Wil toch weleens een Assassins Creed game de kans geven. Normaal had ik nooit wat met Ubisoft games (behalve Child of Light en Valiant Hearts), maar Far Cry 4 vind ik toch wel erg lekker en Unity lijkt me toch wel stiekem leuk voor een eerste Assassins Creed game. Het is jammer dat je nog zoveel leest en hoort over bugs, maar toch wil ik het wel een kans geven. Is het echt nog steeds zo erg met de bugs?
Ligt eraan welke versie je speelt. De Xbox versie lijkt wat beter geoptimaliseerd. Heb in al die uren een kleine bug gehad dat iemand niet wilde lopen. Maar als je nooit AC hebt gespeeld en je heb nog een last gen console staan en vind het niet erg om daar op te spelen. Dan zou ik zeker AC 2 en Brotherhood spelen.
Heb zelf al heel lang geen problemen meer met de PS4-versie. PC en Ubisoft gaan volgens veel verhalen niet zo goed samen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
AC wordt voor de consoles gemaakt en vervolgens geport naar de PC. Er zullen dus ongetwijfeld een aantal zaken zijn die op de PC wat minder goed werken.
Moet zeggen dat de Dead Kings DLC mij behoorlijk aangenaam verrast. Behalve een nieuw gebied en wat nieuwe kleding zit er genoeg écht nieuwe content in. Dungeons, puzzels, nieuwe gameplay elementen en een vermakelijke gun. Toch netjes van Ubisoft om dit gratis beschikbaar te stellen, aangezien dat gezeik van velen nogal overdreven is...
Ik geef de game tot nu toe een 7. Zitten voor mij wel veel ergenisjes in... Vind ook het free running niet altijd lekker werken ...
Als ik toch een ergenis moet toegeven is dat inderdaad het freerunnen!! Dat als je in een raamopening zit je vaak een grote jump moet maken om er van af te komen
Hoewel het een stuk beter is dan voorgaande delen wil ik inderdaad nog wel eens, onbedoeld, rare sprongen maken. Hing op een gegeven moment ook aan een toren en Arno wilde geen kant meer op. Achteruit springen, omlaag gaan, omhoog gaan; niets lukte. Toen maar een Fast Travel gedaan om verder te kunnen.
Vind het tot nu toe wel een toffe game. Wel paar erger puntjes. Soms kan hij niet op iets klimmen of van iets afspringen. Stemmen die bij cut scenes wegvielen. Soms hebben de wachters ogen in hun rug terwijl je sluipt. Vechten vind ik trouwens wel uitdagender hoewel in kleine ruimtes het overzicht kwijt is waardoor je niet van een groep zou kunnen winnen. Komt er nog een patch dat jullie weten?
Uitgespeeld. En ook ff door de DLC heen gemept. Ben er helemaal klaar mee, kwam me op het eind echt de strot uit. Mager zesje. En echt too much collectibles en soortgelijke shit. En als die dan ook nog eens niet op de map verschijnen door de viewpoints en de in game te kopen maps Ergerede me echt dood aan het free runnen en automatisch overal aan en op plakken. Nog nooit zo erg geweest bij een AC game. En de stealth werkt ook niet echt fijn. In missions soms eneigzins, maar tijdens het free roamen, aaargh. Heb nog nooit zoveel combat gedaan en gezien in een AC game. Voordeel was dan wel weer dat de combat bruut is. Heb de hele game lekker high profile gedaan en brute kills gemaakt. So much for an assassin Mis 3 van die cockades, die staan niet op de map en krijg ze niet gevonden. En nog een stuk of 15 kistjes, maar kan het niet meer opbrengen ... naar de bazar ermee!
Je verwoord precies hoe ik over de game denk. Vond de game ook een stuk moeilijker dan andere keren, niet omdat het daadwerkelijk moeilijker was maar vooral door de verrotte besturing vaak. Snel en vlug ontsnappen zat er vaak niet in en 1 messteek of schot betekend dood en 2 minuten laden. Die laadtijden waren ook tergend. Uiteindelijk viel deze game me gigantisch tegen. Tis dat ik een collectie op wil bouwen deze generatie, dus ik doe 'm niet weg, maar snel opnieuw spelen zal ik niet doen.
Ik zat er een tijd geleden nog aan te denken om deze game te kopen, maar Far Cry 4 begon mij ook al heel snel te vervelen en heb het daardoor ook laten gaan. Het is allemaal maar hetzelfde qua torens klimmen en veroveren.
FC4 vond ik wel erg vermakelijk. Game was ook gewoon goed uitgevoerd en had weinig mankementen. Heel anders dan Unity ...