Ik was de afgelopen week alleen maar bezig met zijmissies. Maar heb gisteren toch maar besloten om het verhaal uit te spelen.
En verhaal-wise is dit spel écht bagger imo. 1 van de slechtste Assassin’s Creed verhalen. Ben benieuwd hoeveel je verdient als script writer, want dit is lachwekkend. En die laatste missie/boss fight is ook een lachertje.
Nog een aantal minpunten:
De AI is nog steeds erg dom.
De aiming van enemies is opvallend goed als ze je spotten.
De hoofdpersonen zijn saai en ook erg oninteressant
Het freerunnen en vechten is imo wel sterk verbeterd (al is het nog steeds vrij stroef), Parijs ziet er geweldig uit. Ook zijn de zijmissies wat gevarieerder. Co-op is een leuke toevoeging, en veel leuker dan die nutteloze multiplayer uit de voorgaande delen.
Maar dat is niet voldoende om als topgame bestempeld te worden.
Wat natuurlijk best jammer is. Toen ik de eerste beelden zag van Unity. Had ik goede hoop dat Ubisoft eindelijk het licht had gezien. Maar goed, trailers maken kunnen ze als één van de beste. De laatste weken voor de release had ik er al geen goed gevoel bij. Uiteindelijk toch maar besloten om hem te halen.
Hoop dat de volgende Assassins’s Creed pas over 2 of 3 jaar uitkomt. En dat ze echt de tijd ervoor gaan nemen. Want dit is voorlopig mijn laatste Assassin’s Creed
Ik geef het spel een 7. Zonder de technische problemen hooguit een 7.5 of 7.8. Want als je echt kritisch bent is een 8 gewoon te hoog gegrepen.
P.S.
Over Rogue en Unity
Het is wel weer vet dat Shay (uit Rogue) de vader van Arno heeft gekild.