[XOne] Halo 5: Guardians

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2013.

1. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Waarom is iemand die goede graphics wil direkt een zeur of een whore..

We zouden het allemaal moeten willen... als ik een nieuw auto koop verwacht ik er ook meer geintjes en toestanden in dan dat oude ding van 10 jaar terug, en dat mag met een console ook. Betere graphics meer mensen in de multiplayer en weet ik het... waarom koop je anders zo'n ding? Omdat je vriendje er ook een heeft?

Nogal logisch dan dat we allemaal van die bagger releases krijgen.. die gamers pikken het toch.. ;)
    Het word gepromoot als zijn beter en meer... dan moeten we dat ook willen en geen opgepoetste drollen en weet ik het wat voor bagger.. dan drukken we de oude console wel weer aan.

Maargoed ieder zijn eigen wensen natuurlijk...

Oujdi en BigKabuto vinden dit leuk.
  2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Precies wat jij zegt man. Plus dat ik van 343 wel wat verwacht. Maar zoals ik ook al eerder zei...ik realiseer me dat dit een beta is en het nog een jaar van release vandaan is. Toch ga ik mijn verwachtingen wel bijspijkeren nu.

3. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.950
    Die MP ziet r gewoon exact hetzelfde uit straks, met een wat hogere resolutie.

@Stingray lekker appels met peren vergelijken man. Ik koop dat ding verder ook niet. Deze gen, afgezien van de Wii U, suckt tot nu toe hard.

Hoezo verwacht je wat van 343, BigK? Grafisch hebben ze goede zaken gedaan met H4 op de 360, maar voorderest is het een en al fail met die gasten.

Laatst bewerkt: 22 dec 2014
  4. assaultpr0

assaultpr0 Active Member

Leuk Bevonden:
    90
    En waar bazeer je dat in godsnaam op Reckuuza? De graphics en poetsen ze over het algemeen in de laatste maanden van de productie pas op. Zeuren over graphics van een product is prima, maar zeuren over een beta van een game die over een jaar! pas uitkomt vind ik een beetje zeiken om het zeiken hoor, je snapt toch zelf ook wel dat de game nog lang niet af is...

5. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Appels met peren vergelijken of gewoon negatief lopen zeuren over een beta zit toch een heel verschil... en sorry dat je krantenwijk niet genoeg oplevert om een nieuwe console te kunnen aanschaffen ... heb niet het idee dat het aan de console ligt maar jou zelf :cool:

6. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Als er iets met de graphics gebeurt is het hooguit wat polish hier en daar. Ze gaan echt geen giga stappen maken met de graphics engine zelf tijdens het maken van een game. Je voert misschien wat updates door om wat shaders mooier te maken en zo maar echte grote stappen maak je niet echt meer. Je hebt de tech en daar bouw je de game op. Die tech gaan ze tijdens de ontwikkeling niet veranderen want dan blijf je bezig.

Cookie en Reckuuza vinden dit leuk.
  7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Falen? Nah vind ik niet man. Van wat ik heb begrepen heeft 343i niet TMCC gemaakt en zijn die matchmaking problemen dus niet hun schuld. Daarnaast deel ik de Halo 4 'haat' niet. Ik heb genoten van de campaign en ook online heb ik me heel goed vermaakt. Maar nogmaals, ik ben nooit een hardcore Halo fan geweest, dus wellicht begrijp ik die haat ook niet.

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    343 is eindverantwoordelijk. Dus het is hun schuld.

Jammer alleen dat de focus teveel op de graphics ligt. Het is ook al tijden bekend dat de beta 720p ging worden. Lijkt mij een stuk belangrijker om die 60fps te hebben en invloed te hebben op de gameplay aanpassingen. Aan de graphics kan je niks doen.

343 zal echt wel meerdere builds hebben van de game. En hebben ze voor deze gekozen. Waarschijnlijk omdat die meest stabiel 60fps was en zoals ze zeiden is de beta bedoeld voor de gameplay.

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    Eh...juist. Ik zeg dat ik nog geen nieuwe console heb omdat deze gen tot nu toe hard suckt. Is iets heel anders. Jij gaat consoles vergelijken met auto's. Dat is appels met peren vergelijken.

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Omdat het een beta is en dat ik in zoveel topics weer gezeur over graphics van Kabuto zie en het is eigenlijk nooit positief. Hij verwacht veel te veel en ziet dat niet zelf in en begint wat te vervelen..

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    Ik zeur niet. BigK en een aantal andere members zeuren. Lees de post van Flavour. Ik vind het grafisch prima. Eindproduct gaat r niet veel beter uitzien. Check bijv beta van Halo 3 en eindproduct. Grafisch exact hetzelfde. Zal met Halo 5 ook zo zijn.

12. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat denk ik zelf niet, want het duurt volgens mij nog iets van een jaar tot de release. Dat was bij H3/Reach niet zo natuurlijk. Deze H5 arena beta is puur voor de gameplay denk ik en grafisch poetsen ze het nog wel op.

13. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Bedoelde het meer in het algemeen... lees het hier wel vaker op het forum op het moment dat mensen niet blij zijn met de graphics.

Maar bij een BETA mee eens... kan nog van alles veranderen

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Dat mag jij vinden, maar ik weet dat het niet waar is. Ik heb bijvoorbeeld genoeg positiefs gezegd over Dragon Age, The Witcher 3, Quantum Break, The Order enzovoort. Nah ben eigenlijk alleen maar negatief en een graphics whore. Prima, proud of it too. :D

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    wedden om een krat pils jongeee?!?!?!??!!

16. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Boeiend allemaal.
    Belangrijker is dat de weapons, maps balanced zijn en matchmaking goed gaat werken.

Reckuuza en Jorrie vinden dit leuk.
  17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Maar als je erover nadenkt is dat best raar toch? We hebben hier te maken met een veel sterkere console dan de Xbox 360, uiteraard verwacht je dan toch een duidelijk en groot verschil? Is dat 60fps dan toch echt zo zwaar voor games? Dat moet het haast wel zijn. Dus als ik jou mag geloven zal het alleen een betere resolutie hebben waardoor die aliasing ook wel minder zal zijn, maar that's it? Zou het echt jammer vinden, maar het is wat het is. Ik weet nog dat ik een tijdje terug Killzone SF multiplayer speelde en dat vond ik erg netjes uit zien...mag toch wel hopen dat een eind 2015 game mooier is?

18. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    2016/17 gaan we echt de mooie games tegenkomen. Het zit hem nu vooral in de belichting die verbeterd moet worden en daar heb je naast sterkere hardware ook gewoon nieuwe tech voor nodig. #PogingTotUitleggen:

Gamedevs hebben tot nu toe altijd erg simpele belichtingstechnieken gebruikt. Omdat ze lui zijn? Nee. Omdat ze geen keuze hebben. In grote AAA games zoals Halo wil je om te beginnen een dynamisch belichtingssysteem. Objecten en karakters bewegen en dus moeten schaduwen en glanseffecten mee bewegen maar dat is redelijk zwaar om frame voor frame te berekenen. Toch is een statische oplossing (waarbij de schaduw statisch op de wereld wordt geprojecteerd) geen optie want dat zou nergens op slaan als er veel dynamische elementen op het scherm worden getoverd.

Tot voor kort waren dynamische belichtingssystemen dus erg simpel. De systemen zijn gelimiteerd tot slechts enkele lichtbronnen die schaduw en glans kunnen renderen. Je zou denken 'dat is toch genoeg?' Als je in je kamer om je heen kijkt zie je inderdaad glans en schaduwen die worden 'gemaakt' door de lamp op je plafond. Maar als je goed kijkt zie je dat er veel meer gebeurt met het licht dat uit de lamp komt. Licht stuitert namelijk, en als je het element van stuiteren in het echt 'uit zou zetten' zou alles er compleet anders uit zien. Pak voor de grap maar eens een wit vel papier en een gekleurde fles shampoo oid. Je zal zien dat als je de fles op het papier zet het papier rond de fles subtiel de kleur van de fles krijgt. Het licht komt dus niet alleen direct aan bij de objecten maar komt dus ook indirect aan bij de objecten. Licht stuitert via de fles de ruimte in, en dus ook naar het papier.

Extreem voorbeeld:

Ontwikkelaars experimenteren meer en meer om dit effect in hun games te krijgen maar de technieken die nu bestaan zijn erg zwaar. Je moet je voorstellen dat we nu naar een hogere framerate, een hogere resolutie en erg zware belichtingstechnieken willen gaan on top of wat er al is. AC Unity gebruikt al wat technieken om het te simuleren en je ziet dat het al prima kan in games. Geef het twee jaar en we hebben mooiere belichting en kwaliteit op een hogere framerate en resolutie.

Links wordt het karakter belicht door alleen de zon en rechts neemt het karakter naast het zonlicht ook het licht van de gele vloer in zich op. Ze ziet dat het karakter zo veel meer in de wereld past en er niet zo vreemd uit plopt.

Metal Mark, Jorrie, Reckuuza en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
  20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.950
    Ik denk dat de nieuwe consoles zeker krachtig zijn, maar niet zo krachtig als jij denkt. Daarnaast, really bro? Je ziet echt geen duidelijk en groot verschil al?

Neem als voorbeeld Assassin's creed numero 2. Die game kwam eind 2009 uit. Gemiddeld 4 (!) jaar na de release van de 360. Ubi heeft 4 jaar nodig gehad om dat uit een 360/PS3 te poepen. Ik kan mij herinneren dat ik AC2 gruwelijk mooi vond in die tijd en kon mij moeilijk voorstellen dat games nog mooier konden worden.

Pak anno nu eens een random walktrough erbij van AC2 op YT. Man, die game is eig helemaal niet meer zo mooi. Gekke schaduwen, gare belichting, onnatuurlijke animaties, weinig people on de streets, het ziet er allemaal best lame uit.

Pak nu AC Unity. Die game is zoveel mooier. En die game is uitgekomen nu de One en de PS4 slechts ruim een jaar op de markt zijn. Ken je nagaan wat je over 3 jaar nog zult zien.

Als je dat niet kan zien raad ik je toch aan om een afspraak te maken bij de opticien.

+ Helft van de games die nu op de One en de PS4 beschikbaar zijn, zijn 'geremasterde' versies van PS3 en 360 games. Met engines die voor die systemen waren ontwikkeld en slechts een beetje zijn opgepoetst. Daarom suckt deze generatie tot nu toe keihard en heb ik nog 0 behoefte om een nieuw systeem aan te schaffen. Wacht nou maar nog een jaartje of 2. Deze gen is pas net ruim een jaartje op de markt.

Laatst bewerkt: 23 dec 2014
    Jorrie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina