Allereerst: normaal zou ik niet eens op het het contact wat tussen mij en Freaky plaatsvond ingaan, maar vanwege de geuite beschuldigingen licht ik mijn kant van het verhaal ditmaal wel alvast eventjes toe.
Alvast terugkomend op het incident tussen @f1freaky en mij in heat 2.. In mijn ogen is het ongeoorloofd wisselen van lijn op het rechte stuk van freaky's kant, en zijn zijn beschuldigingen aan mijn adres onterecht.
Na bocht 10 rijden we beide aan de linkerkant van de baan. Op het rechte stuk tussen bocht 10 en bocht 11, kiest Freaky om naar de midden/rechterkant van de baan te rijden. "Mooi!" was mijn enige gedachte en ik committeerde (knalpotte?) mij aan een binnenlijn, met de intentie freaky uit te remmen in de laatste bocht. Ik had vrij zicht voor me, met Freaky schuin voor me. We zouden samen door de laatste bocht gaan dacht/hoopte ik, (ik binnen, hij buiten), waarna ik vervolgens in bocht 1 van het volgende rondje ervoorbij zou zijn (want binnenlijn). Misschien dat het zelfs al in de laatste bocht zou lukken. Een relatief standaard en veilige inhaalactie op een uitdagende tegenstander, kat in het bakkie.
Omdat Freaky verkoos om naar rechts te gaan is het harmonica-gevaar geweken, we rijden immers (schuin) naast elkaar ipv achter elkaar, en ik mag ervan uitgaan dat er niet 2x van lijn wordt veranderd (want: mag niet). Van vroeger moeten remmen is dus geen sprake en ik kan me voorbereiden op een uitremactie.
Freaky realiseert zich zijn vergissing. Door de racelijn te rijden (naar rechts te gaan) laat hij de deur open. Maar.. wat schetst mijn verbazing: Precies wanneer we moeten gaan remmen zet Freaky hem terug voor m'n neus aan de binnenkant en begint hij direct volle bak (tegelijk met mij) te remmen. Eerder remmen dan ik deed kan ik niet, en het was in mijn ogen niet ik, maar Freaky die hier het incident(je) veroorzaakt. Het harmonica-effect treedt wel in werking en we raken elkaar.
Conclusie.. 2x van lijn wisselen, terwiijl ik ervan mocht uitgaan dat Freaky z'n lijn zou behouden (daar anticipeerde ik op). Aan het contact valt mij niets te verwijten
Filmpje ter toelichting:
http://xboxclips.com/video.php?uid=2533274849780677&gamertag=Azt B Tender&vid=99706a5b-6fe3-45b9-ab1c-3798ec99e16d
Laatst bewerkt: 11 nov 2014