Ik heb iets makkelijker praten omdat ik Halo 1 en 2 niet heb gespeeld. Het is echter de eerste game sinds jaren waar ik echt hyped voor ben. Waarom?
- 4 games voor de prijs van 1, waarvan voor mij 2 nieuwe
- Alle MP maps, dus ook de vele DLC's die ik niet heb gespeeld en de forge mode
- Alle cutscenes flink opgepoetst waardoor het een filmische ervaring wordt (ofzo)
- De techniek van seamless switchen tussen 4 verschillende games, voor zowel MP en SP
- Alle Halo's op 1 platform achter 1 pin, allemaal in 1080p/60fps wat er zeer smooth uitziet
- Toevoegingen op de verhaallijn (nieuwe terminals etc)
- Oude vrienden die speciaal voor deze game een X1 kopen en weer eens een weekendje willen gamen
- 4.000 gamerscore, en de achievo's van Halo zijn écht leuk om te halen (bijvoorbeeld deze)
- Eindelijk weer een game met splitscreen co-op en geen 2 maar 4 spelers en ook voor de MP (heb ik ook nog iets aan die 2e controller)
- Je weet dat de kwaliteit van de games goed is (in tegenstelling tot een Watch Dogs, Destiny, The Crew, Call of Duty Ghosts/AW welke in mijn ogen allemaal flops zijn)
Al met al is het een heerlijke opbouw voor Halo 5. Ik weet niet hoevaak je de vorige delen hebt uitgespeeld, maar bij een goede film vind ik het ook niet erg om deze 3-4 te kijken. Als er 10 jaar later een remake van komt ben ik vaak ook niet te beroerd om een goede film nog een keer te kijken.
Overigens vind ik Halo een game waarbij skill niet gelinkt is aan de hoeveelheid fun je ermee kan hebben. Ik heb zo gelachen tijdens potjes grifball in Halo 3 dat de scores me gestolen konden worden.
Laatst bewerkt: 8 nov 2014
Lethal AK47 en Graveheart vinden dit leuk.