[XOne] Dragon Age: Inquisition

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 4 jul 2011.

1. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Damn, dan doe je toch echt iets fout.:confused:

Gebruik je de tactics camera wel? En idd, check die tips van Gakkie!:thumbs:

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik gebruik de tactics camera ook niet zo vaak. Naast genoemde tips is natuurlijk ook je party setup erg belangrijk. En welke skills je party members hebben. Heb je soms de skills over teveel trees verdeeld ?

3. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Denk idd dat mijn skills niet goed verdeeld zijn.. Zal vanavond even de tips van Gakkie proberen.
    Speel met een warrior samen met cassandra, varric en Vivienne.
    Mijn armor set zit rond de 190/200.

Varric gebruikt de kruisboog, cassandra 2 handed, Vivienne een mage en ik zelf schild en zwaard. De trees weet ik even niet uit mijn hoofd. Maar als ik van jullie wat tips kan krijgen voor de juiste trees pp dan kan het opzich vanavond opnieuw indelen.
    Zoals het nu speelt is erg jammer :mad:

4. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hoe gebruik ik die 2e skill dinges (als je L2 drukt). Ik kan geen skills daar plaatsen. Moet je dat eerst unlocken ofzo. Ben pas lvl 9 :mad:

En is er geen stash ofzo om shit op te bergen

Laatst bewerkt: 17 dec 2014
  5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Als je meer skills hebt dan passen ze niet allemaal meer op je normale knoppen combinaties, dan zullen ze bij de L2 combinatie terecht komen. En nee, er is helaas geen stash. Gewoon goed alles aan je party members geven en de rest wat niet goed is verkopen. Je kunt ook later perks kopen die het aantal items dat je kunt mee dragen zal verhogen.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Naast wat Daz vraagt: Wat doe je aan partymanagement? Dus niet alleen skills toewijzen maar ook armor verbeteren etc.

Ik heb een vraag over de missie ' In Your Heart shall burn'

Ik krijg niet helemaal mee wat the Elder One nou helemaal wil. Hij wil mijn ' anchor' afpakken maar wat ik zo mee kreeg wil hij een betere wereld zonder rifts? Dat lijkt me geen goed doel voor een bad guy :+ Ik speel zonder ondertiteling, maar dit stukje ging geloof ik een beetje langs mij heen

Vond dit trouwens een moeilijke missie! Alleen gehaald door steeds weg te rennen, waardoor ik er gelukkig wel achter kwam dat er hier en daar supply crates waren.

7. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Thanks gakkie, daar ga ik mij eens goed in verdiepen.

Zoals ik de laatste paar dagen speel is...wanneer ik een goed armor tegenkom onderweg voor Cassandra, Varric of Solas, dan geef ik het ook gelijk aan hen. Als de armor rate ook maar een beetje hoger is dan wat ze hebben doe ik dat al, tenzij de extra perks te goed zijn. Ook check ik regelmatig de wapens en of ik onderhand alweer betere gevonden heb voor hen. Heb ook twee upgrades toegepast op Varric's Bianca crossbow. Die kun je zelf maken of kopen in Haven.

Dit party gebeuren is gelijk het grootste verschil met Elder Scrolls en The Witcher games. Daar bekommer je je alleen maar om jezelf en is daardoor een stuk minder complex maar ook een stuk simplistischer weer. Gaaf dat ook RPG's zo verschillend kunnen zijn.

8. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Jesus je moet niet op Casual spelen als je wat uitdaging wilt haha:+ Het spel wordt dan echt te makkelijk. Op Normal heb je zelfs al wat uitdaging.

9. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Volgens mij zijn mijn armor sets wel goed. Heavy zijn uit mijn hoofd rond de 200

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Let vooral niet alleen op de armor rating, maar ook op de stats die er op zitten en de eventuele extra opties. Armors met extra health, of guard on hit en dergelijke zijn heel belangrijk. Ik draag liever een armor met 150 rating en 3 guard on hit, dan een armor van 200 rating zonder die guard on hit. Zelfde geld ook bij wapens. Puur armorrating of puur dps bekijken is niet goed, gaat om het geheel en hoe goed iets past bij de rol van het character!

Rienbu vindt dit leuk.
  11. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Wat ik nu wel merk sinds ik dit spel speel, is dat ik Fallout 4 nu niet zo snel meer nodig heb:+ Dat was eigenlijk tot nu toe het enige spel waar ik op wachtte, maar kan er nu prima op wachten;)

Maar dit spel heeft me echt wel gepakt hoor. Zit er helemaal in en ben er lichtjes verslaafd aan:whistle:

12. Rienbu

Rienbu Active Member

Leuk Bevonden:
    711
    Thanx Gakkie.

13. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hele nice tips. Ik heb dit allemaal eens ingesteld voor mijn characters. Ik heb nog wat vraagjes....

1- Ik heb die Mana/stamina reserve voor iedereen naar 20 gezet, ook mezelf, niet dat dat veel zal uitmaken. Healing potion reserve op 2. Maar helemaal onderaan staat Healing potion HP % threshold op 30%. Is dit ok?

2- Cassandra, voor haar heb ik tot nu toe vooral weapon and shield abilities gekozen. Misschien verstandig om haar te respeccen?

3- Wat kan ik het beste doen voor mijn one handed warrior?

Ik wou dat ik meer know-how had van de non-real time dingen qua combat. Dus tactical view vooral en het besturen van de andere members.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    2. Dat heb ik ook gedaan, plus die 'paarse' taunt tree. Gewoon een tank van haar gemaakt die alle damage opvangt.
    3. Geen idee :+

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    1. Ja, dat is OK. Heb ik ook op 30% staan. ALs je het lager zet wordt de kans groot dat ze te laat een potion nemen.
    2. ik heb bij Cassandra ook veel uit weapon en shield en uit de Vanguard tree minimaal challenge en liefst ook Warcry. Deze abilities heb ik op preferred staan.
    3. Two handed warrior van maken :) Je hebt al een tank en je wil meer dps :) Althans dat heb ik nu. Cassandra als tank, Iron Bull als two handed dps-er

Ik start combat altijd met een heavy ranged attack (ben ranger, maar dat kan ook met een mage). Soms one shot ik zelfs een enemy. Als die eerste klap aankomt, pauzeer ik, selecteer ik het belangrijkste target naar mijn inzicht (spellbinders, bosses, champions, captains, etc) en open het radial menu en geef het commando 'attack mijn target'. Hierdoor gaat de de party gefocused op 1 enemy aan de slag (dat is beter dan je aandacht over meerdere targets te verdelen, meestal). Doordat je tank taunt abilities doet, zullen de andere enemies zich ook op de tank richten. Vanaf dat moment kies ik lekker met mijn Ranger targets naar keuze en blast ze naar oblivion :)

Alleen bij draken doe ik meer manueel bij mijn party members, maar anders altijd op bovenstaande manier. Werkt als een charm, hoef in normal fights nooit een potion ofzo te nemen. Hell, Cassandra doorstaat eigenlijk elk gevecht zonder schade :)

16. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik ga van Cassandra denk ik die two handed warrior maken man, want ik vind de moves van mijn one handed main character veel te cool. Die chain move en dan een attack erna, heerlijk om vijandjes soms van een afstand weg te pikken. Later wil ik ook de shield bash unlocken. Een two handed klinkt mij erg saai in de oren, geen schild kunnen gebruiken etc. Dus dan maak ik Cassandra dat gewoon en blijft main dwarf gewoon one handed. :)

Ik heb de tactics nu zo ingesteld...eens kijken hoe het gaat :

Solas

Preferred:

Barrier, Chain lightning, Winter's grasp

Enabled:

Mind Blast

Cassandra

Preferred:

Challenge, War cry

Enabled:

Payback strike, Shield bash, Shield wall

Varric

Preferred:

Flank attack, Long shot

Enabled:

Caltrops, Hook and tackle, Stealth

Misschien moet ik echter mijn main (dwarf, one handed warrior) respeccen, want ik heb onnodig veel abilities moeten unlocken om de combat roll te unlocken, puur omdat die move mij tof lijkt. Hij is ook tof, maar misschien niet verstandig om zo early in de game dat al te doen.

Laatst bewerkt: 17 dec 2014
  17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dan 'moet' je wel van je main een tank maken en dus die taunt / guard abilities nemen en ook gebruiken. Is echt essentieel in deze game ...

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ga ik doen man. Ik wil die combat roll en chain move wel houden, maar de rest valt te respeccen. Eigenlijk is dat alleen Payback strike, mijn dwarf heeft als abilities tot zoverre alleen maar combat roll, grappling chain en payback strike.

Ah man....de pracht van DAI he:

Laatst bewerkt: 18 dec 2014
  19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Speel je op normal of op hard ?

20. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Niemand die sera love showt? Vind haar leukste character. Ik heb Cassandra Sera Vivienne en ben zelf ook mage. 1 tank 2 mages en een rogue. Werkt tot nu toe prima

Deel Deze Pagina