FM5 [Finished] Eurocup Megane Trophy [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 13 okt 2014.

1. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hmm je geeft zelf aan dat "had ik mss 500 meter voorgelegen. Ik had jullie daarmee zeker niet voorgebleven". Dat komt op mij natuurlijk net zo goed niet super leuk/gedreven over ;)

2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heeft niks met motivatie te maken, maar wel met een verschil van 4 seconden per ronde. Ik ben geen ster in hoofdrekenen, maar oo een circuit van 5 km is 4 seconden per ronde ruimschoots 500 meter verschil aan het einde na 10 ronden

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    In dat geval is het toch ook niet 'gek' dat ik me geen zorgen maak als het 500m ipv 300m is?

4. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    We gaan kijken of we dit in de toekomst kunnen voorkomen door de regels aan te passen. Misschien ik 120KM/H net wat te hard met de Megane om een goed en veilig treintje te creëren.

Oplossing zou kunnen zijn om snelheid vanaf de laatste sector te verlagen ipv van te verhogen. Bijvoorbeeld aan komen rijden voor de chicane, waar je met 80KM/H per uur uit rijd en je dan laat afzakken richting 70KM/H. Dan vang je iedereen automatisch op.

Surreallistic en B Tender vinden dit leuk.
  5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Dat vind ik een heel goede Divimus

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Zo kan het dus ook, in plaats van mekkeren en "verwijten" gewoon in oplossingen denken. Hulde Divi!

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Als er iemand in oplossing aan het denken was..
    Meer dan 'achterin moeten ze wat minder hard rijden, ze komen er toch wel voorbij' hoorde ik, qua oplossingen, niet van jou kant komen.:x Makkelijk om alles bij de mensen achteraan neer te leggen, maar een stukje zelfreflectie is opzich ook op z'n plaast imho.

Divimus voorstel is gewoon een (uitstekende) cijfermatige (en iets verder gaande) concretisering van wat ik probeer te zeggen.

Laatst bewerkt: 1 dec 2014
  8. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Owjee, weer een hele opsomming. Luister tender, als je je door mijn laatste opmerking persoonlijk aangevallen voelt, kan ik dáár weinig aan doen. Nergens in dat berichtje staat dat ik jóu specifiek dat verwijt. Iedereen in de lobby was aan het mekkeren en verwijten. Op het forum verwijt ik ook eea. Kortom, iedereen was aan het verwijten. En ook ik had een betoog. E rzit dus niks persoonlijks in mijn vorige reactie naar nou toe.

Laatst bewerkt: 30 nov 2014
  9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zo had ik hem inderdaad wel opgevat (ik dacht dat je metname doelde op het forum, waar uiteindelijk alleen ik en jij aan het posten was), en niet op hetgeen (ook) in de lobby werd gemekkerd:thumbs:

10. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik drink er eentje op. Maar ik heb wel moeite met je opmerking "Meer dan 'achterin moeten ze wat minder hard rijden, ze komen er toch wel voorbij' hoorde ik, qua oplossingen, niet van jou kant komen.:x Makkelijk om alles bij de mensen achteraan neer te leggen, maar een stukje zelfreflectie is opzich ook op z'n plaast imho"

Zeker icm die smileys en met persoonlijke benaming. Maar goed, ik ga er maar vanuit dat dat bericht wellicht als overbodig beschouwd kan worden na je laatste bericht.

Laatst bewerkt: 1 dec 2014
  11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik drink er nog een watertje op bij t tandenpoetsen. Zand erover :)

12. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Potverdikkies.. wat zie ik nou?????

Doet mijn Paint het niet bij Tender.....
    Al die uren voor niets..

Verder erg leuk geraced, tis toch zo jammer dat Forza niet gepatched heeft met die start volgorde om dit soort nutteloze discussies op fora tegen te gaan. Iedere cup is er wel wat over het starten.
    Gelukkig heeft de Raceleiding een oplossing hiervoor gevonden.
    Enfin..

Hier een video van @VanDen 's Pro pit entry :F:
    http://xboxclips.com/N0vaCain3 NL/6856ecc2-d5ee-4dc6-abf0-3abf463c7712

Op naar Race 2:thumbs:

13. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Als ik iets mag zeggen :)
    Ik kan me herinneren dat ik in een van de cups die ik heb georganiseerd op Forza 4 dat ik de rollende start snelheid naar 80 km/h bracht en soms lager. Als er specifiek ergens langzamer gereden moest worden, dan gaf ik dat aan in een rijdersbriefing die ik van te voren gaf.
    Misschien is dat een ideetje? :)

14. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Dat heb ik ook vaak genoeg gedaan tijdens de GT3. Hoeveel je als raceleiding ook doet in je vrije tijd om alles op te lossen er zijn altijd wel mensen die iets vinden om over te zeuren helaas...

asjemenou75 vindt dit leuk.
  15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  16. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    En miss een soort van verplichting eisen dat je die briefing gelezen heb....is lastig te controleren maar toch....

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Tja dat gebeurt nooit. Elke race zijn er weer meerdere mensen die vragen hebben terwijl het dan gewoon op het forum staat. En zelfs als het in de lobby verteld wordt zijn er mensen die dan naar de wc zijn of nog niet gejoined zijn ofzo.

Maar goed, genoeg gezeurd allemaal. Het is aan Divimus om te doen wat hij denkt het beste is, wij horen het wel.

18. generationq87

generationq87 Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Divimus en Surreallistic vinden dit leuk.
  19. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    De eerste race weer sinds juni. Heerlijk weer een (vol) veld en met mijn thrustmaster stuurtje in de hand aan de kwalificatie begonnen. Ondanks wat kleine aanpassingsproblemen in het begin kan ik toch al redelijk snel met FM5 en de TX overweg. Uiteindelijk 5e kwalificatie en dus precies midden in het veld, wel iets boven mij PR, maar dat zal wel met het presteren onder druk te maken hebben.

Al tijdens de inlap verloor mijn stuur zijn force feedback…..lekker als je net alles nieuw hebt, maar ja, ik was er al voor gewaarschuwd. Gelukkig kon ik er redelijk mee overweg. Na de start van de eerste heat al snel met Nova wat lak uitgewisseld, uiteindelijk kwam hij mij in de “Seat” bocht weer voorbij. Verder in de race met Flavour direct voor me jagend op Nova. Uiteindelijk maakten zij allebei een foutje waardoor ik kon opschuiven naar een 3e plek. Lekker binnen komen bij FM5 op het podium naast Menno en Tender.

De tweede heat was de start niet geheel vlekkeloos, wie daar nu wel of niet schuldig aan is maakt op dit moment niet uit. Er zal iets op gevonden moeten worden zodat niet de een wordt bevoordeeld ten opzicht van de ander, Racelieidng is daar mee bezig. Verder in de tweede heat weinig “spannends” meegemaakt, anders dan dat ik bij Denvan kon aanhaken en jacht probeerde te maken op Flavour, die weer Nova(?) op de hielen zat. Flavour maakte nog een foutje in de chicane voor S/F en kwam ff dwars, koste hem gelijk 2 plekken. Daarna gewoon mijn pitstop kunnen maken en met rode koontjes over de finish! Heerlijk heb dit wel ff gemist!

Volgende week Spa!! En o ja, teamgenootje is Cold0c. à Hopelijk wat tegenstand aan Divimus/Sur, Menno/Denvan en Tender/Alpha combi’s

Gtr A

[​IMG] [​IMG]

B Tender vindt dit leuk.
  20. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Hierbij de uitslagen van de vorige race + rijdersbriefing Spa (INCL NIEUWE STARTPROCEDURE!) + aanvulling kalender

Laten we beginnen met de uitslag van afgelopen zondag exclusief nog een PRO/AM klassement apart. Dit ivm tijd en omdat ik er op dit moment nog het nut niet van inzag omdat de scheiding in het klassement. Als er vraag naar is zit die er volgende week wel gewoon bij incl de punten van deze week! :)

Foutje sluipt er snel in met al die getallen en foto's op mijn telefoon dus als je iets ontdekt even melden is het voor volgende week veranderd. Daarnaast zou het team van Denvan/Menno & ColdZero/Asjemenou een teamnaam kunnen doorgeven zodat die in het teamklassement kan staan.

Rijdersbriefing Spa incl. nieuwe startprocedure.

Zoals we nu allemaal wel weten was er flink wat discussie over de start van Heat 2 vorige week. 120KM/H was gewoon te snel om met de Megane's een goed treintje te vormen waarbij de achterste ook konden aanhaken. Daarom hier de oplossing en dus de nieuwe startprocedure voor deze competitie (word nog in de OP aangepast). Ik ga dit per baan bekijken hoe het veiligst gestart kan worden.

De maximumsnelheid word op Spa in de opwarmronde verlaagd van 120KM/H naar 100KM/H (60Mph). Dit geld voor het oranje gebied op de baan zoals je kunt zien in het bovenstaande plaatje.

Vanaf bocht 17/18 verlaag je je snelheid gelijkmatig richting de 60KM/h gebracht (37Mph) (rode gedeelte) en zorg je ervoor dat het veld in elkaar schuift. Ga dus niet volop de rem staan van 100KM/h naar 60KM/h want geheid dat er dan iemand achterop knalt.

Zodra je nu bij bocht 19 aangekomen ben zou iedereen aangeschoven moeten zijn en 2 aan 2 kunnen rijden, pas nog op met de chicane en gun elkaar de ruimte. Rij nu door tot de startlijn met een maximum snelheid van 60KM/h (Lager mag ook wanneer je merkt dat nog niet het hele veld bij elkaar zit)

Zodra de nummer 1 de start/finishlijn passeert mag de rest ook op het gas gaan. Er mag echter pas ingehaald worden wanneer je zelf de lijn ben gepasseerd.

Dat over de startprocedure, nu over de limits van de baan. Regels over 'afsnijden' gelden hetzelfde als bij het GT3 kampioenschap. Als Forza 5 het clean rekent reken ik het ook goed!

Aanvulling Kalender :

De kalender heeft nu 6 weken maar word verlengd naar 10 weken! Dit ivm het uitstellen van de release van Project Cars. Omdat de kalender langer word schrap ik daarom nu ook je 2 slechtste resultaten ipv 1.

De kalender zoals we die nu kennen (met nog verkeerde datums) deze word in de loop van de week aangepast met nieuwe banen en juiste datums.

Dus na Nurburgring GP rijden we nog op :

Sebring International Raceway
    Test Track Airfield
    Circuit de Prague
    Road America

Hoop zo genoeg informatie te hebben gegeven, als je nog vragen hebt hoor ik die vanzelf! :)

asjemenou75, f1freaky en B Tender vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina