FM5 [Finished] Eurocup Megane Trophy [AM] [Zondag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Divimus, 13 okt 2014.

1. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    @Surreallistic Naar mijn idee heb ik gezegd 'binnenkant' maar mijn microfoon heeft ook een tijdje gemute gestaan (kwam ik later pas achter :+) dus kan best zijn dat jij het helemaal niet gehoord hebt daardoor! Iedergeval excuses. Ik weet wel dat dit in eerste instantie niet mijn bedoeling was om iedereen uit te remmen en jullie dus in de eerste bocht te passeren. Ik zat gewoon ver naar rechts en daardoor zag ik de remlijn iets later en eigenlijk ging dat helemaal niet zo heel erg slecht helaas inderdaad jammer van de miscommunicatie daarna !

Hier nog een paar foto's van gisteren :)

Gisteren dus nog gelukkig wel Heat 1 & Heat 2 kunnen rijden. Als hobby doe ik naast racen met jullie ook veel fotograferen in het echt en gisteren naar Antwerpen geweest en daarna doorgereden naar Doel. Doel is een verlaten dorpje dat in 2007 nog 359 inwoners telde en vandaag de dag nog maar een krappe 28. De huizen staan er nog wel maar dus echt verlaten. Op sommige huizen staan hele mooie graffiti tekeningen dit was om te zorgen dat het meer als kunst werd gezien en het huis niet gesloopt zou worden. Helaas hebben volgens een belg die ons daar aansprak een hoop Nederlanders het vernield. In de huizen ligt alleen maar puin en er is een hoop graffiti rotzooi bijgekomen. Dit plaatsje is ook zeker een aanrader om eens te bezoeken of omdat we hier allemaal wel autofreaks zijn je auto mooi op de plaat te zetten! Op het moment dat wij er waren reed er ook een dikke porsche en een flink getunde volkswagen kever rond.

Sneak peak voor jullie van mijn fotoserie, komt later nog online op mijn website

(Kwaliteit is iets achteruit gegaan door de upload website)

2. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Gaaf! fotografeer zelf sinds een aantal maanden ook veel en vind het ook erg leuk.

Divimus vindt dit leuk.
  3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Inderdaad een beetje een ongelukkig moment, waar ik wel twee kanttekeningetjes bij wil plaatsen. Ik vond je lijn hier zelf namelijk niet echt typerend voor 'de binnenkant zo veel mogelijk dichthouden', maar eerder 'de deur wagenwijd openzetten'. Ik vind het meer een 'normale buitenbinnenbuiten-ljin' die je rijdt, die bij het aanremmen dus veel ruimte biedt aan Divimus aan de binnenkant.
    Zoals je terecht aangeeft zou een waarschuwing van Divimus 'zit aan je binnenkant' hier contact hebben kunnen voorkomen, omdat je dan wist waar je op moest rekenen. Voor nu niet relevant (meer) of dit nu wel of niet is gezegd. Maar... je mag ook niet altijd erop vertrouwen denk ik dat de ander zegt waar hij zit of waar hij je wil inhalen (zeg niet dat je dat doet, maar zou het zelf niet wenselijk vinden als er een 'cultuur' ontstaat waarbij je altijd 'moet' zeggen waar je rijdt tov een ander). Het kan de inhalende partij ook tactisch nadeel geven als hij z'n positie of plan vertelt. In dit geval, ben ik met je eens, zou het van pas gekomen zijn!:) Soms zeg ik bijvoorbeeld waar ik zit, maar soms bewust ook niet.

Ikzelf kijk altijd heel veel naast/om me heen tijdens het racen. Op het overdrevene af misschien (ter illustratie bijvoorbeeld het junior-filmpje, maar zo gaat het de hele race door bij me http://xboxclips.com/AZT B Tender/06086de6-d145-432c-b285-6147fd00ac54 ), maar ik weet daardoor vrijwel altijd waar de omliggende auto's rijden, zodat je minder afhankelijk bent van mondelinge waaschuwingen (al zijn die natuurlijk altijd welkom!!!).

Kan me wel voorstellen dat rondkijken met het stuurtje lastiger is dan met de controller.

EDIT: Gave foto's @Divimus!! Vooral ook die 'echte' :):)

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Tijdens remmen/insturen kijk ik niet met de controller om me heen. Focus op de apex. Door de uitremactie schiet Divi 2 man voorbij. Dat hij vooraf niet meld dat hij dat gaat doen is logisch en terecht. Maar zodra hij naast me zit, .... you get the picture. Nuffsaid

5. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

Voor Zondag staat op het progamma SEBRING! (Moet nog steeds de kalender veranderen maar heb nog steeds geen PS, Probeer ik zo snel mogelijk te regelen)

Tot bocht 17 mag er in de opwarmronde maximaal 100KM/U gereden worden
    De nummer 1 zorgt ervoor dat net voor de bocht een snelheid word gereden van 80KM/U of lager
    We rijden met een snelheid van 60 - 80KM/U richting start finish, wanneer de nummer 1 de startlijn passeert mag er worden geaccelereerd. Inhalen is pas toegestaan na passeren van start/finishlijn.

Afsnijden is toegestaan tot waar Forza Motorsport het clean houd.

Morgen uitslagen van vorige week online ;)!

6. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Super! En ik raad mensen wel aan om de laatste bocht te oefenen anders gaat het geheid fout zondag.

7. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Nee joh houd het lekker spannend... ;)

Wat een bagger bocht in de Megane. Net alsof je aant ijskarten ben.

8. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772

Nou ik heb alvast voorzorg maatregelen genomen!!!!!

Divimus vindt dit leuk.
  9. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Haha!

Heb nog geen meter geoefend en dat zit er vandaag en morgen ook niet in.. Herinner me inderdaad van nĂ¡ de race van vorige week dat het best wel tricky is daar ja.
    De Megane is zo afgesteld dat het onderstuur er zo ver mogelijk uit is getuned (doel niet op het onderstuur wat ontstaat bij volgas bocht uit). In de basis is hij dus enigszins overstuurd nu. Dat merk je bij koude banden soms, en ook wanneer de balans wordt verstoord door die hobbels daar.

Lekker spannend!! :) :)

10. Divimus

Leuk Bevonden:
    305

Pssst! Deze week staat N0vaCain3 NL zijn naam gewoon goed gespeld!

11. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Tijd voor wat oefenrondes. De hele week niet geoefend dus ben benieuwd waar ik op uitkom. Wel alvast 'beredeneerd' hoe sommige bochten aan te pakken, maar de praktijk wijst soms toch nog anders uit :)

EDIT:
    Rivalschallenge doet moeiljik... Kan hem niet starten en/of leaderboards raadplegen.
    http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status

12. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Ik vermoed dat je in de 2.17 rijd.
    Idd rivals doet het niet wilde net ook ff oefenen. Maar helaas.

13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik zat op 2:20.8xx.

14. ColdzeroNL

Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik reed 2.18 laag met ongeveer 7 rondjes oefenen dus het zal vanavond wel richting de 2,17 moeten gaan voor pole gok ik. Geen afmeldingen hoop ik, dat racet toch wat fijner met een gevuld veld.

15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Hopelijk zien we ook veel AM's aan de start!! Zit na 4 rondes op 2:18 hoog met nog wat ruimte.

Surreallistic vindt dit leuk.
  16. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Waar blijven de (overige) AM-ers? Alpha, JoeWie eva

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Tegensturend door de laatste bocht:rolleyes::rolleyes:

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zonet een (denk ik) schandalig lekker oefenrondje gereden :):)
    Zul je zien dat dat tijdens de kwali weer net genoeg is voor plaats 3 ofzo :)

Laatst bewerkt: 11 jan 2015
  19. Divimus

Leuk Bevonden:
    305
    Ik rij onder de 3 minuten! :whistle:

Zal het vanavond ook in de lobby herhalen, 9 Ronde's | Pit 3 t/m 6

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

Deel Deze Pagina