Ik denk dat de nieuwe consoles zeker krachtig zijn, maar niet zo krachtig als jij denkt. Daarnaast, really bro? Je ziet echt geen duidelijk en groot verschil al?
Neem als voorbeeld Assassin's creed numero 2. Die game kwam eind 2009 uit. Gemiddeld 4 (!) jaar na de release van de 360. Ubi heeft 4 jaar nodig gehad om dat uit een 360/PS3 te poepen. Ik kan mij herinneren dat ik AC2 gruwelijk mooi vond in die tijd en kon mij moeilijk voorstellen dat games nog mooier konden worden.
Pak anno nu eens een random walktrough erbij van AC2 op YT. Man, die game is eig helemaal niet meer zo mooi. Gekke schaduwen, gare belichting, onnatuurlijke animaties, weinig people on de streets, het ziet er allemaal best lame uit.
Pak nu AC Unity. Die game is zoveel mooier. En die game is uitgekomen nu de One en de PS4 slechts ruim een jaar op de markt zijn. Ken je nagaan wat je over 3 jaar nog zult zien.
Als je dat niet kan zien raad ik je toch aan om een afspraak te maken bij de opticien.
+ Helft van de games die nu op de One en de PS4 beschikbaar zijn, zijn 'geremasterde' versies van PS3 en 360 games. Met engines die voor die systemen waren ontwikkeld en slechts een beetje zijn opgepoetst. Daarom suckt deze generatie tot nu toe keihard en heb ik nog 0 behoefte om een nieuw systeem aan te schaffen. Wacht nou maar nog een jaartje of 2. Deze gen is pas net ruim een jaartje op de markt.
Laatst bewerkt: 23 dec 2014