1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Vraagje voor de slimme mensen hier.

    Voor programma's als Camtasia (videobewerking) en Photoshop, heb daarvoor meer aan extra intern geheugen of aan een SSD hardeschijf?
    Intern geheugen is momenteel 6GB en is uit te breiden tot 16GB.

    Thanks
     
  2. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Beide wel, maar als je geen SSD hebt zou ik die zeker aanschaffen.
    Niet alleen voor Photoshop maar voor je hele systeem.
     
  3. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
  4. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    128GB is echt weinig, ik heb zelf 512GB met nog maar 150gb vrij.
    Op een SSD moet je ook altijd iets van 20% vrij laten, dus als je dat zou doen heb je nog maar 100GB vrij.
    Windows neemt ook al 30GB in, dus dan hou je nog maar 70GB over.

    Het kan natuurlijk heel goed dat je daar genoeg aan hebt maar ik zou een van 256GB nemen, deze.
    256GB is amper duurder en ze zijn meestal ook nog wat sneller.
    Ik heb ook die Crucial alleen dan de 512GB Msata variant.
    Als je een van 128GB wil is die Adata waar je zelf mee kwam waarschijnlijk je beste keuze.

    Als je een laptop hebt met een Msata aansluiting van binnen kun je trouwens ook nog een Msata schijf installeren ipv een normale Sata schijf, dan hoef je bijvoorbeeld je HDD of DVD speler niet op te offeren.
     
  5. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik maak voornamelijk gebruik van cloud-opslag en ik heb nog een D-schijf met 200GB over, dus dat is niet echt een probleem denk ik.

    Je laatste zin is een beetje abracadabra voor mij :p.
     
  6. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    MSata SSD's zijn een soort van mini-SSD's die in sommige laptops passen.
    Zou je even het exacte typenummer van je laptop moeten Googlen om te kijken of er zo'n aansluiting in zit en of ie zo'n SSD ondersteund.
     
  7. Jerreby

    Jerreby Active Member

    Berichten:
    2.043
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik zit er toch aan te denken om gewoon mijn hardeschijf te vervangen. Het probleem is alleen dat ik geen Windows 8 CD heb en niet graag een illegale versie wil gebruiken.

    Is het mogelijk om een exacte kopie te maken en die vervolgens op de nieuwe SSD hardeschijf te zetten?

    Ik twijfel momenteel tussen:
    http://tweakers.net/pricewatch/318252/samsung-840-ssd-250gb/specificaties/

    en

    http://tweakers.net/pricewatch/304923/adata-premier-pro-sp900-256gb.html

    Voorkeur gaat toch uit naar Samsung omdat ik altijd goede ervaringen heb gehad met dat merk.

    EDIT:

    Zie net dat die Adata SP900 twee keer zo snel schrijft. Wellicht dat ik toch voor die kies.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  9. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Ja je kunt een 'clone' maken, heb het zelf met Paragon Hard Disk Manager gedaan.

    Zijn beide prima SSD's, ik zou voor de Adata gaan of voor een Crucial.
     
  10. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Hoeveel betaal je meer als je via gamepc.nl een pc laat samenstellen?
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Te veel.
    Grotere marges en inbouwkosten, denk een euro of 200.
    Je kunt op Tweakers een wenslijst maken met dezelfde onderdelen als een PC die je op die website kunt kopen, en dan automatisch berekenen wat het kost.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Teveel :)

    Omg, post van remco was er nog niet
     
  13. oneshot1tkil

    oneshot1tkil Active Member

    Berichten:
    2.424
    Leuk Bevonden:
    18
    Ken je toevallig ook een site waar je alle onderdelen gezamenlijk kan bestellen?
     
  14. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Als je een wenslijst op Tweakers maakt kiest ie automatisch de goedkoopste webshop waart je alles gezamelijk kunt bestellen.
    Heb even op die GamePC website gekeken maar die systeemen zijn flink uit balans een veel te duur.
    Als je wil kan ik wel een PC voor je samenstellen als je je eisen en budget doorgeeft, zelf bouwen is helemaal niet ingewikkeld, het kost alleen wat tijd.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Mijn laptop valt de laatste tijd wel eens uit op een zwart scherm. Dan moet ik start knop even inhouden en dan moet ik hem ontgrendelen. Gewoon totaal random, terwijl ie aangesloten is met stopcontact, maar ook zonder. Schermbeveiliging en slaapstand staan uit, dus daar kan het niet aan liggen. Iemand?
     
  16. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ben momenteel ook bezig met het samenstellen van een nieuwe game-PC...
    Maar in de tijd dat ik alles uitgezocht heb zijn de prijzen van de meeste componenten fors gestegen, door de steeds verder wegzakkende Euro t.o.v. de Dollar is het nu dus niet heel gunstig om een pc te gaan opbouwen.

    Gemiddelde kost alles nu bijna 20 euro meer als aan het begin van het jaar. =( (gebruik uiteraard ook Tweakers "Pricewatch")
     
  17. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Elk item kost 20 euro meer? Wanneer je zeker weet wat je wilt en je hebt geen haast kun je de prijs notifications aanzetten, zo heb ik deze week nog een tv gekocht voor 300 ipv 400 euro, zeer handig..

    Bekijk je system event log wanneer zoiets gebeurt is (ff googlen waar die staat), dan zou je wijzer moeten worden waarom het gebeurt..
     
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Zal nu inderdaad geduldig moeten inkopen, al hoop ik wel deze maand alles bij elkaar te hebben.
    Vooral de processor en het moederbord zijn nu fors in prijs gestegen, je ziet dit ook goed terug in de grafieken op Tweakers. Moet nu dus echt azen op specifieke winkelaanbiedingen, al koop ik het liefst zoveel mogelijk in een keer bij eenzelfde shop.
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Reden voor prijsstijgingen is de dollarkoers, PC-hardware hangt daarvan af.

    Prijzen bij leveranciers gaan nog verder stijgen, tot ongeveer 10% vergeleken met 3 maanden geleden. Daarna gaat het wellicht zakken, maar dat zal natuurlijk niet heel snel gaan.

    In de zakelijke markt tenminste, al zal dat niet heel erg verschillen.
     
    RemcoM vindt dit leuk.
  20. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Vraagje!

    Heb momenteel nog een hd7870 kan een gtx 960 voor leuk prijsje krijgen, is dit een ugprade waard? of weinig verschil?
     

Deel Deze Pagina