Stonehearst Asylum (Kate Beckinsale, Jim Sturgess, Ben Kingsley, Michael Caine) (2014)
Echt een zeer nice film met prima acteerwerk van Beckinsale maar ook Jim Sturgess. Ken de hele dude niet, maar hij speelt goed. Beckinsale mag dan 41 zijn nu, wat blijft zij toch een beauty zeg! Ik verwachtte een soort Shutter Island op bepaalde momenten, maar was toen verrast toen het juist een hele andere kant op ging. Een goed mystery gehalte met ook genoeg spanning en een zeer nice sfeer. De onthullingen van bepaalde dingen zijn erg cool en de soort van twist is ook prima. Echt een aanrader dit!
Gravity (201 (Sandra Bullock, George Clooney)
Ik heb wat met space, iets daaraan intrigeert me. Ik mag dan ook graag films zoals Moon, Europa Report, Interstellar, Event Horizon etc... zien. Het hele idee dat je daar zit, weinig/geen mensen om je heen, terugkeer naar aarde is geen garantie, de stilte en eenzaamheid. Ja echt nice. Ik ging Gravity kijken met de verwachting dat het niet veel zou voorstellen, maar ik heb me er eigenlijk goed mee vermaakt. Sowieso zijn die beelden schitterend, maar ook vond ik alles wat er gebeurde echt wel boeiend. Alleen tegen het einde misschien een beetje vergezocht, waarvan ik eerst dacht...''Oh god, echt weer typisch Hollywood he!'' maar....
Dat bleek gelukkig dus niet zo. Ik bedoel het stukje dat Kowalski (Clooney) ineens nog blijkt te leven. Het is echt Hollywood like om zo ver te gaan, maar ik zat fout. Wel wat vergezocht dat Ryan (Bullock) ineens wist hoe ze het voertuig ook nog in beweging kon laten krijgen door haar...Kowalski hallucinatie.