[PS4] [PS4] DriveClub

Discussie in 'Games' gestart door WinterBase, 24 feb 2013.

1. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Dat is precies hetgeen ik niet wist. Ik heb namelijk zelf geen zin om eerst mijn tijd te moeten neerzetten alvorens de rest een week de tijd heeft.

Ik kom vanavond wel even met een leuk voorstel ivm een wekelijkse challenge

Tim vindt dit leuk.
  2. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Probeer tot in detail een competitie op te zetten.
    Vraagjes:

1. Als je een iemand challenged. Breekt Driveclub deze challenge af, zodra je de tijd van de ander hebt verbroken? Of kan je na een snellere tijd door blijven rijden tot je pas echt tevreden bent?
    2. Als ik woensdag iemand zijn challenge open en geen snellere tijd weet neer te zetten. Kan ik dan op donderdag gewoon weer verder gaan? (lijkt me wel, mits de deadline nog niet is verstreken)
    3. Als je op woensdag iemand zijn tijd verbreekt, kan je dan op donderdag de challenge weer openen en poging doen de tijd te verbreken?
    4. ALs laatste ben ik benieuwd naar hetgeen PBateman net aangaf, is het mogelijk om een challenge te starten zonder eerst al zelf te hebben gereden?

Ik zal later vanavond wel even een preview tonen van mijn ideeën.

3. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Zie mijn antwoorden achter jouw vragen.

4. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Thanks Go Ahead,

Zie onderstaande link voor een eerste opzet van een XBW challenge competitie. Mocht er hier al genoeg animo voor blijken, open ik een apart topic.
    Alle informatie is op basis van een eerste ingeving en staat open voor verbeteringen, zo twijfel ik hard over deze manier van elkaar uitdagen. Het is ook mogelijk om het volledig op goed vertrouwen te doen.

http://driveclubxbw.luondo.nl (de website is dermate gebruiksvriendelijk dat ik de inlog gegevens graag met nog een paar mensen deel :))

Goed, slecht, kut, fantastich? en wat kan anders. Kom maar op!

Edit: voor de duidelijkheid.
    - Het genoemde startveld op de website betekent niet dat we in 1 race zitten.
    - Ja ik weet dat de foto bij testrace 1 van forza is haha

Laatst bewerkt: 10 dec 2014
  5. Go Ahead Eagles

Leuk Bevonden:
    34
    Leuk en goed initiatief! Ik doe mee.
    Ik zal morgen even goed kijken naar de opzet en naar eventuele verbeteringen. Ben nu nog te druk met champions league kijken:)

WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Wow, mooiste racer evah. Die weather patch maakt het af, game reed al subliem en als alles online ook werkt is het helemaal af.

7. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Lekker bezig Kenneth. Ik ben voor :)

WorkingTitle vindt dit leuk.
  8. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Laten we anders even alle PSN tags verzamelen van de mensen die mee willen doen aan de (wekelijkse) challenges?

Ik : nyx1978

Als iedereen elkaar even toevoegt op PSN kan daarna iemand een challenge aanmaken en naar alle XBWers sturen? En waarom zouden we het op goed vertrouwen doen als ALLES ingame wordt bijgehouden? :)

9. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Een challenge kan maar naar 7 mensen toch? Of niet? Anders is het denk ik wel mogelijk om de challenge 2x aan te maken en te versturen naar 2x7 mensen. Daarnaast moet de persoon die de challenges aanmaken op korte termijn een tijd neerzetten, wat niet ideaal is maarja.

Ik voeg iedereen die mee wil doen gelijk toe aan het klassement op de aparte website. Ik zal vanavond wel een apart topic openen, dan kunnen we daar de puntjes op de i zetten.

10. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Nee hoor, je kunt m naar 1000 mensen sturen als je wil voor zover ik weet... :)

Er zijn community challenges met leaderboards van honderden mensen iig, dus max 7 klopt zeker niet.

Het is echt een kwestie van een challenge aanmaken, sturen naar alle XBWers die meedoen en dan gewoon ingame kijken hoe het ervoor staat. De deelnemers, aantal pogingen en snelste tijd per deelnemer worden allemaal geregistreerd en kun je tijdens de challenge gewoon bekijken, ook wordt sowieso de ghost van de snelste XBWer opgeslagen.

Heb wel een suggestie voor een eerste challenge eventueel... :)

11. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012

Dit klinkt heel goed!

Edit: en wat je daarna toevoegde ook. Dan ga ik vanavond maar eens kijken hoe ik "printscreens" van mijn ps4 in photoshop krijg. Want dan kan ik de auto's, landen, circuits en tevens uitslagen knippen en op de website zetten.

Grootste nadeel: degene die de challenge zelf aanmaakt is in het nadeel, omdat hij de challenge niet baseert op tijden van overige XBWers

Laatst bewerkt: 11 dec 2014
  12. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Met de share knop een screenshot maken, een USB stick in je PS4 proppen, screenshots overzetten en uploaden naar imgur.com ofzo via PC. :)

13. Go Ahead Eagles

Leuk Bevonden:
    34
    Dat valt op zich wel mee. Aangezien je je tijd altijd kan verbeteren maakt het in principe niet veel uit wat voor tijd je neerzet. Je moet alleen een tijd neerzetten om de challenge aan te maken. Zodra dat gebeurt is kan iedereen racen en een tijd neerzetten. Dan heeft de host van de challenge ook een richttijd wat hij moet rijden.

14. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.012
    Dus de host kan na het aanmaken van de challenge zelf ook nog gewoon zijn eigen tijd verbeteren? Alle nadelen zijn dan als sneeuw voor de zo'n verdwenen

Http://driveclubxbw.luondo.nl/klassement

15. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Degene die de challenge aanmaakt hoeft m niet eens eerst te rijden, in het challenge menu heb je de optie ‘’create challenge’’ zag ik gisteravond dus dat kan zeker.

16. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Zal eerst een even aan mijn skills werken voordat ik mee doe aan de challenge :)

17. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Nee joh, er zijn meer slechte coureurs. :+

Trouwens, wel opletten dat er een auto gekozen wordt die iedereen heeft..
    Als ik een challenge aan zou maken met de McLaren P1 bv. kunnen alleen de mensen die ook lvl 37 (dacht ik) zijn meedoen. Als je zelf de auto niet hebt vrijgespeeld kun je die challenge dus niet doen.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ja je moet denk ik geen autos nemen die je pas boven lvl 25-30 unlocked

Maar we doen toch gewoon snelste ronde en geen races?In het geval van snelste rondes doe ik zeker mee

Is denk ik wel handig om een apart topic te maken

19. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Time Trials vind ook ik het leukste!

20. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    timetrials idd. georganiseerde races op vaste tijdstippen heb ik geen tijd voor.

Deel Deze Pagina