1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo: The Master Chief Collection

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 14 jun 2014.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Gewoon omdat Halo!
     
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.435
    Leuk Bevonden:
    17.527
    Xbox = Halo
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Nog andere redenen, behalve die van de fanboys? :)
     
  4. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik heb iets makkelijker praten omdat ik Halo 1 en 2 niet heb gespeeld. Het is echter de eerste game sinds jaren waar ik echt hyped voor ben. Waarom?

    - 4 games voor de prijs van 1, waarvan voor mij 2 nieuwe
    - Alle MP maps, dus ook de vele DLC's die ik niet heb gespeeld en de forge mode
    - Alle cutscenes flink opgepoetst waardoor het een filmische ervaring wordt (ofzo)
    - De techniek van seamless switchen tussen 4 verschillende games, voor zowel MP en SP
    - Alle Halo's op 1 platform achter 1 pin, allemaal in 1080p/60fps wat er zeer smooth uitziet
    - Toevoegingen op de verhaallijn (nieuwe terminals etc)
    - Oude vrienden die speciaal voor deze game een X1 kopen en weer eens een weekendje willen gamen
    - 4.000 gamerscore, en de achievo's van Halo zijn écht leuk om te halen (bijvoorbeeld deze)
    - Eindelijk weer een game met splitscreen co-op en geen 2 maar 4 spelers en ook voor de MP (heb ik ook nog iets aan die 2e controller)
    - Je weet dat de kwaliteit van de games goed is (in tegenstelling tot een Watch Dogs, Destiny, The Crew, Call of Duty Ghosts/AW welke in mijn ogen allemaal flops zijn)

    Al met al is het een heerlijke opbouw voor Halo 5. Ik weet niet hoevaak je de vorige delen hebt uitgespeeld, maar bij een goede film vind ik het ook niet erg om deze 3-4 te kijken. Als er 10 jaar later een remake van komt ben ik vaak ook niet te beroerd om een goede film nog een keer te kijken.

    Overigens vind ik Halo een game waarbij skill niet gelinkt is aan de hoeveelheid fun je ermee kan hebben. Ik heb zo gelachen tijdens potjes grifball in Halo 3 dat de scores me gestolen konden worden.

     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2014
    Lethal AK47 en Graveheart vinden dit leuk.
  5. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, niks fanboys. Halo hoort erbij!
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Killzone > Halo





    :D
     
  7. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Killzone, ja hoor?! 8)
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik vind het toch wel typerend dat mensen helemaal hyped worden voor deze game. Allemaal leuk en aardig die remasters, maar daar koop ik geen nieuwe console voor. Het zijn leuke spellen voor 'erbij', dus het is eigenlijk gewoon raar dat games van twee generaties terug nu de system sellers moeten zijn voor een nieuwe generatie console. Dat geeft eigenlijk al aan wat er mis is met de huidige generatie. Zowel bij Microsoft als Sony. Halo 1 en 2 zijn vrij gedateerd en ouderwets. Leuk voor de tieners van nu die de MP van Halo 2 gemist hebben. Ik heb het in die tijd al kapot gespeeld en nu wil ik nieuwe games en nieuwe ervaringen. Want anders kan ik net zo goed mijn Xbox uit de kast halen, aansluiten en spelen. Daar heb ik geen One voor nodig. Maar goed, ik begrijp dat je als ware fan wel gecharmeerd bent. Daar is deze collectie dan ook voor bedoeld. Maar ik weet niet of dit nu veel nieuwe gamers aantrekt tussen het CoD en Battlefield geweld.
     
  9. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Is toch ook zo en ondertussen algemeen bekend. Voor mij is er echt niks boeiends op dit moment en ik vind het daarom heerlijk dat ik oldskool Halo kan doen. Ik zie ook graag nieuwe, vette games en ik hoop ook dat die komen die vooral kwalitatief goed zijn!
     
  10. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Het heeft in mijn ogen ook in grote mate te maken met het huidige game aanbod. Een remake á €60,- een jaar na de release zoals Tomb Raider of GTA V heb ik veel meer moeite mee dan deze collectie van 4 topgames.

    De huidige AAA titels voldoen bij lange na niet aan mijn verwachtingen in ieder geval. Battlefield 4 was tijden lang Bugglefield. Hardline is slechts een hele uitgebreide mod van BF4. Advanced Warfare is gewoon een remake van de 10 jaar oude Quake, maar dan met lag. Ghosts was slechts een port vanaf de 360. Destiny is gewoon een mashup van Halo, Diablo en Borderlands zonder storyline of voldoende content. Watch Dogs hoef ik geen woorden aan vuil te maken. Alle sportgames zitten vol microtransacties en hebben last van een innovatiecrisis (NBA 2K, Fifa, Madden Ultimate Team etc). Evolve (Alpha) is een game die mij snel zou gaan vervelen. The Crew (Beta) is grafisch en kwa physics onder de maat. Assassins Creed leunt nog steeds op de countermove. Ryse was kwa combat belachelijk slecht (stomp > klap > stomp > klap > stomp > dood > next). Thief zat vol FPS drops.

    Zo kan ik nog wel even doorgaan. De enige games waarmee ik me tot nu toe écht heb vermaakt waren Dead Rising 3, Forza Horizon 2, Diablo 3 en Battlefield 4 (allemaal sequals waarvan ik de eerdere delen niet heb gespeeld). Door deze games ben ik wel erg tevreden met mijn Xbox One, maar de hype is inderdaad een beetje vreemd. Gelukkig hoeft voor mij niet elke game meer top te zijn, dan koop ik ze gewoon niet. Ik vermaak me op dit moment nog prima met BF4 die inmiddels een jaar uit is en de Halo collectie kan ik ook deze hele generatie nog wel van genieten.
     
  11. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Waarom vindt je dat zo typerend?
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    alleen kan je op de Xbox, H2 niet meer online spelen en kan dat op deze manier eindelijk wel weer.
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Tot Halo 5 en Gears 4 uitkomen zijn er voor mij geen betere MP shooters. Cod en BF meh
     
  14. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Titanfall is een goed alternatief.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Inclusief good old ranking! :cool:

    [​IMG]
     
  16. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Nou ja, dat soort praktijken vind ik zelfs schandelijk. Een paar weken terug was Tomb Raider 4 euro op steam. Voor de PS4 ligt die nog doodleuk voor 60 euro in de winkel. Dat soort remasters zal ik dan ook nooit kopen, tenzij het echt een vriendelijke prijs heeft. Echter ontbreekt die vriendelijke prijs. Aan die onzin doe ik niet mee.

    Het is typerend voor de generatie. Eerst werden we enthousiast van nieuwe IP's: Halo op de Xbox, Gears op de 360. Nu worden we enthousiast van oude games. Ik spaarde vroeger voor een Gamecube om Starfox Adventures, Super Monkey Ball etc. te kunnen spelen. Dan zou ik niet juichend door de straten gaan als Mario 64 speelbaar zou zijn op een Gamecube. Dat doen we nu echter wel. Waarom nieuwe hardware uitbrengen als het volk toch al blij is met gedateerde graphics en gedateerde gameplay.

    Dat is ook het enige selling point dat ik zie. De MP van Halo 2 was prima, dan is het inderdaad leuk om weer te kunnen spelen. Maar het moet niet meer dan leuk zijn, een hele hype creëren rond een dergelijke game vind ik een tikkie overdreven. Ik zal Dead Or Alive 5 Last Round ook wel kopen voor mijn PS4, maar ik word daar niet gehypt van. Ik heb die game immers allang gespeeld. Maar bij mij is het been there, done that gehalte altijd erg hoog. Ik vind het altijd leuk om games te spelen binnen een genre die ik eigenlijk niet kende, zoals nu met Hearthstone en Heroes of the Storm. Dus als ik nu weer een Halo 2 moet gaan spelen, dan ben ik er vrij snel op uitgekeken. Maar goed, niet iedereen is hetzelfde. Dus de MCC collection zal geheid een succes worden. Ik zie die remasters liever falen zodat de studio's hun tijd, geld en energie gaan steken in nieuwe (liefst innoverende) games. Ik heb dan wel een PS4, maar die Uncharted collectie mogen ze van mij ook in de prullenbak gooien. Dan heb ik liever dat ze hun tijd, geld en energie steken in een nieuwe Jak and Daxter. Maar goed, ze willen makkelijk geld verdienen. Geef ze eens ongelijk als de consument blind alles koopt wat in de rekken beland. Ik zit daar soms met stijgende verbazing naar te kijken. Genoeg mensen die zo'n Tomb Raider toch kochten, terwijl ik de steam versie voor een tientje kocht.
     
  17. BekSide

    BekSide Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb er 1 kunnen bemachtigen vandaag. mocht iemand er 1 willen hebben kan je me een PM sturen. Heb er echter wel wat meer voor betaald.....
     
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    45,-
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    We vergeten hier dan wel weer Titanfall, PvZ en Sunset in de hele mix, daarnaast is er gewoon een markt voor en gedateerde graphics zijn na mijn mening niet echt van toepassing op de MCC, die game hebben ze wel echt werk van gemaakt. Daarnaast veranderen tijden, waarom denk je dat tegenwoordig er zoveel vervolgen verschijnen i.p.v. nieuwe IP's? (of dat die nieuwe IP's juist van kleine indie studio's zijn) Overigens betwijfel ik het ook ten zeerste dat je tegenwoordig nog juichend over de staat zou gaan lopen ;) anders had je dat wel gedaan met Sunset.
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Is ook zo, de tijden zijn veranderd. Voor innovatie moet je toch vaak bij de indie studio's zijn. De grotere studio's spelen het vaak, veel meer dan vroeger, safe. Dus een Sunset Overdrive van een grote studio als Insomniac vind ik dan wel mooi om te zien en hopelijk worden ze daarvoor beloond. Ik houd zelf ook ontzettend veel van verhalende games zoals Heavy Rain en Beyond. Dus als Until Dawn uitkomt, dan ga ik wel juichend en toeterend door de straten hoor ;)
     

Deel Deze Pagina