Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die Astro zijn gewoon lang niet zo robuust. Erg fragiele headsets, terwijl de Steelseries juist zeer robuust is. Geluidskwaliteit in games vind ik vergelijkbaar, beide mooi vol geluid, redelijke bassen voor een gaming headset. Ik vind de surround sound ervaring op de Steelseries duidelijk beter dan op de Astros. En bij de Steelseries kun je met een equalizer het helemaal naar smaak instellen (presets en custom). Neem daarbij het kastje met display en instelmogelijkheden en de twee swappable batteries en dan is het gewoon de Steelseries die wint. Batterij duur met de Astro was maar max 8 uur ongeveer. Nu heb ik echt nooit meer een draadje nodig. Astro forums staat ook echt vol met klachten... Voor mij geen Astro meer!

2. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Mensen zeggen dat die Steelseries een slechte mic heeft, maar volgens mij is die van de Astro ook slecht. Ze zeggen dat het volume op het hardst niet echt hard is en kan ook niet harder, en dat de bass een beetje tegenvalt. Denk dat ik hem toch eens ga proberen, bevalt hij niet, stuur ik hem terug.

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mic is ongeveer hetzelfde als de Astro, niet super, maar ok. Ik weet niet hoe hard mensen hun geluid zetten, maar ik wil er niet doof van worden. Heb de Steelseries altijd op 60% ongeveer staan en dat is voor mij hard genoeg en de bass is voor mij ook. Maar ben dan ook niet zo'n beat liefhebber die trillend van de bass in de auto wil zitten :)

Maar inderdaad, als je hem online besteld (bol) kun je hem altijd terug sturen als je het echt niks vindt. Ik ben er ieg super blij mee :)

Alexknl vindt dit leuk.
  4. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Bij mij zijn ze beide heel licht.
    Als ik de headset optil draaien beide oordoppen.
    Ik zou denken dat soepel normaal moet zijn.

Even iets anders.
    Ik krijg klachten van een vriend in de party dat bij hard praten mijn stem / chatgeluid kraakt.
    Ook als ik de microfoon heel ver van mijn mond heb.
    Heb jij die ervaring ook?

5. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb ze retour gestuurd omdat de ene heel soepel ging, te soepel naar mijn idee. Ze zouden heel breekbaar zijn op lange termijn denk ik. De linker kant van mijn headset draaide wat stroever wat ook wat robuuster aanvoelde. Ik krijg eind deze week mijn nieuwe toegestuurd. Wat betreft met het geluid, ik heb daar nog geen last van gehad. En ik zit altijd toch wel in een party met 6 man. Het zou kunnen zijn dat je stof in je ingang van je mic heb zitten. Dat wil dit ook wel een veroorzaken of je mic is misschien wel stuk. Ook kan het aan de crappy verbinding van je party genoten liggen. Als hij draadloos verbonden is heeft dit effect op je chat en kan hij jou minder goed horen. (Tenminste als hij langzaam internet heeft en draadloos speelt.) Ik zat laatst bij iemand te spelen die waardeloos internet had en veel inferentie had en daar was het geluid ook beroerd qua chatten met de originele headset van Microsoft.

6. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Steelseries H Wireless vandaag getest. Helaas is deze niet voor mij weggelegd.
    Ik heb heel veel met de equalizer gespeeld, maar ik vind hem niet geweldig. Hij geluid (vooral binnen shooter games) is vrij dof. Explosies hebben een te lange, vreemde echo. Je hoort vaak alleen maar die echo. Dit laat mij heel erg denken aan de Tritton die ik hiervoor gehad heb. Daar waar de A50 echt helder is op precies de goede momenten, en elke regendruppel/geweerschot/voetstap heel goed hoort. Dit zal ook wel komen door zijn online-shooter optie (want ja, ik speel bijna alleen maar online shooters) Ik heb de A50 en de H de hele tijd afgewisseld om de verschillen te horen. Ik vond dat de A50 qua geluid veel beter scoorde.

Ook heb ik met de H de AUX mogelijkheid geprobeerd. Muziek luisteren vond was wel een stuk beter dan de A50, omdat de H hier wat minder bas heeft. Wel vond ik dat het max volume level te stil was voor een max volume level.

Bij de H kun je ook maar één source selecteren, dus niet zoals de A50 gamen + muziek luisteren tegelijk..
    Bij de H kreeg ik al snel erg warme oren door deze dichte lederen oorkussens. Dit is echter wel weer een voordeel voor noise-isolation. Maar dat eerste vind ik dan belangrijker. De A50 heeft dan een stoffen oorkussen waardoor het (lijkt mij ook in de zomer) een stuk frisser aanvoelt.

De swappable battery is voor mij echt een groot voordeel, maar ik vind het geluid toch belangrijker (lijkt me logisch). Waarschijnlijk ga ik weer voor de A50, maar dan de 2015 editie. Hopelijk komen ze dan snel met een update voor dat chat-probleem.

7. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Apart verhaal met die Steelseries H van je, heb je hem wel goed ingesteld staan (ingame & set)? Waar speel je op?

Heb zelf nog steeds de Astro A50, helaas blijft m'n mic output wegvallen waardoor ik soms hele verhalen tegen een dooie mic zit te lullen... Hij is dus eindelijk weg op een retourtje garantie... Nu dus een weekje of wat met geweldige oortje wat erbij zat :F:

Je moet trouwens erg oppassen met het volume op zo'n headset, vaak staat je headset te hard en zeker bij lange sessies kan dat permanent schadelijk zijn! Als je alles full-blast openzet ga je daar gegarandeerd spijt van krijgen over een paar jaar.
    Iets zachter beginnen en dan na een kwartiertje wat hoger of lager zetten is veel beter, je went aan het geluid en zo kun je je later evt problemen besparen.
    Je kunt de kans op schade wel aanzienlijk verminderen door hem zoveel mogelijk af te doen.

[​IMG] [​IMG]

http://www.dangerousdecibels.org/education/information-center/decibel-exposure-time-guidelines/

8. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604

ingame staat hij gewoon goed ingesteld. De set zelf heb ik heel veel geprobeerd. Zo heb ik de equalizer uitgebreid getest, waarbij ik dan midden in de game ergens ging staan waar veel geluid te horen was, en dan de verschillende settings probeerde. Sommige settings waren wel iets beter, maar het bleef eigenlijk alleen maar dof geluid vergeleken met de A50. Ik snap dat mensen het misschien fijner vinden, omdat het meer één geheel word en het rustiger is voor de oren. Maar ik hou ervan om alles goed apart en duidelijk te horen.

Dat klopt inderdaad. Niet dat ik hem constant hard heb staan oid, maar ik zet hem heel vaak af, ondanks dat hij draadloos is. De headset gebruik ik soms dagen niet, dan gaat het geluid gewoon via de surround boxen, maar als ik hem gebruik is het max 2-3 uur per dag.

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Jammer dat het niks voor je is. Ik vind dat juist alles erg goed te horen is, maar ben absoluut geen online shooter fanaat, dus mss ligt het daaraan ... Of jij bent meer audiofiel dan ik :)

10. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Astro gaat bij mij al 5 jaar mee terwijl mijn steel series letterlijk in 2en is gebroken toen ik hem op had

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb juist de andere ervaring. EN 5 jaar, dat is dan geen A50. De hoofdsteun bvestiging van de A50 is erg fragiel. Steelseries hoofdband is veel robuuster. Blijkbaar wisselen de ervaringen. Voor nu ben ik prima tevreden met mijn Steelseries ...

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nope de A30, 4 jaar zie ik net trouwens

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ken de A30 niet, maar wellicht is die robuuster... moet haast wel denk ik ...

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    De A30 heeft kleinere ear cups toch? Ik zit ook te twijfelen om een Astro A50 te kopen. Mijn huisgenoot heeft er ook 1 en die is er zeer tevreden mee. Als ik echter reviews opzoek op het internet en hier lees, zijn de feelings nogal mixed. De geluidskwaliteit is subliem, dat staat vast, maar sommige gebruikers hebben nooit problemen en andere hebben hem al 2 of 3x geretourneerd. Ik ben zelf zeer zuinig op mijn spulletjes, maar bij zo'n bedrag verwacht ik ook dat hij de hele X1 generatie mee moet gaan met dagelijks gebruik. Wat raden jullie aan op dit moment? Ik blijf €289,- (goedkoopste die ik kon vinden via Coolblue) veel geld vinden voor een headset. Ik zou best een beetje geluidskwaliteit in willen leveren als dat €100,- scheelt, maar dat is bij de Steelseries H niet het geval zo te zien (€270,- bij Gamegear). Of is het misschien een idee om alleen de Astro Mixamp te kopen met een losse PC headset?

15. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb net m'n 2e 500x binnen gekregen. En gelukkig draaien beiden oordoppen een beetje stroef nu. Voelt toch een stuk minder breekbaar aan! Ik vind dit een stuk prettiger en bij een maatje van me is dit ook zo.

16. DarkRuleR

DarkRuleR Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ey man.
    Goed nieuws!
    Ben blij dat het is opgelost.
    Het zijn nou niet de goedkoopste headsets.
    Dus dan wil je wel dat het (bijna) perfect is!
    :)

EUF-DUTCHJACKAL vindt dit leuk.
  17. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Zojuist heb ik een Astro A50 headset binnen gekregen, niet de nieuwste versie.
    Nu wilde ik ff kijken of die ook op de laptop kan aansluiten.
    Alleen heb ik op de laptop geen optical kabel ingang, weten jullie nog andere oplossingen om dit te fixen?
    Ik ben zelf a-technisch wat dat betreft.

PS: op de laptop zit geen aux ingang

18. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Volgens mij kun je de A50 alleen aansluiten via AUX of OPTICAL.
    Heb je al eens geprobeerd met alleen de USB kabel? Denk dat het niet gaat werken omdat deze eigenlijk bedoeld is voor power en volgens mij niet als audio aansluiting..

19. PrutserNL

PrutserNL a Cool Breez3

Leuk Bevonden:
    129
    Met alleen usb werkt niet, is er niet iets waarmee je die optical kan omvormen naar usb?

20. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Geen idee of dat bestaat wat jij zegt, dan kun je misschien beter die AUX gebruiken en die naar USB;
    of

Maar heeft je laptop een hdmi aansluiting? Er bestaat wel zoiets als een optical naar hdmi converter (via ebay); Geen idee of dit werkt.

Je profiteert uiteraard niet van surround geluid op je laptop, maar dit wist je denk ik al.

Deel Deze Pagina