1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De digitizer/connector zit daarachter ergens. :+
     
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Hij is weer in elkaar en tot nu toe geen problemen, hopelijk blijft het zo :+
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Je moet er gewoon niet zovaak mee gooien Jorrie! :+
     
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Heb eindelijk mijn OnePlus One invites gekregen. Iemand interesse? PM maar :)
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Iedereen zegt dat ze geen 4G hoeven, tot ze het geprobeerd hebben. Het werkt gewoon veel lekkerder en het bereik is (in ieder geval hier in de achterhoek) een stuk beter dan met 3G. Ik heb tegenwoordig bijna overal snel internet met 4G, op plekken waar voorheen geen of een langzame 3G verbinding beschikbaar was. Geloof me, als je overgestapt bent wil je nooit meer terug.
     
  6. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Tuurlijk, het is fijn, naar het is niet doorslaggevend voor mij.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Zit bijna nooit meer op een plek waar ik geen wifi heb dus dat hele 4G gebeuren kan me gestolen worden.
     
  8. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Nu een paar dagen aan het klooien met mijn Nexus 6 en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Android lollipop ziet er heel goed uit en werkt gewoon lekker. Games draaien extreem vloeiend op hoogste settings, apps afsluiten hoeft niet door de 3GB RAM. Enige kleine minpuntje is de batterij, maar dat komt vooral omdat ik nu nog reteveel op het apparaat zit en games speel. Krijg dan ongeveer 4-5 uur on screen time. Aan de andere kant zorgt de turbo charger ervoor dat je binnen no time weer een paar uur vooruit kunt.

    Rooten was ook super simpel, double tap to wake up en AdAway gelijk geinstalleerd.

    Vraagje voor jullie: in hoeverre kan je effect uitoefenen op de levensduur van je batterij? Lees echt uiteenlopende verhalen.
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Heel veel. Je kan er vooral voor zorgen dat de afname van de batterij een stuk slomer gaat door er goed mee om te gaan. Met fout gebruik kan de afname wel 50% zijn per jaar. Met goed gebruik 15-20%
     
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Batterij nooit helemaal leeg laten lopen, daarmee beschadig je de batterij. In sommige situaties lukt dat niet altijd, maar dan kan je nog beter het toestel uitzetten dan leeg laten lopen door gebruik. Af en toe je batterij in de vriezer stoppen is ook goede onderhoud (geen grap).
     
    being-xboxed vindt dit leuk.
  11. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Omdat ik de laatste week van de maand vaak over me data bundel heen ga heb maak ik sinds maandag gebruikt van de netflix actie bij vodafone.
    Je zou binnen een week de activatiecode krijgen via sms. Zijn er hier mensen die ook van die actie gebruik maken en hoe lang duurde het bij jullie voordat je de code kreeg?
     
  12. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat mag je nooit doen bij lithium accu's, alleen bij nikkel accu's. En die gebruiken we tegenwoordig (bijna) niet meer. Door hem in de vriezer te stoppen laat je hem volledig leeg lopen, omdat accu's snel leeglopen bij lage temperaturen. Zoals je zelf ook al zegt zal hij dan beschadigen. Lithium accu's kunnen ook niet goed tegen warmte, dus je kan je apparaat het beste ook niet in de zon laten liggen o.i.d. Lees dit maar eens: http://www.techrepublic.com/blog/five-apps/five-tips-for-extending-lithium-ion-battery-life/
     
    Alexknl en Cookie vinden dit leuk.
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Onzin, en je spreekt jezelf tegen. Li-ion kan slecht tegen warmte en loopt sneller leeg, bij kou gaan ze langer mee. Een kapotte li-ion batterij kan je weer tot leven krijgen door 'm even in vriezer te doen. Niet alles wat je op Internet leest is ook zo. Het bewaren in de koelkast werkt sowieso (pas op met vocht).
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thnx voor de tip. Ik dacht altijd dat het juist beter is als je hem helemaal leeg laat lopen voordat je hem aan de oplader hangt.
     
  15. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nope, daarmee beschadig je ze alleenmaar.
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nooit helemaal leeg laten lopen inderdaad, "ze" raden over het algemeen aan om hedendaagse telefoon op te laden wanneer deze nog boven de 50% zitten. Zelf is het voor mij gewoon elke nacht en dit is meestal bij 70-80% (Xperia Z2 <3). Ik heb ook collega's die hem 24/7 aan het infuus hebben hangen, als je wilt dat je batterij snel dood gaat is dat in ieder geval de beste manier.

    Is het trouwens niet zo dat je de batterij sporadisch wel helemaal leeg moet laten lopen? Om de batterij weer een soort van reset te geven.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Als de batterij 100% is opgeladen, nooit aan de oplader laten zitten. Veel mensen gooien 'm voor het slapen aan de lader en voor ze wakker zijn is die vaak al uren opgeladen... slecht en nog eens slecht!
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dikke care, ik ga niet mijn wekker zetten om mijn telefoon van de dock af te halen.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Nee, logisch. Maar je sloopt helaas wel de batterij. Er zou een auto-eject moeten zijn! :p
     
  20. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat hoeft ook niet meer met li-on accu's. Wanneer ze op 100% zitten zullen ze automatisch stoppen met het ontvangen van stroom. Pas wanneer de batterij onder ~90% komt begint hij weer met laden. Vroeger was dit inderdaad wel het geval met Ni-CD accu's.

    Hier vind je nog een goede bron: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries
    Of bijvoorbeeld dit: http://computer.howstuffworks.com/laptop-battery-overcharged.htm
     

Deel Deze Pagina