HJ voor Loatheb kan je doen: Dit deck heeft over het algemeen genoeg draw en cycle om zonder HJ te spelen. Nadeel is dat je het heel lastig kan krijgen tegen controle pally met tirion.
Hogger vs Sylvanas: Sylvanas zit in alle controle warrior decks maar ik speel in deze versie hogger omdat Zoo erg kut is. Ik run geen whirlwinds in deze list. Sylvanas is goed met brawl vs Zoo maar Hogger doet veel meer op turn 6. Het maakt een 2/2 taunt dat meestal trade en geeft je een 4/4 body dat altijd gekilled moet worden door je tegenstander(scheelt weer 4 damage plus je tegenstander raakt n kaart kwijt). Lukt dat niet dan heb je pretty much gewonnen. Ook is Hogger veel sterker dan Sylvanas op een empty board in de trage controle vs controle games. Hogger is een soort van super taunt dat bizar veel dreiging kan creeren wanneer je tegenstander low on cards is en er niet op kan reageren. Vooral weapon classes hebben moeite met killen van Hogger omdat ze eerst door die 2/2 chunckblock taunt moeten komen.
Geddon: Tja, deze kaart is niet te vervangen. Het is de beste anti agro kaart voor controle warrior. Daarnaast is het fijn om een 7/5 body te kunnen spelen op turn 7 soms. Mooiste aan Geddon is dat het Shaman destroyed(sowieso een lastige matchup voor warrior) en het zorgt ervoor dat je makkelijk kan uptraden met je war axe, tegenstander speelt bijv een ancient of lore(5/5 body), jij mept gewoon de lore met je axe en speelt geddon. Rip ancient of lore en je hebt een 7/5 in play zonder removal te wasten. Ook is de kaart nice voor suprise lethal, draw met accolytes en armor met armor smiths. Gewoon een allround sterke warrior legendary.
Cairne is gewoon veel te langzaam voor dit type controle warrior. Je hebt alleen tijd voor plays waarmee je op je tegenstander reageert als controle deck. Als je een body wilt spelen heb je al 2x Shieldmaiden of Hogger in dit geval. Hogger is beter dan Cairne in dit deck. Voor zover ik weet zie je Cairne nooit meer in Warrior sinds de komst van Shieldmaiden. Ook is Cairne zo kut tegen priest. Hij word altijd gestolen door Cabal en die gnome.
Sneeds Old Shredder is zo'n vreemde kaart om te spelen in veel decks. Je weet nooit wat het gaat doen dus het is lastig om er over de oordelen. Hij is sterk in Controle vs Controle waarbij je tegenstander geen silence heeft. Helaas runt dit deck geen andere silence bait targets dus ik speel liever geen Sneeds. Verder is Sneeds te langzaam voor een controle deck als dit dat altijd wilt reageren op de tegenstander en pas de game wint met Alex, gevolgd door Gromm meestal.
Laatst bewerkt: 20 dec 2014