[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Blijft heel erg wennen vind ik hoor, Sutherland.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723

_O_

Laatst bewerkt: 25 dec 2014
  3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Is het in de Japanse versie niet WEL gewoon dezelfde acteur die beide rollen doet...?

4. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
  5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik had niet zo veel interesse in de game, maar ik volg deze game dan ook helemaal niet. Maar ik heb net een half uurtje gameplay bekeken, en dat was niet eens zo verkeerd. Het is best wel over de top allemaal. Met Quiet die als een gek door de wereld rent, die helikopter ofzo die van alles kan ophalen. Ik had zo'n beeld dat het een hele realistische stealth game is, maar dat valt volgens mij wel mee. Opeens interesse om Ground Zeroes te spelen, maar die vind ik te duur voor die 2 uur gameplay.

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Was paar weken terug in de aanbieding voor een 10tje...misschien 2de hands?

Best leuke game, zeker als je voor alle objectives gaat kun je de speelduur verdubbelen.
    Vond het best leuk om te doen ook (behalve die helikopter missie).

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, dat heb ik gezien, maar toen niet gekocht. Maar ik zag een gave cut-scene met toffe muziek, toen maar even wat gameplay gekeken. En ik bleef gefascineerd kijken. Ik houd helemaal niet zo van stealth, maar dat buddy systeem sprak me wel erg aan. Het leek erg goed te werken afgaande op de gameplay die ik heb gezien. Dat zit volgens mij niet in Ground Zeroes, dus dat spel heeft niet gelijk mijn prioriteit.

Maar als die nog eens voor een tientje voorbij komt, dan sla ik mijn slag ;)

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723

Beetje Ground Zeroes spoilers, maar. _O_

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
  10. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    staat nu op de playstation 4 op de amerikaanse account voor 6.80 dollar

11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb hem nu voor 8,99 euro gekocht in de Nederlandse Playstation store. Spel is nu in de aanbieding door de januari sale.

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb de missie nu gedaan, alleen voor mij is het jammer dat het verhaal compleet onnavolgbaar is. Afgezien van een korte speelsessie hier en daar heb ik nog nooit een Metal Gear gespeeld, sowieso omdat ik keihard zuig in stealth.

Ik vind de Snake in dit deel echt een beest. Echt een coole character. Hij gaat zich tegen zijn eigen mensen keren ofzo, maar dat is bekend als je alle delen gespeeld hebt. En dit speelt zich af voor de eerste Metal Gear ofzo. Maar goed, volgens mij kost het een hele studie om de hele plot te kennen. Die oude games zou ik zelf niet meer spelen. Misschien dat ik ergens een keer een samenvatting kan vinden van de belangrijkste plotlijnen.

WorkingTitle vindt dit leuk.
  13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
  14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ah, bedankt. Hier kan ik wat mee :)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Als achtergrond voor Ground Zeroes is het vierde deel van de video in principe genoeg + onderstaande video, maar de hele package geeft je tot MGS4 zo'n beetje de belangrijkste punten.

Edit: Peace Walker mist bijna.
    Zo lang je het vierde deel van de video kijkt en een samenvatting van Peace Walker scoort moet je in principe genoeg weten om (bijna) alles in GZ te begrijpen.

Laatst bewerkt: 11 jan 2015
  16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ja, daar kom ik ook net achter. Solid Snake doet er eigenlijk niet toe, omdat Ground Zeroes zich afspeelt rond de tijd dat Solid Snake geboren wordt uit het DNA van Big Boss. Dus het verhaal van Metal Gear Solid 1, 2 en 4 hoef je eigenlijk niet te kennen. Voor het complete plaatje misschien wel, maar voor MGS 5 is dat niet noodzakelijk.

Ja, dan ga ik me wat verder verdiepen in het verhaal van Metal Gear 3 en Peace Walker, omdat Big Boss daarvan de hoofdrol speelt. Omdat David Hayter zowel Solid Snake als Big Boss insprak, ging ik er als leek vanuit dat het precies dezelfde gast was. Is dus helemaal niet het geval. In dat opzicht vind ik het eigenlijk niet zo gek dat Kiefer Sutherland nu Big Boss inspreekt, omdat ik David Hayter meer zie als Solid Snake en die zit niet in deel 5.

Ik hoef natuurlijk niet alle details te kennen, maar het is wel handig om mijn kennis wat bij te spijkeren zodat het verhaal van 5 een beetje te volgen is. Op Wikipedia staat ook al veel info zag ik.

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    3 is inderdaad wel belangrijk, maar vooral Peace Walker is de brug naar Ground Zeroes. Hier komen Paz, Chico en volgens mij ook Miller voor het eerst langs.

18. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    iMark 007 vindt dit leuk.
  19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb 4 uur en 20 minuten gekeken op YouTube naar het volledige verhaal van Metal Gear 3. Ik heb geboeid zitten kijken, maar sommige dingen snap ik niet helemaal goed omdat er geen ondertitels bij zaten.

Ik zet mijn vraag maar even in spoilertags, omdat misschien andere mensen zich ook nog gaan verdiepen in het verhaal van 3

Waarom was het belangrijk dat The Boss stierf en dat ze de boeken in ging als een oorlogscrimineel, terwijl ze eigenlijk een held is?

Volgin schoot een nucleaire raket af in de Sovjet-Unie, dus toen veranderde de missie van The Boss. Eerst was haar missie slechts het achterhalen van de locatie van de Philosophers Legacy, maar door de actie van Volgin stond de koude oorlog op het punt van beginnen. Dus The Boss kreeg de schuld in haar schoenen geschoven, zodat Amerika de opdracht aan Snake kon geven om The Boss uit te schakelen. Alleen zo kon Amerika laten zien aan de Sovjet-Unie dat zij niet achter de nucleaire aanslag zaten. Klopt dit zo een beetje?

En is Snake dan niet eigenlijk misleid om The Boss te vermoorden, omdat hij niets wist van de ware missie van The Boss?

Sowieso moet ik nog zeggen dat ik The Boss echt een sterk vrouwelijk personage vindt.

En na de credits hoorde je iemand praten, ik neem aan dat het Ocelot is. Hij zegt dat hij ADAM is, maar hij probeert het hele spel Snake te vermoorden. Dat vond ik ook een beetje vaag.

Persoonlijk ben ik geen stealth liefhebber, maar kijkende naar het pakket wat MGS 5 gaat bieden, dan heb ik sterk het idee dat dit wel eens één van de beste spellen van deze generatie gaat worden. En ook zeker qua verhaal, dus ik wil graag op de hoogte zijn.

Laatst bewerkt: 15 jan 2015
  20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Meh, dit forum is echt op sterven na dood.

Deel Deze Pagina