Zojuist online Divisie 2. behaald...
Man man man...
Uiteraard heb je altijd wel wat frustratie punten in een spel. Ook Fifa 14 had zijn verbeter punten maar voor mijn gevoel had ik deze wel onder controle. Je wist dat bepaalde speelfuncties niet optimaal werkte en probeerde dat dan ook niet. Of je wist dit te compenseren door bijvoorbeeld gaten dicht te lopen. In Fifa 15 heb ik het voel van controle volledig kwijt te zijn. Elke wedstrijd voelt als een penalty shoot-out, een loterij waarbij de vraag is welke tegenstander aan het langste eind trekt. Waarom het mij zo frustreert is het feit dat ik soms aan het langste eind trek en dit ook merk! Fouten zijn herkenbaar, scheidsrechterlijke dwalingen zijn meer regel dan uitzondering. Ik durf geen knop meer in drukken zodra ik in duel kom in het 16 meter gebied.
Het is de eerste Fifa game waarbij ik eigenlijk geen zin meer heb om verder te spelen. Om de aantal dagen/weken probeer ik het weer online op mijn PS14 en continue eindigt het in een teleurstelling. Nu de berichten van PES ook nogal verschillen vrees ik voor een minimalistisch jaar qua minuten die ik in een voetbal game steek. Ik wil gewoon online kunnen voetballen en wedstrijden op kwaliteit winnen of verliezen. Natuurlijk hoort een stukje mazzel binnen het voetbal en een voetbalgame. Het kan echter niet zo zijn dat dit nu bijna elke wedstrijd lijkt voor te komen. Hoe hoger ik in de Divisies kom hoe nauwkeuriger de details zijn en ik ook verwacht dat er op het scherm gebeurt wat ik vraag.
Meer mensen die zich hierin vinden en online spelen? Ik kan mij namelijk voorstellen dat tegen de computer een andere Fifa ervaren wordt. Ik vindt ik echter het spelen tegen menselijke tegenstanders ontzettend leuk! Echter is die fun factor nu wel erg laag. Ik win mijn wedstrijden maar eindig deze vaak toch met frustratie. Ook als het makkelijk afgaat!
Misschien binnenkort eens ergens PES 2015 proberen of hopen dat ik toch nog een stuk beter wordt in het spel
Ik ben echter wel benieuwd hoe anderen dit ervaren.
Klik om te vergroten...