Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. Ron76

Ron76 GT: Ron D Core

Leuk Bevonden:
    144
    Dat wil niet zeggen dat andere MIJ beter horen. ;)

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Oh netjes man!

En de chat kwaliteit is ook goed? Ik bedoel..hoor jij je vrienden goed en zij jou ook? Ik sloot onlangs mijn Astro A40 op de X1 aan en het geluid van games was uiteraard prima, maar ik hoorde van mijn vrienden dat ik echt kut om aan te horen was. Kwaliteit was gigantisch veel slechter/doffer dan de standaard bijgeleverde X1 headset.

3. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De reacties van mijn vrienden zijn positief.
    Ik ben goed verstaanbaar.
    “Bijna” te goed. Ik had in het begin de microfoon heel dicht bij mij mond.
    Deze mag dus best iets verder weg.

Ook leuk is de microfoon monitor functie.
    Dit is pas mijn 2de headset. Hiervoor had ik de officiële Microsoft stereo headset.
    Die beviel zo goed dat ik een “draadloze upgrade” wou.
    Dat is de TB geworden.

4. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb je geen last van lag in je geluid? Ik lees namelijk dat sommige personen hier last van hebben, of is dit alweer opgelost door firmware?

5. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat had ik ook gelezen.
    Persoonlijk heb ik dit nog niet meegemaakt.

Toen ik de headset heb gekocht heb ik hem wel direct geupdate naar de laatst beschikbare versie.

6. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Oké, ik ben benieuwd naar deze headset qua geluid etc. Maar verder wel tevreden? Geen last van de mic dat die te gevoelig zou zijn bijvoorbeeld? Ik kan hem kopen voor 220 maar twijfel nog. Heb hiervoor een A50 gehad maar die had veel problemen.

7. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben erg tevreden over mijn Steelseries H Wireless. Veel beter dan de A50 van Astro. Geluidskwaliteit hetzelfde, surround zelfs beter, degelijke kwaliteit, veel instelmogelijkheden, kastje met display, alles zowel vanaf de headset als vanaf het kastje te regelen, equalizer en de echte system seller: de twee swappable batteries, die elk zo'n 15+ uur meegaan (zelf getest!). Een batterij zit altijd in het kastje aan de lader, de ander in de headset. Binnen een paar seconden te swappen! Nooit meer een draad nodig, ook niet om op te laden!

8. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.605
    Dat zijn wel mooie opties inderdaad ! Als ik dat had geweten had ik mijn keuze nog eens overwogen :p Heb sinds een aantal maanden een A50, en ben er ook tevreden mee. Maar swappable batteries zou wel heel mooi zijn geweest.

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mijn a50 waren dus al binnen 7 maanden kapot en kreeg van Bol mijn geld terug. Toen voor de Steelseries gegaan en dat is achteraf en een geluk bij een ongeluk. Veel meer waar voor je 300 euros!

Alexknl vindt dit leuk.
  10. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Inmiddels ook in huis gehaald en tot nu toe geen problemen en bevalt hij goed. Wel blijft het blauwe lampje van de transmitter blauw oplichten (power lampje) als de Xbox en tv uit staan. Is dit bij jou ook zo?mheadset zelf staat wel uit iig.

11. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ja, dat heb ik ook.
    Mijn Xbox staat wel op Instant On mode.

12. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Die van mij niet, staat op "langzaam" opstarten omdat ik anders veel problemen had met mn externe harde schijf. Dus daar ligt het ook niet aan. Je zou toch zeggen dat dat ding ook uit zal moeten gaan. Ook raar dat je de headset niet uit kan zetten maar dat hij vanzelf na een minuut of 6/7 uit gaat als de xbox uit staat. Niet echt goed over nagedacht. Maar goed verder best wel tevreden tot nu toe. Hoe laat jij hem op trouwens? Via de xbox of via een extern apparaat?

13. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Je kan de headset uitzetten door het aan/uit knopje lang vast te houden.
    Het lampje gaat rood branden.

Ik heb naast me op de bank een lange stroomkabel met een iPad usb lader.
    Daarmee laad ik ook de headset op.
    Lukt zelfs tijdens het dragen / gebruik door die lange stroomkabel.
    :)

14. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Oké, had er naar gezocht hoe je de headset uit kon zetten op de turtle beach website maar daar stond duidelijk dat hij vanzelf uit ging. Daarnaast stond er ook bij dat die power knop op je headset alleen was op te pairen? Je kon geloof ik ook iets doen door de mute knop 15 tellen in te houden maar weet ff niet wat. (Is dus een harde reset) Vanavond maar weer ff proberen wat presets te laden

Laatst bewerkt: 17 jan 2015
  15. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Heb jij trouwens ook dat je linker earcup wat stroever draait dan de rechter? Ik heb al geprobeerd om de schroefjes wat vaster aan te draaien maar dat had geen resultaat. De rechter draait te soepel naar mijn zin en de linker waar je mic aan zit draait vrij stroef. Nu hoeft dit geen probleem te zijn maar ik heb het idee dat mijn rechter kant wel wat breekbaarder is geworden omdat hij zo soepel draait. Eigenlijk te los zit ofzo?

16. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Het draaien is bij mij nagenoeg gelijk.
    Ik heb inmiddels een 2de versie / vervangende exemplaar.
    De 1ste versie had een probleem met veel bass
    Dan ging de linkerkant speaker kraken.

Bij coolblue heb ik de headset gekocht en een nieuwe gekregen.
    De nieuwe is nu goed.

Bij de 1ste headset zat er bij mij alleen verschil in de "oordoppen".
    Dus niet het draaien. Maar het bewegen van de "oordoppen".
    De linker was heel soepel. En de rechter iets minder.
    Op zich heb je daar geen last van bij het dragen.
    Het voelt een beetje raar bij het opzetten.

17. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Maar bewegen ze bij jou heel licht, of een beetje stroef? Als ik m'n headset optil draait namelijk de rechter oordop al uit zich zelf en de linker blijft gewoon steeds zitten. Weet nu niet of ze zo soepel horen te zijn of dat ze juist wat stroever horen te draaien?

18. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.605
    Ik kan mijn A50 gewoon retour sturen bij Gamegear.be als ik dat wil, en dan het aankoopbedrag terug krijgen blijkbaar :p
    Had hem namelijk al eens retour gestuurd wegens een probleem met opladen. Heb het nu nog eens aangegeven dat het nog altijd niet weg is en dat ik vanalles heb geprobeerd etc. Dus kan hem gewoon retour sturen.

Wel nog even nadenken over wat ik nu wil. Vind de Steelseries H Wireless een zeer goede optie, hoor ook dat veel Youtube reviews (ook vs de A50) er zeer enthousiast over zijn.
    Maar, er is weer een nieuwe A50 uit, de 2015 editie. En ik vind het geluid van de A50 nu al zeer goed en weet niet of de wireless headset van Steelseries daar ook aan kan tippen. Ik hoor van anderen mensen (en van jou Gakkie) dat deze echt een goed en vergelijkbaar geluid heeft, maar vind het toch een risico. Heb voorheen de Tritton Pro+ 5.1 gehad, en die was echt zeer slecht vergeleken met de A50, terwijl veel mensen die Tritton juist geweldig vonden..

19. EUF-DUTCHJACKAL

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb 2 van die "nieuwe" astro a50 modellen gehad zowel de zwarte als de witte en alle 2 hadden ze andere problemen. Vooral met mic monitoring hebben ze problemen en af en toe kraakte het geluid best wel erg. Heb nu de stealth 500x en die bevalt stukken beter! En is maar 220,-

20. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.605
    Hmmm ja ik kom ook steeds meer mensen tegen die meer problemen hebben met de 2015 editie dan de vorige. Vooral dat ze in chat een zeer irritante "static buzz" laten horen, en dat Astro daar (nog) geen oplossing voor heeft.

Ben zelfs aan het denken om misschien toch weer wired te gaan (nieuwe A40?). Omdat ik eigenlijk aan een bureau zit, en dat wireless niet heel erg nodig heb. Toch is het wel fijn dat je geen kabel op je bureau hebt liggen en wanneer je (in mijn geval af en toe) een film op je TV gaat kijken en je moet niemand storen, dan is het wel chill.

Maar zo kom ik ook een aantal comments tegen van mensen (over de Steelseries H Wireless) die zeggen dat de linker ear cup het nogal snel begeeft (ongev. na een week) dat ze de muziek/bass wat te hard hadden gezet. :confused:

Deel Deze Pagina