[Multi] Destiny

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 13 feb 2013.

?

Naar welke nieuwe subclass kijk jij het meeste uit?

1. Sunbreaker

42,2%
  2. Nightstalker

26,7%
  3. Stormcaller

31,1%
  1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Yep, klagen doe ik veel op deze game, en zal ik ook blijven doen.
    De game heeft (veel) minpunten, maar ook goede punten.

Game speelt heerlijk weg, simpel, helemaal met wat game-maatjes, en dat is dan ook de enige reden dat ik de game nog speel.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Lijkt mij op den duur vermoeiend worden.... ;-)

Uiteraard mag je klagen, ik geef alleen maar aan dat Bungie toch veel gaat veranderen en dat je daar rekening mee moet gaan houden... That's all.

3. Reson

Reson Active Member

Leuk Bevonden:
    635
    Het was echt geniaal gisteren hoor, prachtig om uit te vinden hoe de game mechanics werken.

Vanavond weer verder, heb dr zin an :)

Hybrid vindt dit leuk.
  4. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt, maar dat werd deze game ook.
    Laatste paar weken alleen nog maar aangezet voor de Raid, en zelfs daar had ik al niet zoveel zin meer in.

Das leuk, maar wait en see.
    Bovendien blijft het grootste minpunt van deze game onveranderd; te weinig content voor dit soort game.

Ja, de nieuwe missies zijn vet.
    Maar die zullen we hooguit 1 keer per maand gaan tegenkomen als weekly/daily/NF.

Ik was toch echt niet van plan om die oude missies wéér te gaan doen.

5. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Wat een complete onzin.
    Jij wil dus de casual gamer, waar er een shitload meer van zijn als "hardcore" gamers, de kans ontnemen om een game (waar ze net zo goed voor betaald hebben als jij) ten volle te benutten.
    Ik heb het al eens eerder gezegd, Niet iedereen kan om wat voor reden dan ook uren in een game stoppen waar een baas jaloers op zou zijn. Of heeft de mogelijkheid om de raid te spelen met 3 char's op 2 dificultys
    Bij het commentaar van sommige krijg ik het idee dat ze denken dat ze op de één of andere manier het alleenrecht hebben op sommige content, en ze baseren dit dan op 'ik heb X aantal uur in de game zitten' ' ik doe de raid 6x per week' . En dan zeggen dat de mensen met een gezin en een baan van 50uur in de week niet de 'moeite' willen nemen om een game te spelen. Deze laatste groep noem ik juist de helden, die wel de moeite nemen om 's avonds als ze uitgeput zijn van het werk en de kinderen eindelijk in bed hebben liggen de moeite nemen om nog een controller vast te pakken en van hun verdiende uurtje gametime te genieten, en ook ten volle kunnen genieten van de game waar ze voor betaald hebben.

0,02ct

Schil1, Erasmus, MYSTERY X en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. dannygielen

dannygielen Active Member

Leuk Bevonden:
    137
    Hoe zit het nu met het level dat je kan halen dan?!? Erus verkoopt zooi met 33 light... En gister kreeg ik na het halen van de nightfall een chest met 36 light...

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat was zeker een exotic? Exotics en nieuwe raid gear hebben 36 (opgeteld word je daarmee lvl 32)

Vanguard spul heeft 33 light (opgeteld word je daarmee 31)

8. MennoO

MennoO Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Wat ik wel een verbetering vind tov de Vog is dat iedereen bij deze raid een belangrijke taak hebt en het met 5 goede en 1 slechte nauwelijks te doen is.

Enige minpunt is wel als je met randoms zit het soms iets te lang kan gaan duren bij bepaalde stukken.
    Sorry maar je wist van te voren toch dat er raids en dergelijke inzitten? En dat dit gewoon veel tijd kost zoals bij tal van andere MMO's ook het geval is.

Niet iedereen heeft inderdaad evenveel tijd dat klopt helemaal, maar dat is een eigen keuze die je voor jezelf maakt. En ik vind dat je daar dan ook de gevolgen van in moet zien. Als je al weet dat je weinig tijd hebt, en dat Destiny "uitspelen" veel tijd gaat kosten dan kan je nu toch niet klagen over het feit dat je niet alles uit het spel haalt?

Maar dat is toch werkelijk met elke game zo... Hoe meer tijd je erin steekt hoe meer je eruit haalt. En dan al helemaal met MMO's, heb je die tijd niet dan moet je je afvragen of dit wel een game is die je wilt spelen. Wil je het toch spelen, moet je je bewust zijn dat je dus niet elke week kan raiden/ +- 10 uur in de week spelen.. En dus niet het volledige spel speelt maar slechts een deel daarvan.

Een Cod/BF/ Fifa is veel toegankelijker om een aantal uur in de week te spelen.

Ik ben het dus niet echt eens met het feit dat iedereen maar de gear kan kopen met een paar strikes of potjes PvP kan halen waar anderen een hoop uur in hebben gestopt met het raiden, oftewel het spelen van de endgame in een MMO. En dan is die gear nog beter ook:|

Ik heb het al zovaak gezegd hier, ik denk dat teveel mensen Destiny zien als pure FPS. En dat zodra iets teveel tijd gaat kosten ze gaan klagen bij Bungie (zie het farmen naar materials). De meeste Destiny spelers willen dus inderdaad niet de moeite nemen, die hebben dus wel de tijd maar zijn te lui.

Als je echt geen tijd hebt om dit te doen is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is dit een goede oplossing, echter wordt zo een spel dan wel erg makkelijk gemaakt. En moet je je dus wederom afvragen of dit wel een game is die je wilt spelen i.v.m. het tijdgebrek, je zou nu toch bijvoorbeeld ook geen World of Warcraft kunnen spelen? Simpelweg wegens tijdgebrek. Dan gaat Blizzard toch ook niet verandering door brengen om bepaalde dingen makkelijker/toegankelijker te maken. Dat is gewoon de game, dat weet je van te voren en dan vind ik dat je niet achteraf moet gaan klagen als je zelf die keuze hebt gemaakt.

Iedereen wilt natuurlijk de mooiste wapens en de beste gear. Maar als dit makkelijk toegankelijk gemaakt wordt voor de mensen met weinig tijd, dan heeft iedereen daar dus last van en is de game vrij snel uitgespeeld en gaan mensen op zoek naar een andere game.

9. heuft

heuft Active Member

Leuk Bevonden:
    53
    spel besteld bij bol. krijg hem morgen binnen. eigenlijk geen idee wat ik er van kan verwachten, maar van wat ik er van zie heb ik er wel zin in. is hier ook al een xbw clan van?

10. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Je mist m'n punt volledig.
    Mij hoor je niet klagen, de mensen die klagen dat zijn meestal de mensen die er veel tijd in stoppen.
    Als er zo veel over te klagen is, waarom dan zoveel uur spelen?
    Dan durf je te beweren dat mensen die een leven hebben (om het zo maar even te noemen) mensen zijn die 'geen moeite willen doen'. Erg negatief imo!
    Om het even duidelijk te maken, er is wel degelijk een verschil in het lvl dat je kan halen met een zonder raid (dus je kan je nog altijd God wanen) alleen is de cap omhoog gegaan.

En om nog eens te benadrukken.
    Mij heb je hier nog niet één keer zien klagen, ik geniet met volle teugen van Destiny en de DLC.

Edit/ En ga mij niet vertellen dat ik niet het verschil weet tussen een MMO en een FPS.
    Ik heb jarenlang nachten doorgehaald met Barafranca, een tekst-based MMO. Diegene die dat gespeeld hebben weten wat voor grind dat is :p

11. MennoO

MennoO Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Dan heb je het niet goed gelezen.
    Ik zeg letterlijk hierboven: Als je echt geen tijd hebt om dit te doen is het natuurlijk een ander verhaal. Dan is dit een goede oplossing, echter wordt zo een spel dan wel erg makkelijk gemaakt.
    Ik maak uit jouw stukje op dat jij hetzelfde wilt bereiken alleen dan met minder uur, omdat jij niet zoveel kunt spelen. En je geeft als reden dat jij net zoveel betaald als ons. Dat is gewoon een scheve verhouding naar mijn mening. Je betaald om te kunnen spelen, en steekt tijd erin om progressie in het spel te maken.

Verder zeg ik niet dat de mensen die een leven hebben geen moeite willen doen. Ik zeg dat mensen die WEL de tijd hebben maar NIET de moeite willen doen het probleem zijn. Die mensen willen geen moeite doen om te farmen om zo hun wapens/gear te upgraden, die willen gewoon direct upgraden als het beschikbaar is ala COD/BF.

Ik vind het gewoon jammer dat Bungie het zo makkelijk heeft gemaakt om nu een hoog level te komen.
    Verder vind ik het vrij zielig om indirect te zeggen dat ik en vele andere spelers geen leven hebben, omdat wij "veel tijd" in een game steken? Ik werk gemiddeld ook 32 uur per week, zit nog tal van uren in de sportschool en in de weekendavonden speel ik nooit. Maar goed dat ter zijde.. Laten we het hierbij maar laten en genieten van de game.. Ieder op zijn eigen manier.

12. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik ben het ermee eens dat games tegenwoordig makkelijk gemaakt worden, maar kijk eens wat er gebeurd met games die te moeilijk zijn? Neem Wildstar, een zeer goede MMORPG, waar iedereen zeer hyped over was, maar de game was te moeilijk. Het grootste deel van de spelers willen 's avonds een uurtje of 2 kunnen spelen, en dat is dat, kan dat niet dan laten ze een game gewoon links liggen. Alle games richten zich tegenwoordig op de casual kant, het 'hardcore' publiek is gewoon niet groot genoeg om een game winstgevend te maken, dus dan is er vaak maar een oplossing: makkelijk maken die hap!

Ik vind het ergste dat je gewoon nergens moeite voor hoeft te doen, toen ik nog WoW speelde (jaren geleden) en de game nog niet zo makkelijk was als dat hij tegenwoordig is, was ik echt blij met loot, weer een dikke epic erbij, FEEST! In Destiny heb ik mijn bank vol zitten met 10+ Exotics en een zooi Legendary wapens, leuk, maar iedereen kan ze zonder grote moeite krijgen niks speciaals dus. Dat is het enige wat ik jammer vind, er is geen onderscheid, graag zou ik bepaalde gear voor casual spelers zien, en andere gear voor de iets meer hardcore gamers. Al is het alleen maar om te patsen ''kijk, ik heb dit gedaan!''.

Ik vermaak me overigens prima met Destiny, het enige negatieve wat ik op te merken heb zijn de eeuwige bugs/glitches (VoG) en het feit dat ze zoveel meer met de game hadden kunnen doen (het verhaal had zoveel mooier verteld kunnen worden).

Rampage, Daz, AnubisNefer en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Wat mij betreft had Destiny ook een stuk moeilijker mogen zijn, maar dat wil niet zeggen dat sommige dingen onbereikbaar moeten zijn.
    I love to grind, you know. :D

14. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dat komt wel goed met de nieuwe raid hoor iced. No offence naar iedereen die 'een leven' heeft, maar deze raid vereist zeker de aankomende weken echt enorm veel teamwork en individuele skills. Je gaat deze raid liever niet naar binnen met een team die niet al vele malen de eerste raid gedaan heeft aangezien die mensen niet volledig besef hebben van mechanica, call outs, communicatie en nog veel meer. Eigenlijk hetzelfde als atheon, moet het team weten wat ze doen en het ook kunnen uitvoeren. Anders gaat het echt heel lastig worden.

Tja, ik vind het begrijpelijk dat gear van de vendors nu wat meer light hebben. Het is echter weer raid gear die je naar 32 brengt en die wil je ook hebben voor de raid.

Maar het is dus onbereikbaar. Iig wel om te halen ;) het is leuk dat iedereen nu hetzelfde lightlevel kan worden voorlopig, maar dat zegt niks over raid ervaring. Iets dat nodig is om hard vog of crota te halen

15. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Met onbereikbaar bedoel ik dat je niet de lvl cap kan verhogen van content die je koopt en dan zeggen "sorry, bedankt voor je geld, maar ga eerst maar de VoG doen, daar je raidgear halen en dan pas mag je verder spelen"

16. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Nee oké, ik vind die gear van de vendors ook wel logisch. Ik had het puur over de raid. Dat is gewoon geen cakewalk. Voor sommigen was level 30 worden het enige dat telde in de game. Voor diegene is dit zo vervelend. Toch zou ik niemand die ervaring willen laten missen. Crota's end is zoooo vet gewoon. Geweldige plek. Heb al een tentje neergezet voor de komende weken iig :D

Rampage en Ron76 vinden dit leuk.
  17. Ron76

Leuk Bevonden:
    144
    Wil bij deze een plekje langs je reserveren :p

18. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dat onbereikbaar heeft echter niks met je aantal speeluren te maken, maar met geluk van wat er voor je dropt.

En iedereen snapt wel dat niet iedereen er evenveel uur in kan stoppen, maar jij neemt meteen het uiterste van 2 punten; of heel veel of heel weinig.

Er zijn er veel die gewoon een baan hebben en 3 of 4 avondjes tijd erin gestopt hebben. Ook die hebben gewoon een vreemde smaak na dit gedoe.

En terecht. Bij dit soort games hoort gewoon dat je niet alles zo makkelijk kunt krijgen.
    Bekijk het eens voor diegene die (ook met gezin en werk) er redelijk wat uur in hebben gepompt, en na maanden van grinden, 2 weken terug nog zeer blij waren met hun lvl 30, nu gewoon al dat werk teniet gedaan zien worden......dan baal je toch?

Natuurlijk moet dat rechttrekken van de levels uiteindelijk wel gebeuren, maar zo snel en de manier als nu slaat gewoon nergens op.

Mallakai vindt dit leuk.
  19. Maddmonkey

Leuk Bevonden:
    5.435
    Damn, dat eerste kistje is zeker hetzelfde als die van de vog? Energy en shards :p

20. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Zo eerste legendary 300+ dmg wapen (inmdiddels al 2, handcannons) en heb nu 1 boots en 1 gauntlet die tot 33 gaat :D

Al moet ik eerst maar een 30+ worden voor die nieuwe raid.

Deel Deze Pagina