[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Sony doet dit nog steeds slecht. Was bij de PS3 ook... alles lag plat en Sony was stil. Blijkbaar heeft Sony hiervan niets geleerd.

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, op een punt verschillen Sony en MS wel heel duidelijk. MS heeft kennis van zaken en heeft haar netwerk en security op orde. Sony prutst nog steeds maar wat aan afgaande op de recente hack, de psn downtimes, de slecht werkende services (chat/msg), communicatie, etc. Voor de volgende generatie consoles stel ik voor dat Sony de hardware aflevert en dat MS de rest doet (software/online). Lijkt me een win-win situatie en zijn we gelijk af van het hele PS4 vs Xbox gedoe :) En een naam weet ik ook al, PlayLive :)

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    "Go into your Network settings, and change your MTU setting to 1473, leave everything else however you had it. This change has worked for 10 of my friends, really random but try it!

I'm in HK, friends are in Aus.

Hope this works for you guys."

AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mag ik je danken Hybrid?

Het werkte meteen!

@Grave

5. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Netwerksetting van de playstation of modem/router??

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik zou het eerst gewoon even proberen voordat je ergens aan gaat sleutelen, hier deed hij het net alweer

zag alweer een man of 6 online in mn friendslist en kon zelf even Destiny spelen

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    MTU heeft te maken met effeciency ve verbinding, de download snelheid. Staat standaard op 1500. Zal echt niet helpen als PSN er uit ligt ...

8. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    222
    Hoop toch echt dat ik vanavond wel kan gamen. Word er nu een beetje schijtziek van:mad: Eindelijk liep het weer goed en dan krijgen we weer dit. Als dit nog dagen zo is dan verkoop ik de PS4. Ben het echt zo beu nou dat die service er steeds uit ligt. Niet dat ik veel online game, maar je hebt het ook nodig om singleplayer spellen te spelen. Xbox Live lag er ook uit ja, maar die hebben het al weer gefixt en alles doet het weer. PSN hoor je geen fuck over en ze laten ook gewoon niks weten. Lijkt echt alsof het Sony niks boeit en ze het gewoon afwachten:mad:

9. Lijpe Mocro

Lijpe Mocro Active Member

Leuk Bevonden:
    839
    Doet het gewoon bij mij

10. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222

Zal mij benieuwen dan, maar ze moeten toch wel iets kleins als compensatie geven. Niet dat ik tijd had om met Kerst te gamen, maar genoeg andere mensen en zeker kinderen die dat wel graag wilde:confused:

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Gast wat loop je nou te zeuren?

PSN doet het gewoon. Ben al vanaf 10.00 online.

Meteen dat gezever om compensatie...Sony kan niets aan die aanval doen, dus waarom compensatie?

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ze kunnen wel degelijk voorkomen dat een simpele ddos zulke gevolgen heeft

Zie je Amazon of Google wel eens meerdere dagen plat liggen?

Ze investeren er alleen niet in en dat zou wel moeten nu het een betaalde dienst is. We zouden van PSN dezelfde uptime (en communicatie) mogen verwachten als van LiVE. Maar het blijft net allemaal iets minder

Last gen ook maar toen betaalden we niet om online te kunnen gamen

13. SoleSurvivorN7

Leuk Bevonden:
    222
    Nou leuk voor je.

Waarom hier niet dan en bij zoveel andere mensen? Tja dit is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ze kunnen er misschien dit keer niets aan doen, maar ze kunnen wel naar oplossingen zoeken. Dit is nu al iets van 10 keer dat dit gebeurd:mad: Waarom lukt het Xbox Live dan wel om snel weer online te zijn. Playstation Network is gewoon bagger vergeleken met Xbox Live|:-

14. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik zie wel vaker dat je MS en Live ophemelt, en dat is uiteraard je goed recht maar wat ik eigenlijk niet begrijp is waarom je dan je PS4 niet inruilt voor de X1?
    Heb je er ook geen last meer van, of hooguit een dagje?

Overigens ben ik wel benieuwd hoe je er bij komt dat ze niet investeren in hun diensten? heb je hier een bepaalde bron voor of is dit gewoon een wilde gok?
    Toen Lizard Squad in August voor het eerst van zich liet spreken, was het PSN 4 a 5 dagen down, nu 2 dagen..

Lijkt me een vooruitgang, tuurlijk het kan altijd nog veel beter en ik ben het met je eens dat Sony absoluut meer mag investeren hierin.

En Amazon en Google vergelijken met PSN? come on..

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik hemel ze niet op, ik ben alleen van mening dan wanneer je van een gratis dienst naar een betaalde dienst gaat je dienstverlening dan op hetzelfde niveau zou moeten zijn als dat van je concurrenten.

En niet nog van hetzelfde niveau als van de gratis dienst.

Ik noem Amazon en Google omdat veel mensen denken dat Sony machteloos staat tegen deze 15 jarige script kiddies die met gestolen CC info wat botnets inhuren.

Dat is natuurlijk onzin.

Het is maar net hoeveel je in je netwerk wilt investeren.

Persoonlijk vind ik het gebrek aan communicatie het vervelendst. Nu werk het volgens mij inmiddels alweer aardig maar weten volgens mij heel veel mensen dit niet.

16. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Waarom zou je Amazon, PSN en Google niet met elkaar kunnen vergelijken? Het principe van zowel een DDOS als de beveilig hiertegen blijft gewoon hetzelfde.

En van 4-5 dagen naar 2 dagen, woeptiedoe. PSN is en blijft een schim van Live, dat is gewoon een feit. Voorheen was het excuus dat het een gratis dienst was en dat is het niet meer maar de service, ondersteuning en beveiling zijn nog altijd schandalig slecht en liggen nog altijd op het niveau van de gratis dienst.

17. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ze zijn dus al vooruit gegaan, zoals ik daarnet zei, eerst was het 4 en nu 2 dagen.
    Ik zeg niet dat het top is, MS heeft met hun Serverpretpark er 1 dag over gedaan om weer terug online te komen.

De communicatie kan absoluut beter bij Sony, dit heb ik zelf ook een paar keer aangegeven, wat dat betreft kunnen ze hiervan leren bij MS.

@Cookie

Amazon/Google doen toch niet hetzelfde als wat PSN doet? vergelijk het dan met MS, en dan scheelt het een dag.
    Tuurlijk het is een dag te veel, maar ze gaan vooruit, en wat mij betreft blijven ze alleen maar meer investeren in hun online diensten.
    Het moet beter daar ben ik het mee eens, maar ik zie vaak dan mensen die miepen over PSN, maar dan heb zoiets van waarom ruil je dan je PS4 niet om?

Heb je minder irritatie.

Ohja en Cookie

Je post count :+

Cookie vindt dit leuk.
  18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar ik wil mn PS4 niet omruilen :+ Ik wil gewoon dat de dienstverlening goed is.

En de beste vergelijking is nou eenmaal met LiVE dus ja het lijkt dan al snel een beetje een VS verhaal te worden

En Google en Amazon en Sony doen inderdaad niet hetzelfde. Maar een dos aanval is voor Google niet anders dan voor Sony. Er is natuurlijk wel een gigantisch capaciteitsverschil en een behoorlijk verschil in de kwaliteit van de infrastructuur

Eerlijk gezegd valt het me ook een beetje tegen dat LiVE uberhaupt last hier van had. Azure heeft namelijk uitstekende dos bescherming dus dat houd in dat de bottleneck ergens in de LiVE structuur zelf zat. Op zich okay om het binnen een dag opgelost te hebben maar voor MS moet de lat eigenlijk nog hoger liggen.

Mallakai vindt dit leuk.
  19. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik wil ook graag dat de dienstverlening goed is kerel, en ik kan me de frustatie ook wel voorstellen betreft de kerstdagen. (heb er zelf niet zo heel veel moeite mee gehad)

Het moet verbeterd worden, maar ik verwacht en hoop dat Sony hier ook weer beter mee omgaat, want als het online is werkt het bij mij gewoon erg goed.

Die maintenance mogen ze er van mij wel uit gooien of in ieder geval drastisch verkorten dat is zo tering irritant.

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    timing van de maintenance is inderdaad ook zoiets wat vaak net niet echt goed is

daarnaast natuurlijk nog wat basic dingetjes waar ze echt even wat aan moeten. Messages fatsoenlijk en snel kunnen openen, store altijd kunnen openen, wat meer opties voor notificaties etc

Deel Deze Pagina