[Multi] The Witcher 3: Wild Hunt

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 6 feb 2013.

1. Typisch

Typisch Evil is a point of view

Leuk Bevonden:
    26
    Deel één en twee heb ik nog op Steam staan, ooit eens voor een kleine prijs gekocht met alle DLC. Moet er nog steeds eens aan beginnen. Maar ik wil niet in een andere fantasy wereld duiken als ik al in een andere zit. :mad: Eerder zat ik met de A Song of Iced and Fire boeken en nu zit ik in Dragon Age.

Ooit ga ik ook The Witcher eens goed onder de loep nemen. :+

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    PC joh. :+

3. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.107
    PC ftw, heb ze beide op gog.com, geen crappy DRM :cool:

4. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Duidelijk PC inderdaad. Maar heb wel vertrouwen dat CDPR er iets moois van maakt op de consoles.

5. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Tweede speelbare personage in The Witcher 3: Wild Hunt is Ciri

Van de The Witcher-franchise zijn we gewend dat we spelen met Geralt. Een tijdje geleden kwam echter het nieuws naar buiten dat er een tweede playable character zou zijn in The Witcher 3: Wild Hunt, maar toen werd nog niet gezegd wie dit gaat worden. Nu weten we het wel, want het tweede speelbare personage in The Witcher 3: Wild Hunt is Ciri.

Je kunt overigens niet zoals in bijvoorbeeld GTA V naar Ciri switchen wanneer je daar zin in hebt. De switches tussen Geralt en Ciri zijn dus puur verhaaltechnisch te noemen. Wat we precies met haar kunnen is nog niet helemaal bekend, maar wel weten we dat ze erg snel is en mytische krachten gaat krijgen. Daarnaast heeft ze een emotionele band met Geralt en wordt ze achterna gezeten door de Wild Hunt.

“Ciri is alleen speelbaar op bepaalde momenten in de game”, begint Robert Malinowski, werkzaam bij The Witcher 3-ontwikkelaar CD Projekt RED. “We introduceren Ciri om je het verhaal te laten zien vanuit een ander perspectief, niet vanwege gameplay-technische beslissingen. Ze is een levend wapen en iedereen wil haar kunnen controleren. Ook heeft ze een sterke eigen wil, dus het gaat niet alleen om het vinden van Ciri”, aldus Malinowski. Wat we er precies van kunnen verwachten is dus nog volstrekt onduidelijk, maar tot nog toe klinkt het in ieder geval interessant.

Belangrijker is misschien nog dat we weten wanneer we dit verhaal kunnen beleven, namelijk op 19 mei 2015. De game, die op die datum verschijnt voor de PlayStation 4, Xbox One en de PC, is recentelijk voor de tweede keer uitgesteld. The Witcher 3: Wild Hunt zou in eerste instantie nu al in de winkels moeten liggen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld tot februari 2015. De ontwikkelaar stelde de game uit om naar eigen zeggen de laatste plooien glad te strijken en bood zijn excuses aan door middel van een open brief. Nu verschijnt de game dus in mei 2015.

6. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    In CD Projekt RED we trust toch?

The Witcher 3 was delayed to fix bugs, game content is already done

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hoppa. Maandag nog meer nieuwe gameplay:

Dit lijken X1 beelden te zijn.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Can't wait! Heb al vast een heel diep gat gegraven waarin ik me ga opsluiten met TW3 op PS4 :)

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Gewoon PC gameplay met een Xbox controller neem ik aan.

Voor de rest trekt de setting mij niet. Van deze studio kijk ik meer uit naar Cyberpunk 2077.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Nah man. Bekijk de gameplay van PC maar eens. Dit is gewoon zoals de Xbox One versie eruit ziet, het is mooi...maar niet OMFG onmogelijk mooi.Daarnaast is er een dude op NeoGAF die naar dit event is geweest en hij speelde het op de Xbox One. :)

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hier is hij volledig te zien. PC versie

Oh en:

From the German Gamestar preview:
    PS4: 1080p, 30fps, minimally sharper textures than XB1, slightly less sharp textures than the "high" setting on PC
    XB1: 900p, 30fps, still being worked on

Laatst bewerkt: 26 jan 2015
  13. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De PS3 kon al gelijke tred houden met de Xbox 360 toen de multiplatform games beter presteerden op de 360. Nu is het juist andersom door slechte keuzes van Microsoft. Het zijn echt een stelletje oelewappers. Een paar jaar terug zou ik nooit gedacht hebben om een Playstation de voorkeur te geven boven de Xbox. Maar Microsoft heeft er zo'n zootje van gemaakt dat ik het hele product niet eens meer wil hebben. In deze tijd is The Witcher 3 al de zoveelste game die beter presteert op de PS4.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    En stiekem maakt het de Xbox One gamers niks uit, dat ze nog steeds geen beloofde 1080P kunnen spelen...toch?

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Het blijft jammer, maar er staat wel...being worked on. Wie weet wordt het hoger dan 900p of net als CoD een dynamic resolutie.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Als het maar locked 30 is.
    Weet nog steeds niet of ik de game ga halen. Heb The Witcher nooit echt gespeeld. Ben niet echt fan van zulke fantasy settings om een of andere reden.
    Zie het nog even aan.

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.965
    Boeit me niks idd!

18. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Vind het zelf ook geen ramp meer, nadat we nu meerdere games in 900p gehad hebben. Toch zal het nieuws van 1080p nooit verkeerd zijn, mocht dat gebeuren. :)

Er is vaak van alles over beweerd maar ik lees nu toch steeds vaker dat de verschillen niet eens te zien zijn als je een 50 inch scherm hebt (bijvoorbeeld) en je zit er 2 á 3 meter vandaan. Ik zit zelf nog verder van mijn 50 inch vandaan. Hoe dan ook, heb het zelf nog niet kunnen checken want ik beschik nog altijd alleen over een Xbox One.

19. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Tja, is dit nog nieuws? We weten intussen ook wel dat de GPU van de PS4 wat krachtiger is.

Wat een rare zin eigenlijk. Textures zijn lager van kwaliteit of niet. Je zitafstand gaat daarbij niet veel uitmaken.

Logisch toch? Had je wat anders verwacht op consoles? Ze doen het laten klinken alsof 60FPS altijd de standaard is geweest op consoles.

Klinkt eerder dat dit gewoon het resolutieverschil is. Niet zozeer dat de textures andere kwaliteit hebben. Textures zijn vaak afhankelijk van geheugengrootte en op dat vlak zijn de consoles bijna gelijk.

Dat het beeld scherper is snap ik als de resolutie hoger ligt maar kleur? Wat heeft dat er nou weer mee te maken. Weet die gast wel waar hij het over heeft?

In het kort gewoon wat we bij bijna alle multiplats zien: resolutie lager op de Xbox One.

20. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Yup, maar ergens vorig jaar zei de ontwikkelaar nog dat 1080p voor PS4 nu geen garantie meer was en dan was het nog maar de vraag wat het voor X1 ging worden. Dit is dus eigenlijk ook weer goed nieuws. Plus dat ze er nu nog aan werken, dus das wel nice. Anyway...Gamersyde heeft de video ook online nu, 60fps volgens mij.

Deel Deze Pagina