Ik blijf het alleen raar vinden dat men struikelt over wat skins, maar goed.. het zal wel. Blijkbaar zijn skins tegenwoordig ook al DLC. Gratis maps? Boeiend
Wat heeft dit met Destiny te maken? Evolve is een beetje een zooitje qua DLC en preorder bonussen etc. Maar dat ze mappacks gratis maken is slim. Helaas doen weinig games dat. Je community bij elkaar houden qua matchmaking etc is beter. Dat ze wat geld vragen voor skins doe je niet nodig hebt. Moeten ze zelf weten. Denk dat verder niemand het gaat kopen. Iedere game heeft tegenwoordig skins of kleren die je in de store kan kopen. Dan kan alles wel links laten liggen qua games.
Gratis maps is ook vooral om de playerbase geintreseerd te houden en te laten terug komen om weer meer shit te kopen in de cash shop, dit gebeurt al jaren met F2P games. F2P games waar je niet eerst 70 euro moet betalen en je vaak het meeste nog kunt unlocken dmv te spelen. Daarnaast zijn er genoeg spellen die gratis content uit blijven brengen zonder hun fanbase te uit te melken. De prijzen van de Hunter en Monsters echt belachelijk, zeker als je kijkt wat voor uitgemergelde game je krijgt voor je geld.. Ik kan je goede vertrouwen in een game/studio alleen maar waarderen @Maddmonkey maar je kunt er niet omheen dat ze het belachelijke prijzen zijn voor wat je krijgt. Uiteindelijk heb ik er wel begrip voor, Evolve was opgekocht van het faillete THQ voor 11miljoen ofzo en er is dus zeker een onsmakelijk wurg contract getekend tussen de studios en de Uitgever/investeerders/mensen die enkel geld willen zien. Daardoor de DLC te kopen ondersteun je dus niet echt de makers van het spel, eerder de oversized jacht van een kalende oude geldwolf ergens aan de andere kant van de wereld. Zonder dezelfde viespeuk was Evolve er waarschijnlijk nooit gekomen maar dat hoeft niet te betekenen dat we dat maar moeten pikken. Er zijn meer dan genoeg andere games die hun 215 euro aan content a; bij de 70 euro game aankoop in hebben zitten. Het hele drama rond Evolve is wel een goed voorbeeld hoe diep de industrie aan het zinken is, nog geen paar jaar geleden kocht je gewoon complete games en kon je je zonder cash shops je prima vermaken. Tegenwoordig heeft bijna elke game wel een cash shop en krijg je steeds minder content voor je aankoop. Helaas omdat het subtiel word ingevoerd en mensen nog steeds het idee hebben dat het gerechtvaardigd is om zoveel te vragen gaan we dit steeds meer zien...
Of gratis maps zorgen voor dat je denkt. He ik moet toch wat extra geld naar de game gooien. Dan koop ik maar wat skins.
Jep die mensen heb je ook, daar is verder niets mis mee. Het gaat er meer om de manier waarop het allemaal in elkaar steekt wat het zo triest maakt.
Ik wilde deze game wel kopen. Dat die skins DLC zijn boeit mij niet zo. Maar er zitten dus ook extra monster achter de season pass? Hoeveel zijn dit er en wat komt er nog meer uit voor de season pass? Want als dat verplichte content is laat ik deze game lekker liggen. Wel goed dat men nu een beetje protesteert tegen dit DLC gedoe. Ik heb in heel mijn gaming carriere van +-20 jaar geen enkele cent aan DLC uitgegeven. Ik vond het altijd een vreselijk verschijnsel. In het begin waren het nog optionele DLC, maar sinds COD DLC map packs introduceerde is het hard gegaan. Oh ja toen had ik wel met tegenzin de eerste mappack van cod:w2 gekocht, onder druk van mijn vrienden Maar de 2e mappack weigerde ik te kopen ondanks dat mijn vrienden hem wel haalden. Dus daardoor kon ik niet meer samen met ze spelen. Ik vond het namelijk geldklopperij. En nu zijn er de season passes, ik snap echt niet dat mensen daar echt geld voor neerleggen. Maar we kunnen wel klagen naar de developers toe, maar het zijn toch echt wij de gamers die ervoor zorgen dat dit soort praktijken kunnen voortbestaan. Gewoon stoppen met kopen van elke DLC en uiteindelijk zal het weer zoals vroegah worden.
Niks is verplichte content. De DLC is allemaal optioneel. De drie monsters in de game zijn al allemaal enorm verschillend van elkaar. De 3 hunters per class idem. Fantastisch spel. In de season pass zitten alleen 4 hunters. Het monster is een pre-order bonus en anders los te kopen wanneer die gereleased wordt. Hier zijn alle maps gratis, dus je kan altijd blijven spelen met anderen ongeacht of zij een extra monster of hunter gekocht hebben. En dat gejank over vroeger vind ik echt debiel. In de tijd dat gamen helemaal niet zo populair was, was je vaak veel meer omgerekend kwijt voor spellen. Sentimenteel gedoe..
Uiteindelijk wel, maar zoals 360 het bedoelde was meer dat hij daardoor een soort van uitgesloten werd in de game. Dat is hier niet het geval dus
Was ook een reactie op 360. En idd. Juist Evolve zorgt ervoor dat je community niet wordt opgesplitst door die gratis maps. Wat je juist wel bij andere games ziet gebeuren. En je dus bijna gedwongen wordt om het te kopen.
Ik bedacht mij dit bericht nu weer en ik wilde nog even zeggen dat ik best wel een loyale gamer ben. Als een dev het goed doet in mijn ogen zoals Turtle Rock dan blijf ik daar ook vrij lang in hangen. Trendy is er nog zo een. Dungeon defenders was een van de meest brute en geweldige games die ik heb mogen spelen. Ik geloof dan ook heilig dat het met DD2 goed gaat komen. Het komt iig naar de PS4 en ik ga die ongetwijfeld kopen. Ik kocht namelijk zelfs de game voor de PC voor 3 vrienden, die het opgeteld daarop misschien 5 uur gespeeld hebben :')
Ben zelf ook helemaal klaar met die uitmelk dlc en skins nu. Die dingen horen thuis in een f2p game. Lekker 24euro voor een skin betaald in dota2. Maar de game is ten minste gratis en blijft gratis updaten. Dan mag Valve best mn geld.