Ok, eindelijk ff wat tijd aan de game kunnen besteden en dus hier mijn voorlopige bevindingen:
Om gelijk maar met de graphics te beginnen, wat een drama! Grafische bugs (voeten door trappen, etc), low res textures & scenery, nauwelijks antialiasing en dus veel shimmering op objecten ... framerate schommelt en het ziet er zo blurry/wazig uit. Helemaal niet het idee een 1080p game te spelen. Dacht eerste dat het aan mij lag, daarna begon ik te twijfelen aan mijn PS4, maar na het lezen van de Digital Foundry weet ik dat het toch echt de game is die technisch erg matig is. Om maar ff een stukje daaruit te quoten ...
Goed, nu dat uit de weg is, de gameplay. Ik ben nog niet overtuigd, controls voelen niet zo lekker aan als in DS. Met name het switchen van enemy met de right stick werkt hier heel vaak niet, met de nodige irritatie tot gevolg. Ik is de hit detectie erg wazig en mis je soms volkomen terwijl je zwaard dwars door een enemy gaat. Iets raken zonder target lock is schier onmogelijk bijna. Mede hierdoor is soms ook het afstand in schatten van het in range zijn erg wazig met menige mis tot gevolg. En dan heb ik het nog niet gehad over de rampzalige camera, zeker in close quarters ...
Ook lastig is dat enemies moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Zo zijn er monsters die ik kan one shotten, maar het broertje die er nagenoeg het zelfde uitziet doet en veel damage en heeft wel 5 hits nodig! ZO wordt ik nog wel eens verrast omdat ik dan denk met de andere te maken te hebben ....
Over de moeilijkheid, in het begin leek het inderdaad simpel, maar ik zit nu op een punt dat ik de normal enemies veel moeilijker vind dan de normal enemies in DS. Niet alleen kunnen ze veel meer hits hebben, in DS zijn de meeste in 2 klappen dood, maar ook de grote logge enemies zijn razend snel, terwijl jezelf met grote wapens echt extreem slow bent. Zo heb je enemies met een groot schild die zo snel handelen dat het praktisch onmogelijk is hun defense te breaken, laat staan achter ze te komen. Tegen de tijd dat mijn swing voltooid is hebben ze hun shield al weer omhoog. Dit zijn denk ik de enemies die @allstyles hieronder bedoelt ...
Ik denk dat je dezelfde enemy als ik bedoel, die hier in dit filmpje (mijn gameplay) op 6:30 komt aanstormen. Je hebt er daar meerdere achter elkaar en ik heb bij elke wel vaak minimaal een potion nodig (ze doen 100 dmg!), zodat ik vooralsnog niet door de stuk kom.
Ben toen gaan backtracken, terug naar de eerste illusionairy wall, waar ik maar niet door heen kwam. Blijkt een bug te zijn. Als ik daar van shield wissel kom ik wel door de muur!! Achter die muur zit nog een heel stuk en 1 door die ik niet open krijg/geen sleutel voor vind. Iemand weet hoe ik deze duur open kan krijgen ?
Uiteindelijk in een area aanbeland the pits ofzo (een soort cell block). Daar zitten dus ook van die moeilijke enemies en bovendien vele enemies bij elkaar. Daar struggle ik nu dus. Zit daar ook een (optionele) boss, maar daar sla ik nog geen deuk in ...
Ben ook nog geen blacksmith ofzo tegen gekomen terwijl ik loaded zit met runes ... Over wapens en damage gesproken, ik neem aan dat de extra damage van een wapen door bijv STR scaling er nog bijkomt ? Dus dat (screenshot) FATE 53 + 21 = 74 damage doet?!? Omdat linksonderin altijd de base damage (58 ) blijft staan, beetje raar lijkt mij ?
Laatst bewerkt: 2 nov 2014