Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Het is omdat je het gewend bent. Je zegt overdreven scherp maar bij games wil je alles haarscherp. Bij films is het ineens teveel... Wat is het straks dan? Dan zijn games te echt en voelt het alsof je iemand van z'n leven beroofd zeker

Dat stukje op het "strand" bij Hobbit 3 was haarscherp en leek net alsof je er zelf tussen stond door die scherpte en framerate. Niks mis mee als je t mij vraagt. Snap niet hoe je meer immersie als negatief kan beoordelen

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    In games is het ook gewoon goed en ik hoef ook nog lang niet extreem fotorealistische graphics te zien in gaming, laat dat aub nog lang duren zeg. Ik kan het verder lastig uitleggen, maar het zag er gewoon kut uit, gewoon cheap. In zeer veel scenes. Heel Hobbit 2 deed me weinig in HFR, vandaag op Netflix zonder HFR vond ik hem hardstikke tof. Nee opdonderen met dat HFR. Op mijn tv heb ik een setting genaamd Motion Flow (Sony Bravia) als ik dat aan zet zijn die schokjes ook weg, zonder dat het er raar uit ziet. Dat heb ik dan veel liever. Scherpte is niet erg, maar iets aan dat HFR heeft de marathon zwaar voor mij verziekt. Lees dat artikel maar een beetje door, dude legt het beter uit. Het is denk ik een kwestie van smaak.

Bij bepaalde scenes tijdens TDOS zag het er gewoon zo raar, zo cheap uit...Bilbo in het bos bijvoorbeeld, voordat hij dat spinnenweb aanraakt. En eigenlijk gewoon door alle films door vond ik dat. Ik denk niet dat het een kwestie van gewenning is. Want je zou zeggen na een marathon van 9 uur dat ik er dan wel anders over zou moeten denken.

Laatst bewerkt: 11 dec 2014
  3. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou je hele leven films niet in hfr kijken vs 9uur. Ik vind het juist wat toevoegen maar goed

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ieder zijn ding gozer. Het is duidelijk een kwestie van smaak.

Je had het trouwens over meer immersie, dude, er is juist geen enkele sprake van immersie met HFR. Ik werd volledig uit de films gehaald. Het was alsof de films versneld werden afgespeeld.

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik snap niet dat mensen HFR vervelend vinden. Ik heb Desolation of Smaug 2 keer in de bios gezien, één keer in een topbios met HFR en één keer in een kleine bios. Wereld van verschil, HFR is echt magistraal dan. Had hem ook als eerste in HFR gezien en vond dat toen al super.

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    HFR is zo kut, het is belachelijk dat mensen dat relaxt vinden, ik kijk de film dan met pijn in m'n kop en het beeld ziet er alles behalve natuurlijk uit waardoor de film er nep uitziet.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben er wel fan van. Voorheen moest ik alles thuis perse in 24p hebben en alles netjes syncen etc maar nu ik er aan gewend ben zie ik op 60hz geen soap opera effect meer maar is alles gewoon rustiger en soepeler

En voor 3D vind ik hfr helemaal een grote stap vooruit, beeld is vrel stabieler waardoor ik veel beter de diepte zie

8. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Op t moment the two towers aan het kijken. Wat een wereld van verschil, dit gaat ergens over!

Geloofwaardigheid, daar ontbreekt het the hobbit aan. En ja ik snap dat dit fantasy is. Maar sense moet t maken.

@discussie hierboven: 3d zonder het vond ik niks, maar het hfr zie het wel zitten. Heerlijk soepel

Nog even over de hobbit

Laatst bewerkt: 11 dec 2014
  9. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Exact! Maar ja...het is duidelijk dat de meningen hierover echt verschillen. Ik ben in het begin van de avond The Fellowship of the Ring gaan kijken en het klopt gewoon allemaal. Ten eerste al geen HFR, maar gewoon alles aan die film is fucking goed gewoon, nog steeds. Lekker dark ook, zo mag ik het graag zien. Het zit op een volledig ander niveau dan The Hobbit, das iets wat zeker is.

En waarom hebben we nog altijd niet een RPG ala Witcher of The Elder Scrolls van LOTR? Die gebieden zijn uitermate perfect voor een grote RPG.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.940
    Waarom is er nog geen LOTR open world RPG?
    Waarom is er nog geen 3D Wii U Pokemon?
    Waarom is er nog geen Little Big Adventure 3?
    Waarom is er nog geen Doom 4?
    Waarom is er nog geen Kameo 2?
    Waarom is er nog geen Max Payne 4?
    Waarom is er nog geen Pokemon X2&Y2?
    Waarom is er nog geen Gears of War Xbox One?
    Waarom is er nog geen Dyonko: the Game?

PePzi NL vindt dit leuk.
  11. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Alleen heeft Kabuto wel een punt... er zijn al (zeer succesvolle!) LOTR games geweest en het genre is uitermate geschikt voor een open world RPG, maar die is er gewoon niet...

12. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.940
    Mwah ik weet het niet. Dan zie ik ook graag een open world multiplanet ala Mass Effect Star Wars RPG please.

Anders Scarlett: SOS Adventures?

..

...Nee?

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Exact! Ik blijf me erover verbazen. Wie weet ooit nog eens....

En wat die SW RPG betreft, een heel groot aantal mensen zouden zoiets wel willen zien en ik ben daar eentje van.

14. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik vond The Hobbit ook maar matig en dat terwijl ik Desolation of Smaug ook gewoon twee keer in de bioscoop heb gezien. Natuurlijk is de CGI te veel, maar dat weet iedereen al. De film heeft niet echt een duidelijk verhaal, alle gebeurtenissen volgen elkaar op en dat in een te snel tempo. Alle personages verschijnen ook razendsnel in nieuwe gebieden waardoor je niet echt het gevoel van een grote wereld krijgt. Als je dan drie films gebruikt voor een klein verhaal zou je toch denken dat het allemaal wat minder gehaast zou kunnen, maar dat is niet het geval. Ik ben ook niet iemand die snel klaagt over realisme in films (vooral fantasy), maar sommige dingen gingen wat mij betreft echt te ver.
    Thorin en co die even op een heel leger afrennen, daarvoor die elven die over die rij dwergen heen springen en Thranduil met zijn hert en die orks... :lol:
    Kortom viel de film me dus wat tegen en dat is erg zonde wat hij zijn stuk voor stuk toffe karakters die toch wel een beter einde (en eigenlijk een betere trilogie) hadden verdiend.

15. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    Wat is dit dan voor bizarre uitspraak o_O

"Je zegt overdreven scherp maar bij games wil je alles haarscherp. Bij films is het ineens teveel... Wat is het straks dan? Dan zijn games te echt en voelt het alsof je iemand van z'n leven beroofd zeker"

Hij bedoelt toch gewoon dat je ziet dat het op een set gefilmd is en dat je de illusie van Middle Earth niet meer hebt. Dus je ziet juist extra goed dat het nep is.

16. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    "Jongens. Films worden te echt. Stop maar " ... Ja ik ben gek

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Echt precies wat ik bedoelde man. De illusie is volledig foetsie en UpInSmoke0611 begrijpt duidelijk niet wat ons probleem daarmee is. Volgende keer kijk ik een marathon of gewoon film alleen nog maar op de normale manier.

18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind wel dat LOTR er realistischer uitziet dan The Hobbit. Maar of dat nou door de scherpte komt? Weet niet. Heeft iemand de blu-ray van LOTR gezien? Hoe is die dan?

Zou het niet meer aan de felle kleuren enzo liggen?

19. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Heb gisteravond disc 1 van de extended Blu-ray van LOTR1 gekeken en het oogt sowieso realistischer en rauwer dan alle Hobbit films, dat sowieso. Ook vergeleken met the Hobbit 2 die op Netflix te zien is en duidelijk minder scherp dan die tijdens de marathon.

20. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Dit nummer was wel echt heftig.

:'-(:'-(

Deel Deze Pagina