Yep, alles behalve de prequel, maar die had dan ook echt voor de serie moeten komen. Ik wist toen alles al. Maar goed, idd een toffe serie, maar over de top sex en bloed. Veel bloedeffecten, maar het laatste seizoen met Spartacus erin spande wel de kroon. Ook het taaltje irriteerde ik me soms mateloos aan, want begon zelf bijna zo te spreken.
Verder tof einde, wat historisch ook nog eens klopt, alleen twijfel ik aan Pompeiius Magnus zijn rol, wiens dreiging je steeds voelt in de serie. Maar goed, voor de rest klopt er rond de veldslagen veel, en ook de verhoudingen tussen Crixus en Spartacus, wat een ommekeer was. Hij had op zijn hoogtepunt 78.000 man ongeveer. Fijn om te kijken naar deze serie als ze ook dit soort details erin verwerken. Alleen jammer van Whitfield inderdaad.
Ik zou je graag de film Gabriel uit 2007 met hem in de hoofdrol willen aanraden. Goedkope productie film, maar een geweldige rol en soms bizar goed acteerwerk. Gaat over de aartsengelen en hun gevecht met de 7 belangrijkste demonen. Je moet er met een beetje creatieve blik naar kijken. Tof filmpje!
Klik om te vergroten...