Vraagje aan de heren hier. Ik heb al een paar jaar een Netgear WNDR3700v2 aan mijn internet hangen. Top ding, goed bereik, altijd stabiel. Helemaal geweldig. Onlangs ben ik verhuisd van de ene studenten kamer naar de andere studenten kamer. Hier hebben ze al internet, maar via een UPC modem met ruk bereik. Dus ik dacht: Mooi, kan ik mijn Netgear weer aansluiten, zal vast verschil maken. En ja hoor, ineens overal top bereik, stabiel, alles goed. Dit heeft hij 2 a 3 dagen zo volgehouden, waarna hij er ineens mee is gestopt. Het bereik is ineens zo ver terug gelopen dat, als ik hem in het stopcontact plug en ernaast ga zitten, nog maar net 3 van de 5 streepjes haal. Als hij beneden staat komt hij niet meer tot op mijn kamer, maar echt halverwege de trap. Ik heb hem verder niet verplaatst, er zijn geen andere dingen in de buurt geplaatst, niets is er veranderd. Ik heb hem vandaag gereset, alles opnieuw ingesteld, firmware geupgrade, niets helpt... Is gewoon de antenne (gedeeltelijk) kapot? Of kan het zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien?
Heb ik ook gehad, dat ding heeft een soort van eigen leven. Ik weet niet meer precies hoe ik toen heb opgelost, want ik gebruik 'm ondertussen niet meer. Maar volgens mij had ik het ik kanaal veranderd i.p.v. automatisch en als het goed is zit er een optie in om het uitzendvermogen te versterken. Die staat als het goed is standaard op laag.
Heb ineens geen geluid meer in Chrome. Tabs zijn niet gesilenced, in de volumemixer staat Chrome gewoon aan, en geluid uit elke andere bron doet het ook gewoon..
Windows 7, 64 bit, en ik kan in eens geen updates installeren. Bij een stuk of 11 zegt die steeds mislukt. Heb nu al meerdere keren geprobeerd, zelfs iets opgezocht over de nummers van de updates, maar word een beetje duizelig van die informatie. Ik update altijd via windows update, wat ik standaard op mijn bureaublad heb staan. Helaas nu dus even niet. Iemand die mij kan helpen zonder dat het al te ingewikkeld word?
Ik weet niet of het je al gelukt is ondertussen, in update ze per stuk aanvinken en installeren. Eerst de essentiële en daarna de optionele.
@Yellow 13 ik zie een bijna kale Windows installatie op je screenshot. Heb je Windows al geactiveerd?
Heb de foutcode inmiddels opgezocht. Is een DLL fout, wat snel kan voorkomen bij windows. Heb een DLL programma gevonden, niet dll fixer of microsoft fix it, maar iets anders. Die is nu langzaam aan alles aan het repareren en weer op een rijtje aan het zetten. Hopelijk werkt het dan allemaal weer, want hij vond wel een paar honderd dll fouten. Benieuwd of het dit keer wel werkt. Is het misschien verstandig na de reparatie de computer opnieuw op te starten, ook al vraagt het programma er misschien niet om als die klaar is???
Ik ben niet dol van 3rd party DLL checkers, vaak meuk incl. malware/virus. Zeker als je DLL al aangepast is door 'iets' mag je je afvragen of het wel ok is. Had het zeker eerst geprobeerd met SCF van MS zelf. Je PC herstarten is altijd goed na ingrijpende controles of reparaties. Daarmee loos je ook de onder verkeerde omstandigheden gelade programma's
Dat is echt de allergrootste meuk die je kunt hebben. 99% malware (trust me, loop stage bij een ICT bedrijf, grootste deel van de geinfecteerde computers hebben zoiets er bij op staan). Enige goede registry/dll cleaner die er is is CCleaner, gebruik ik zelf ook.
Eerst die tip van LightMiner maar even proberen. @Remcom00 : Welk deel van CCleaner lost dit dan op? Ik heb het laatst nog laten scannen, maar geen succes. Ik moet er gewoon voor zorgen dat ik weer windows updates kan installeren. Heb windows 7, 64 bit.
CCleaner kan je registry opschonen en daarmee de verkeerde verwijzingen naar DLL's en andere verwijzingen van installatie fouten/restanten verwijderen. Maar daarmee heb je de juiste DDL bestanden nog niet terug. Ergste geval complete herinstallatie.
Hoeveel gevolgen heeft dit voor mijn favorieten in Fire Fox? Alles mag in principe verdwijnen van mijn PC, ook die tientallen gig aan MMO's, maar FF beslist niet. Beide methodes die jullie gegeven hebben werken niet, zelfs niet na herstarten. Krijg nog steeds dezelfde meldingen. Ik wou dat je met herinstalleren of repareren gewoon kon aanvinken wat je echt wil bewaren, dan zou ik dat gewoon elk half jaar opnieuw doen.