Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    @DarkRuleR Microsoft zal vast niet de beste HDD's in de Xbox hebben gedaan. Ga er maar vanuit dat het een 5400rpm drive is.

2. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Weet iemand toevallig een werkend nummer voor Xbox klantenservice? Dat +31 202036606 nummer werkt bij mij maar niet.

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Dan probeer je die andere :p 0800 023 3894

4. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    N.a.v. veel externe HDD post,

De interne HDD van de Xbox One is een Samsung SpinPoint M8, 500GB SATA 300 2,5" HDD.
    Intern SATA 300 is max. 300MB/s. doorvoersnelheid.

Een externe HDD voor de Xbox One wordt aangesloten via USB3.0 SS (Super Speed)
    De maximale doorvoer snelheid is daarvan 500MB/s.

Aansluiting zal geen bottleneck zijn tegenover de interne HDD.

Voor ik nog een hele lap neergooi,

The Xbox One hard drive upgrade guide

"any purchasing decision should be dictated by how much money you're paying per gigabyte as opposed to performance considerations. Time and time again, our value £69.99 USB 3.0 passport drive kept up admirably with the pricier, more exotic storage options during our testing, despite its spec deficiencies. That's good news for your wallet"

Iedere aankoop beslissing dien je op basis van hoeveel geld per gigabyte in plaats van prestatie overwegingen te maken. Iedere keer weer bleek onze goedkope USB 3.0 externe HDD bij te kunnen blijven tegenover de duurdere, meer exotische opslag mogelijkheden tijdens het testen ondanks de lagere specificaties. Dat is goed nieuws voor je portemonnee.

Dus, wat je er ook aanhangt, zolang het een USB 3.0 en 256 GB HDD of meer is zal het werken en niet onderdoen voor de interne HDD. ;)

Mini-Faq:
    HDD eisen, USB 3.0, 256GB minimaal.
    Nee, je kan de externe HDD niet meer op je PC gebruiken na formatteren door de Xbox One voor GAMES.
    Ja, je kan de externe HDD op je PC gebruiken na formatteren door de Xbox One voor MEDIA.
    Hoe kan ik externe opslag instellen?

PS, Ik heb nu deze gekocht. :thumbs:

NLegendkiller vindt dit leuk.
  5. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    In dat geval. Als de doorvoersnelheid van de interne schijf 300MB/s is, ligt dat dan aan de schijf of zit die begrenzing op de SATA? Als er namelijk wel gewoon SATA600 aanwezig is ga ik nog wel overwegen een SSD in te bouwen. Al is het maar om het systeem vlot te hebben draaien, de games zet ik dan toch extern weg.

6. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb een headset adapter gehaald zodat ik na 22:00 nog rustig lekker naar mijn hiphop kan luisteren in GTA V zonder dat de onderburen ineens voor mijn deur staan vanwege de subwoofer van mijn home cinema set. Wat ik erg gaaf vind van die adapter is dat je het chat volume apart kunt regelen van de game volume, en het is sowies erg fijn want zo zacht als de normale headset is qua volume...blijf ik niet chill vinden.

Zou tof zijn als je die standaard X1 headset op dat adaptertje zou kunnen aansluiten zodat je het chat volume ook kan aanpassen. Die headsets worden niet geleverd zonder dat extra stukje eraan he?

Wtf....zie ik nou op Budgetgaming niet de standaard headsetjes van Microsoft?

7. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee die zit vast aan dat extra stukje. Ik heb nu de stereo headset en snap wat je bedoelt :) ideaal is dat

8. NLegendkiller

NLegendkiller Active Member

Leuk Bevonden:
    583
    Dank voor je reactie LightMiner, maakt ook voor mij een hoop duidelijk :)

Ironstar vindt dit leuk.
  9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja man. Want ik mag graag gamen met hard geluid, dus in GTA wil ik mijn muziek goed horen, net op default settings van alles hoorde ik amper iemand in de party, totdat ik dat knopje even gebruikte. Ik hoor iedereen super goed nu en de game sound blijft ook een nice volume, deze optie had gewoon op de standaard headset gemoeten. Is die stereo headset een beetje goed trouwens? Vergelijkbaar met een Astro of Turtle Beach? Is het die van MS zelf?

10. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Prima :) Niet geweldig (beetje vlak geluid), maar ik was hiervoor ook een tritton gewend dus dat is ook wel even wat minder natuurlijk. Voor 45 euro is het echter een lekker makkelijk headsetje. Vond die normale headset maar kut zitten.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hij is makkelijk idd. Inpluggen in je controller en klaar ben je.

12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja het is wel wat minder dat ik nu elke dag weer van adapter moet switchen...begin avond voor de home cinema en zodat ik mijn vrienden kan horen over de normale headset en dan na 22:00 weer die andere adapter voor de Astro headphones. Maar ja....is niet anders, hopelijk gaat het er niet eerder stuk door.

Maddmonkey...deze bedoel jij?

http://www.budgetgaming.nl/game-profile/xbox one stereo headset (zwart)_XboxOne.html

13. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
  14. Ironstar

Ironstar Active Member

Leuk Bevonden:
    62
    In eerste instantie is de schijf een SATA 300, de beperking. Of intern er een SATA 600 aansluiting aan de Xbox One kant zit kom ik niet uit na veel gezoek. :confused:
    Wat ik wel kan stellen dat de gemiddelde snelheid van de INTERNE samsung m8 hdd dit is,

Daar ga je niet opgewonden van raken :x (Ja, ja, ik weet het, het is een Seagate maar dit is de exacte broer van de M8 ).
    Een SSD INTERN zal altijd beter presteren, zelfs op SATA 300 aansluiting of type.
    Maar intern de HDD vervangen is niet zonder haken of ogen, wat ik erover gevonden heb is het praktisch onmogelijk
    gemaakt na systeemupdates en het kan je zelfs een ban opleveren gaan de geruchten.

Kijk ik naar de prestaties van de externe WD Elements 2TB via USB 3.0,

dan ga je al behoorlijk vooruit. :D

De clou is een beetje hoeveel geld heb je en hoe gek wil je doen 8)

15. GstNick

GstNick Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Iemand enig idee hoe ik docu van atari:game over kan bekijken? Staat sinds vandaag op xbox video. Maar men locatie komt niet overeen (us) en op nederlandse/belgische staat m er niet bij.

16. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Mijn vriendin gaat vandaag zelf haar Xbox One halen. Mensen die ervaring hebben met twee Ones in één huis en NAT instellingen? Ik weet dat dit vroeger met de 360 nog wel eens een issue kon zijn.

17. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    2 minuten Google'n..

Today I and my brother try to play wirelessly on the same router and each one has an xbox one but get issues. I notice that we can’t let two Xbox one consoles use the same internet network. They just don’t connect and show the error message “the connection to the host has ended and I can’t join in the game” on the screen. How can I fix the issues or is that possible to make two gaming consoles working?
    How to connect 2 xbox one to 1 router on a network
    * To resolve the problem, you require a router with ports in the listening mode support, so the ports can be opened for Xbox Live Server. And the ports are 53, 80, 88 and 3074.
    * Then two devices must use Port Range Triggering on a single server. Remember don’t trigger the ports at Port Range Forwarding and you should disable “Port Range Forwarding” and DMZ feature.
    * To avoid any issues with lagging while you are playing games, the third step is to set your MTU size to 1364. If the UPnP feature is available, you’d better enable it.

De poorten in dit artikel zijn een beetje outdated. Had zelf nog het onderstaande lijstje in m'n notities staan van de laatste keer.
    • Port 88 (UDP)
    • Port 3074 (UDP and TCP)
    • Port 53 (UDP and TCP)
    • Port 80 (TCP)
    • Port 500 (UDP)
    • Port 3544 (UDP)
    • Port 4500 (UDP)
    Xbox 360 NAT Ports
    UDP: 53, 88, 1863, 3074
    TCP: 53, 80, 3074
    Xbox One NAT Ports
    UDP: 53, 88, 500, 3074, 3544, 4500
    TCP: 53, 80, 3074

Laatst bewerkt: 21 nov 2014
    Frangster vindt dit leuk.
  18. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Bedankt voor je reactie. Ik heb voor mijn One nog niets open hoeven zetten. Ik heb sinds een maand een UPC Horizon box en het enige wat ik aan heb gezet is upnp. We gaan het wel zien waar we uitkomen. "Vroeger" met de 360 konden mijn vriendin en ik alleen vrienden en party's/games joinen zodra we dit alle twee tegelijk deden.

19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Op de horizon box gaat dat heel kut worden zal ik je vertellen :p je kan geen statisch IP adres maken namelijk en dus is port forwarding vrij nutteloos. Tuurlijk kan je dat telkens weer opnieuw doen als je Xbox een nieuw IP adres krijgt, maar dat is verre van ideaal. Niet de mogelijkheid om eentje te bekabelen?

20. Froggle

Leuk Bevonden:
    47
    Wat heeft bekabelen met een ip-adres te maken? Op je Xbox kun je ook zelf een ip-adres toewijzen, mocht het niet op je modem/router kunnen. Wellicht kun je kijken of je poorten kunt openzetten voor een bepaalde range, en de aangesloten X1's tussen die range zetten.

Deel Deze Pagina