Is prima geoptimaliseerd. De MP loopt prima. Maar alles moet 1080p draaien op de PS4 anders gaan bepaalde fora roepen. Parity. Geloof me als de PS4 ook die scalable resolutie had gehad dan was de wereld weer te klein geweest net zoals AC: Unity. Met dedicated servers is het controle idd. Maar zijn genoeg games die p2p gebruiken waar ze makkelijk dedicated hadden kunnen gebruiken van Azure.
Ik denk dat we het verschil wel gaan merken zodra de MCC uitkomt, dan ineens is die CoD ''server'' best wel kut en die van Destiny ook, jammer gnoeg wordt Titanfall niet meer veel gespeeld maar die servers zijn wel top!
Van wat ik van de SP gespeeld heb van CoD heb ik ook nog steeds het gevoel een verouderde slecht geoptimaliseerde game te spelen. De engine is gewoon niet echt veel veranderd sinds Ghosts. In de eerste trailers zag je steeds allemaal close-ups van de nieuwe character models en gezichtsanimaties en dat heeft volgens mij een goede reden, dat is namelijk het enige wat ik beduidend beter vind geworden. Als je verder kijkt naar texture kwaliteit en vooral ook de belichting buiten dan is het echt gewoon weer matig. Tweede level zit je tegen een ontzettend realistische Kevin Spacey aan te kijken die voor een achtergrond staat die in MS paint gemaakt lijkt te zijn. De CoD engine kan hele mooie beelden maken met kunstmatige belichting (scenes binnen waar alles glimt en veel neon licht hangt zien er gewoon goed uit. Scenes waar alles mag glimmen omdat het nat is of omdat er veel glas is ook) maar als je gewoon een scene overdag hebt dan is de belichting zooo vlak , en de skybox zo suf vergeleken met BF4 en Destiny. Als je dan ziet hoe subtiel en realistisch de belichting in Destiny, BF, Second Son en noem de mooiere games maar op over een heel level heeen ligt en overal een subtiele tint aan geeft dan is het gewoon duidelijk dat ze drie jaar geleden al eens naar een volledig nieuwe (futureproof) engine hadden moeten gaan kijken ik heb nog steeds het gevoel een ge-upscalede last gen game te spelen, de character models zijn de enige uitzondering daarop vind de audio mix ook echt slecht , zeker als je BF4 gewend bent waar je aan het langs je oor fluiten en de richting van de inslag van een sniper kogel zo ongeveer precies kan inschatten hoeveel honderden meters hij van je af zit.. Alle guns klinken als proppeschieters en hebben ook nog eens geen impact Het is gewoon een verouderde en slecht geoptimaliseerde engine want wat ze op het scherm toveren zou prima 1080p60 moeten kunnen draaien op beide platformen, want bijzonder is het niet...Al die ingeblikte animaties en effecten zouden amper voor dips mogen zorgen imho. Dat dit op de PS4 in native 1080p niet lukt zegt inderdaad wat over de hardware, maar imho zegt het meer over de engine
Weet niet. Vind zelf drops van 10+ frames een stuk kwalijker. Mooi dat ik titanfall gekocht heb dan. Die werkt op Azure?
Staat ook een data center in Amsterdam idd. 10 ping met Titanfall ftw. Sinds binnenkort ook in Australië. Die zullen wel blij zijn hehe.
Nee, helemaal niet. Zo'n reactie had ik wel verwacht, maar ik hoor juist niet anders over hoeveel krachtiger en beter de PS4 wel niet is en ik vind het prima. Maar als zo'n game het al niet trekt ga ik gewoon vraagtekens zetten. Ik had zelf bijna ook een PS4, maar door die leveringsproblemen toen ging dat niet door. Het is dat de One zonder kinect kwam, want anders had ik nu waarschijnlijk ook een PS4 gehad en had ik net zo kritisch geweest.
Ik snap je opmerking alleen niet. Op de X1 is een techniek geïmplementeerd die FPS voor resolutie laat gaan. Op de PS4 is dat echter andersom (zoals bij bijna alle spellen); op de PS4 gaat de resolutie voor FPS. Iaw wanneer het spel 'zwaar' wordt voor de console gaat bij de X1 de resolutie omlaag en bij de PS4 het aantal FPS. Wel zonde want de techniek die is toegepast op de X1 is te prefereren helemaal als je leest dat die goed is toegepast. Het maakt het vergelijken van beide versies echter nogal lastig/onmogelijk.
Verbeter me als ik het mis heb maar daar waar het bij de game om draait (mp) Draait het op de Playstation wel gewoon 1080p 60fps. Zoals ik eerder zei denk ik dat de singeplayer fps probleem met een patch te verhelpen is.
Tja, ik bedenk me ook net: waar maak ik me eigenlijk druk om, vooral omdat het fokking CoD is. Als de PS4 daadwerkelijk 1080p 60fps trekt good for you, zoniet... ook goed.
Bizarre cijfers voor Halo MCC. Links om, rechts om, de X1 wint het qua exclusives met gemak dit jaar. Positief punt voor de PS4 is wel dat de eerste full games op plus aan het verschijnen zijn (injustice en first light).
Maar... Het zijn alleen geen nieuwe games. Dus in hoeverre reken je dit mee met de echte exclusieve systemsellers. Ja ik ga het ook kopen. Maar dit zegt meer over de staat van games op beide systemen.