Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups maar ook dat blijft lastig..... :)

2. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Dan kijk je welke controller jij prettiger vind. Met wie je echt wilt spelen op de consoles en welke UI jij beter vind.

Als je het dan nog niet weet, koop je gewoon beide net zoals ik gedaan heb :+

3. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Hahaha, ja zo rijk ben ik niet. Maar ik neig na al die jaren Xbox toch weer naar de PS te gaan. De controller van de Xbox vind ik zeker echt geweldig.

4. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Die van mij heeft ook niet meer aangestaan sinds de One in huis is. Ik heb hem nog 1x opgestart om Borderlands te gaan spelen, maar de controller was leeg. Ook nog een keer om Bad Company te spelen met GwG, maar ook toen uiteindelijk maar weer wat anders gaan spelen. Het is echt een illusie dat je de 360 nog regelmatig gaat gebruiken :+.

Redenen voor mij om voor de X1 te gaan waren eigenlijk heel simpel. Goede controller (vond die van de PS3 echt ruk, PS4 is al wat beter), wou mn gamerscore niet kwijt en achievements blijven halen, ik had nog een jaar XBL Gold (en PSN is ook niet meer gratis) en ik wou gewoon Halo kunnen spelen. Er staat hier ook een PS4 in huis bij een huisgenoot, maar het grafische verschil is me nog niet opgevallen.

Achteraf ook geen spijt gekregen van mijn keuze. Microsoft werkt hard aan verbeteringen met nieuwe updates, voice commands zijn lekker easy en ook kun je de games digitaal een stuk goedkoper aanschaffen (ik betaal €35 op release). Alleen al door dat laatste heb ik het prijsverschil binnen no-time terug verdiend.

Laatst bewerkt: 9 feb 2015
    X-Junk vindt dit leuk.
  5. Banweezy

Banweezy Kanyeezy

Leuk Bevonden:
    17
    Mijn 360 staat op de slaapkamer en daar gebruiken we hem nog regelmatig... voor Netflix. :+
    Heb toevallig wel afgelopen week die Brothers game gedownload voor de 360 want die was gratis en die wilde ik altijd nog eens spelen. Het viel me op hoe kut de thumbsticks zijn op de 360 controller in vergelijking tot de One. One controller is echt veel fijner terwijl ik de 360 controller 'vroeger' altijd al geweldig vond.

Ook PS4 gehad en qua controller kan het toch niet tippen aan die van Microsoft. Voor de rest weinig verschillen en is het puur kijken naar de games waarop je de keuze moet baseren. Verschil in graphics heb ik echt niet kunnen zien op mijn FullHD Sony tv van 128 cm.

6. LageTrial

LageTrial Active Member

Leuk Bevonden:
    17
    Mweh ken die wel uit me hoofd idd. Maar de kleuren komen dan wel op dezelfde positie als huidige kleuren. Blauw voor de X, groen voor de driehoek. Rood voor rondje etc. Dus inprincipe is het niet verwarrend.

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613

Nou de controller vind ik zeker van de xbox een heel stuk fijner als die van de ps.
    Toevallig heb ik net een samsung ue60h7000 aangeschaft en wil nu ook graag een next gen console? Ik denk dat ik toch maar blijf bij mijn vertrouwde xbox d en de xbox One aanschaf. Ik heb ook van de 360 Nog geen seconde spijt gehad.

8. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Denk dat voor jou de goede keuze is, grootste verschil tussen de beide consoles is denk ik de controller en de exclusives. Grafisch ontlopen ze elkaar bijna niet. Voordeel is dan dat je je gamertag en vrienden behoudt, je live kan door gebruiken en de xone controller je goed ligt. Als je het belangrijk vindt kan je nog naar de exclusive lineup kijken. Tot nu toe speel ik zelf voornamelijk multiplats, dus voor mij waren er nog niet echt doorslaggevende exclusives tot nu toe.

Sent from my iPhone using Tapatalk

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik denk dat je gelijk hebt. :)

10. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Die laatste zin van je was voor mij ook een reden. Altijd met plezier op de 360 gespeeld en nu op de One is dat weer zo.

11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    :DJa precies. Dus eigenlijk is de keuze makkelijk en ook al gemaakt.

12. JamuellAble

JamuellAble New Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb ps4, xone en pc.. Maar vind pc toch t beste spelen. Gebruik wel vaak mn 360 controller

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    De pc ondersteund ook gewoon je X1 controller inmiddels :D

14. JamuellAble

JamuellAble New Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ps4 controller ook :)

15. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Is het nu zonder al die poespas te downloaden? Gewoon aansluiten en go?

16. JamuellAble

JamuellAble New Member

Leuk Bevonden:
    9
    Geen idee, niet geprobeerd.. T schijnt nu wel n stuk makkelijker te zijn dan toen met ps3.. Ik heb graag bij ieder apparaat n eigen controller haha :) mn 360 controller werkt draadloos met mn pc

17. GstNick

GstNick Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Waar bestel jij je games dan als ik vragen mag? Want nu de dollar zo goed doet is t verschil klein aan het worden met de euro.

18. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Valt me op dat er tot nu toe geen echte AAA next-gen games zijn uitgekomen met een 90+ rating op metacritic (TLoU en GTA zijn remasters dus die tel ik niet mee).

http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/all?sort=desc&year_selected=2014

Als Nintendo het kan moet de X1 en PS4 het toch ook kunnen ?

The Order 1886 zie ik eerlijk gezegd geen 90+ rating halen (denk eerder +-80). Hoe geil de graphics ook zijn.

Ben benieuwd of Bloodborne het wel kan.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Best erg eigenlijk dat de echt toppers zo uitblijven. Het is vooralsnog allemaal niet erg spannend.

Interessante thread op Neogaf:

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=992156

Blijkbaar mist de PS4 nogal eens AF (Anisotropic Filtering).

20. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Wat doe je nou raar... PS4 is toch fantastisch? :+

Deel Deze Pagina