Beter laat dan nooit Maar even voor de zekerheid (ook gezegd in lobby) 10 Laps | Pit 4-7 EDIT : Hoor jullie trouwens als Robots (irritant!!) Hoop dat jullie mij wel goed horen
Ik ga de zondag niet redden... zeker niet met een kleine die nu een ritme heeft dat ze pas tussen 9 en 10 gaat slapen. Zodra ik een x wel tijd heb zal ik inloggen / aansluiten waar mogelijk.
Niet mijn auto. Kom echt snelheid te kort. Heat 1 ging zelfs mn pitingang kansloos. Heat 2 na de pit lag ik 5e maar in de laatste chicane schoot de bolide gewoon rechtdoor en verloor ik 3 plekken. Maar wat een gez.... eur over de startprocedure heat 2 zeg. Mensen alsjeblief, in ronde 4 werd er nog over gemekkerd. Als ik gemekker wil horen, ga ik wel naar de kinderboederij bij de geiten staan. Na afloop nog ff doorgegaan daarover en mijn zegje werd óf niet gehoord, ofer werd niet op ingegaan. Ik heb tot 2 keer toe max. 100 gereden en door de laatste chicane ben je een knappe jongen als je er met meer dan 100 door heen kan. Opkomen rechte stuk ben weer 120 gaan rijden. Ook op de minimap reed ogenschijnlijk iedereen dicht bij elkaar. En je wil niet weten hoe vaak ik al in het verleden pal op de staart ben gezeten. Of dat er gewoon een groot gat zat tussen mijn voorganger en ik. Wanneer accepteren we nou simpelweg dat fm5 die optie van afstandmeting niet heeft?! En anders herstart of staande start. Laatste is na formatie buggy vind ik overigens. Elke tiende is een jumpstart die je slecht kunt timen als coureur.
Na de race heb ik je oprecht niet gehoord Surreal Die 120 was opzich prima... maar het was de manier waarop.. Je gaat heel vlot, bijna op race-snelheid door de chicane, en daarna acceleeer je ook hard door naar 120 voor de laatste bocht, en daarmee wordt de boel behoorlijk uit elkaar getrokken. Als ik de race moet starten, en dat zou ik ook aan anderen willen aanraden, dan probeer ik die laatste chicane met een gangetje van 60 te nemen, en het traject tot en met de laatste bocht ook gewoon heel langzaam, nog lang geen 120, zodat er een heel dikke file ontstaat, die langzaam maar zeker naar 120 wordt geleid op het laatste stuk. 120 dus als maximumsnelheid, niet als minimumsnelheid. Kijk, dit gaat gewoon te snel om in een treintje 2 aan 2 doorheen te gaan: http://xboxclips.com/AZT B Tender/116f36e6-5df3-49b5-b138-76ba543bb09c Van achteren ziet het er dan zo uit: Het is niet dat asjemenou, menno of ik perongeluk of expres gaten laten vallen. We 'moeten' wel hard rijden om de gaten dicht te rijden, voor ons rijden de mensen (noodgedwongen) ook weg. http://xboxclips.com/AZT B Tender/95934947-41c9-4686-96b9-db1aa9f4dd98 De welbekende harmonica. Ik blijf erbij.. In heat 1 gaat het eigenlijk vrijwel altijd goed, ik denk dat er (vaak) in heat 2 simpelweg iets rustiger/langzamer moet worden gestart en dat daarmee alle problemen zijn opgelost. Twee toffe races gehad. Heat 1 continue Menno achter me gehad, loerend op een foutje, en heat twee een ongelukkige eerste ronde meegemaakt, daarna keihard gepushed en uiteindelijk 2e gefinished!
Er gaat altijd wel wat mis bij de start van heat 2. Zo lastig om rustig op te bouwen zodat iedereen bij elkaar zit. In de GT3 was ik al te vaak slachtoffer van dit gedoe en dat zint me echt niet meer. Stop nog liever dan dat het op deze manier doorgaat. 1 iemand gaat te hard weg en daarachter willen ze perse mee zodat we weer eens een ongeluk hebben in de eerste bocht.
Zou dit veel invloed hebben gehad op de finish resultaten als iedereen gewoon 120 over start finish gaat? Ik denk het niet. Kijk naar de rondetijden van de slowguys, incl ik, en de top komt ons toch wel voorbij. Ik heb eea niet teruggekeken, was er wel ff klaar mee, maar als inderdaad coureur a met 180 of startfinish komt en coureur b niet, terwijl ze beide bij de top horen, dan klopt dáár (ook) iets niet.
Dus... uit die zin maak ik op dat het 'ok' is wanneer de achtersten er harder over heen gaan (waar ik in beginsel zelf tegen ben, tenzij de omstandigheden het gewoon vereisten (want het maakt niet uit of ze nu met 120 of 180 langskomen?). Die pro's die gaan niet met meer dan 120 over de start om zo snel mogeljk de AM coureur in te halen, maar (ook) om niet teveel achterstand op de andere PRO's op te lopen. in dit geval ging er meer dan één coureur heel hard over de finish (noodgedwongen). Wanneer ik met 120 over de finish zou zijn gereden, dan was jij op dat moment al halverwege bocht 2 geweest. Dit kan geen treintje genoemd worden.. en het is niet dat het midden/achterveld aan het treuzelen is.
Ik snap wat je bedoelt met het heat 2 verhaal tender. Maar ik als slowguy heb vaak een gapend gat in heat 1 puur uit voorzichtigheid om niemand in te halen bij startfinish. Sommigen zitten vaak boven op mn staart bij heat 2. Groot verschil met gevolgen voor mij, zeker bij heat 2. Vrijwel direct wordt ik voorbij gereden door de fastguys. Simpelweg omdat men wél op mn staart zit. De min. afstand is niet te controleren, helaas. De rest blijft een kwestie van inschatten op het moment supreme.
Nu reden we ook achter elkaar hooguit een beetje versprongen, maar van 'naast elkaar' rijden was helaas geen sprake. (zie foto). De reden dat ik m'n best doe om een goede start te hebben.. Omdat ik weet dat directe tegenstanders ook proberen een goede start te hebben. Als ik braaf 120 was blijven rijden tot de finish, dan had (bijvoorbeeld maar niet uitsluitend) Menno al 15 seconden voorsprong op me gehad na één ronde. Omdat ik als alles meezit maximaal 3 tienden win op Menno op een ronde was ik op dat moment dan al kansloos voor de overwinning: daarom dus (binnen de regels) proberen een goede start te hebben.
Ik denk dat je doelt op maximaal 50 meter, niet minimaal?? Ik denk het wel ja.. En dat is iets wat de STARTLEIDER, vooraan, zich moet aanrekenen. Het is echt echt echt niet zo dat ik achteraan lag te treuzelen. Sterker nog, ik reed 160 en het gat was gewoon nog 300 meter. In dit geval was jij dat toevallig, maar het is gewoon een algemene tip, zeker niet persoonlijk bedoeld. Mijn indruk is dat in heat 1, als ik start, het veld vaak wat dichter op een kluitje zit. 50 meter 10 auto's is best krap vind ik (5m per auto), maar iig geen 300m. Daarom mijn betoog: de startleider moet rustiger starten om de gaten kleiner te houden.
Mijn betoog, je kan binnen een korte afstand na startfinish niet al gelijk met180 je voorganger voorbij komen. Mijn "te grote afstand" heeft geen invloed gehad op de einduitslag. Het direct na startfinish inhalen van een mede pro wegens flink snelheidsverschil wellicht wel.
Mijn conclusie: die 180 heeft wel invloed op de einduitslag gehad. stel dat ik 120 had gereden (en de auto's voor me reden wel hard weg), dan was ik geen 2e geworden, maar 3e, 4e of 5e. Zo zullen de coureurs voor me ook redeneren, en terecht. Wanneer de omstandigheid zich voordoet, dan knal ik iemand met 180 voorbij op het rechte stuk, die kans kan ik niet laten lopen want m'n concurrenten zullen die kans ook nemen; daar twijfel ik dan dus geen moment over. Ik heb echter ook veel liever dat iedereen gewoon rond de 120 in een treintje over start/finish komt, maar wanneer ik in de situatie wordt gebracht dat het met 180 kan en moet, dan ga ik daar niet over twijfelen. In mijn ogen is daar dus een heel belangrijke rol weggelegd voor de startleider. Gaat hij mijj in een situatie brengen waar ik met 180 mensen voorbij kan/mag/moet rijden, of houd hij het veld strak bij elkaar in een hecht groepje. Ook voor mij is dit niet de leukste manier om te racen in heat 2. Heat 2 vind ik juist zo gaaf omdat je elke bocht mag vechten voor posities, niet om mensen voorbij te schieten op het rechte stuk.
Als je die redenatie dus weglaat, had ik mss 500 meter voorgelegen. Ik had jullie daarmee zeker niet voorgebleven. Alle pros hadden mij en ander slowguys dan gewoon in kunnen halen door te racen, en dus ook denvan, die nu al heel snel op achterstand kwam op de andere pros. Verder heb ik het wel weer ff gehad. Eerst maar eens gaan concentreren op examen komende week.
Surreal voor de derde keer.. Dit gaat opschepperig klinken en daar houd ik eigenlijk helemaal niet van, maar het boeit me geen bal of je nu 300 meter of 500 meter voor ligt; als ik 25 minuten kan pushen dan komen we uiteindelijk inderdaad toch wel bij elkaar uit. Het boeit me echter wel of Menno na een rondje al 15 seconden voor me ligt of niet. Als hij hard rijd, dan 'moet' ik ook wel hard rijden (en Menno denk daar, gericht naar mij, precies hetzelfde over). Wanneer er (door bijv. de startleider, maar ook door andere omstandigheden kan tijdens de race) een situatie wordt gecreëerd waarop mijn directe tegenstander heel makkelijk auto's kan inhalen, en voor mij is die mogelijkheid er ook, dan kan/zal ik het niet nalaten om waar mogelijk ook auto's in te halen. En het is absoluut niet persoonlijk.. ditmaal was jij toevallig de startleider, maar het kan iedereen gebeuren. Ik hoop alleen dat we er wel van leren.. in mijn ogen is de simpele oplossing 'rustig naar de startlijn cruisen, zodat er daar niet/nauwelijks snelheidsverschilllen zijn. Een beroep op het moreel besef van de achtersten gaat niet werken.. Die rijden primair niet tegen de AM voorop, maar tegen elkaar. Succes met het examen en de voorbereiding daarop Sorry dat je er nu eventjes genoeg van hebt.. komende week kan het alleen maar beter gaan
Ik snap je punt, maar we verschillen vn mening (en van raceklasse ;-)). Maar als alle pros"het geen bal kan schelen" start ik voortaan gewoon achteraan en heeft strijden eigenlijk weinig nut meer. Ik ga een Mickey Mouse competitie starten. ;-)