkt mij ?
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2014
  16. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Inmiddels na wat backtracking en levelling wat verder en twee bosses verslaan. Heb wel gevoel dat ik de verkeerde kant ben op gegaan. Moet nog steeds die Quest voor Kaslo doen, alleen geen idee waar de courtyard is ...

    Brute axe nu, die ik twohanded gebruik. 102 base + 52 strength scaling :D Wel 210% energy gebruik, dat dan weer wel. Running + heavy attack is echt bruut met dit wapen :) SLa er zelfs soms compleet door shield defenses heen!
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Kom helemaal (nog) niet toe aan deze game...damn you Sunset Overdrive, hehe.
     
  18. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    @ gakkie,..

    Vaak als je er niet doorkomt de andere kant even oplopen,.. dan ben je nog niet helemaal klaar voor dat gebied.
    Die assholes met die schilden, heb ik met magic (ram) en dan wat je zelf ook al ondervonden hebt die sprong met R2.

    Sleutels moet je soms verdomde goed voor zoeken, en kom je misschien pas later in de game pas tegen,.. de blacksmith zit ook ongeveer halverwege de game
    (poison en power rune for the win)

    Ik heb de game zelf na 19 uur en een kwartier uitgespeeld.
    Ik vind het een leuke variatie op de souls games,.. maar haalt het niveau van de souls serie niet helemaal..

    Laatste 2 bossfights, vooral de laatste vond ik het pittigst.....

    Als je kon travelen via de savepoints had ik hem nog wel tijdje langer gespeeld, maar dat zit er helaas niet in....
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Toen ik de game voor het eerst ging spelen kon ik een bepaalde deur openen. Ik ben echter vrij kort daarna overnieuw gegaan om met een andere class te spelen, maar gek genoeg krijg ik deze deur totaal niet open nu. Bijna alsof het een bug is...ik heb alles afgestruind en kan geen sleutel of wat dan ook vinden. Check deze video op 2:09...hij staat buiten en als je verder naar naar beneden gaat kom je uitendelijk bij een deur. Die ging toen open..en nu totaal niet. Iemand enig idee?

     
  20. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    volgens mij ligt de sleutel net waar je naar buiten gaat en die sprong kan maken....
     

Deel Deze Pagina