Ach, hoe dan ook, het doet de game weinig goeds. Volgens mij kunnen ze beter alles weg gooien en (met een ander team) volledig opnieuw beginnen ipv te blijven kwakkelen.
Onduidelijkheid rond schietspel Prey 2 blijft Zes maanden nadat Prey 2 werd uitgesteld heerst nog altijd onduidelijkheid rond de toekomst van het schietspel. De game is niet geschrapt, maar maandagavond liet ontwikkelaar Nathan Cheever van Human Head Studios weten dat de kogel nog steeds niet door de kerk is. Uitgever Bethesda stelde de game in april uit. Dat de evaluatie van de productie van een game een halfjaar moet duren, wekt de suggestie dat iets niet helemaal goed zit. Gamewebsite Shacknews schreef dit voorjaar over contractuele problemen tussen Human Head Studios en Bethesda. De twee partijen hebben dat echter niet bevestigd. Prey 2 moet een schietspel worden waarbij spelers de rol van futuristische premiejager op zich nemen. De game is een vervolg op Prey uit 2006, maar lijkt met die game weinig overeenkomsten te vertonen. Het speelt zich namelijk af op een andere planeet en draait om een ander hoofdpersonage.
Wat is hier de nieuwswaarde van? Zoals Nathan Cheever zelf al op Twitter aan geeft: For everyone thinking this is news -- it's nothing new. Bethesda already stated Prey 2 was on hold due to "quality reasons"
Arkane Studios werkt aan Prey 2 Het schietspel Prey 2 wordt gemaakt door het Texaanse kantoor van gamestudio Arkane Studios. Dat blijkt uit uitgelekte e-mails die in handen zijn van het Amerikaanse gameweblog Kotaku. Volgens de mailuitwisseling is het spel in mei officieel goedgekeurd door uitgever Bethesda. De uitgever ontkent de werkzaamheden aan het spel. Hoewel het spel de titel Prey 2 draagt, moet het volgens een gelekte e-mail van studiobaas Raphael Colantonio gezien worden als spel in de stijl van System Shock 2. Het werk dat Human Head Studios voorheen aan het spel heeft verricht, wordt volgens een andere bron van het weblog niet gebruikt door Arkane. Prey 2 werd twee jaar geleden aangekondigd. Vorig jaar werd echter bekend dat de productie stilgelegd was omdat het niet aan de kwaliteitseisen van Bethesda voldeed.
Pardon? Bethesda heeft zelf ook wel eens poep geproduceerd en die op de markt gebracht. Ik heb nog steeds het minste vertrouwen in die project, zeker het nu bij een voor mij vage ontwikkelaar is gebracht.
Vage ontwikkelaar? Arkane heeft wel Bioshock 2 en Dishonored in elkaar geknutseld he. Zegt natuurlijk nog steeds niks, maar dat zijn niet de minste titels.
Dit ging toch totaal iets anders worden. Ik keek er niet eens naar uit, terwijl ik deel 1, 2 of 3 x heb gespeeld. Leek wel alsof ze de naam hebben gebruikt, maar verder alles hebben weggegooid. Kan er niet om huilen!