De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

1. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ziet er goed uit :thumbs: Alleen in de bovenste linkerhoek is er een donker vlak? Ik ben bekend met de HU7500 model en kan mij herinneren dat het een vrij strakke achterkant was, ledje verkeerd geplakt of uit zelfs?

Veel plezier ermee iig!

~ jaloers! ~

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Met de premium kit, kan ik de lightberry dan gebruiken voor meerdere apparaten?

Is er dan een soort switch aanwezig?

Dus dat ik de lightberry kan gebruiken voor de tv decoder, mediaspeler, ps4?

3. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @Dr0kz
    Klopt inderdaad van de linksboven LEDS. Ze werken gelukkig allemaal maar daar valt de Led net in de houder dus ga ik dit weekend in orde maken. Daarnaast heb ik nog een aantal LEDS over aan het einde die ik nog even vakkundig weg moet werken of afknippen. Maar het werkend krijgen was echt prioriteit 1.

@AnubisNefer
    Er zit inderdaad een switcher tussen. Werkt bij mij perfect met UPC Horizon box en PS4. Heb dan nog 1 HMDI ingang over op de switch. Deze switch werkt bij mij ideaal dat mijn PS4 op een of andere manier dominant is. Als ik de PS4 aanzet terwijl de tv aanstaat komt gewoon het PS4 beeld. Ook al staat de Horizon Box nog aan. Zet ik de PS4 uit dan krijg je automatisch weer het tv beeld zonder dat ik de switcher aanraak. Heb ik mee gekocht van de Lightberry website.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dank je wel, maar hoe werkt dit als ik alle apparaten op mijn reciever heb aangesloten?

Enig idee?

Want anders zoek ik wel verder en spaar ik voor een Ambilight tv....

;-)

En werkt het wel met de nieuwe raspberry pi 2? Is de pi puur voor aansturing of kan ik de pi met openelec installeren en de plugin/software erop zetten om lightberry te draaien?

Sorry hoor, maar dit zijn voor mij allemaal vraagtekens....

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Erg tof hey! Paar vragen:

- Je hebt de PI als mediaspeler en dit wordt daardoor aangedreven toch?
    -Werkt dit voor elke XBMC release? Dus ook voor XBIAN?
    - Welk pakket heb jij gekozen? (ik heb mijn pi aangesloten via HDMI)

6. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb toch maar even een topic aangemaakt.
    Zie hier:http://forum.xbw.nl/threads/diy-ambilight.175723/

@AnubisNefer
    Hoe het met je reciever zou moeten communiceren weet ik niet. Is het mogelijk om vanuit je reciever een HDMI signaal te sturen?
    Op dit moment heb ik de Raspberry Pi B+ model. Werkt perfect en voldoet om een Lightberry aan te sturen. Het nieuwe Raspberry model dat recent is uitgekomen had volgens mij al wat problemen als er teveel licht op viel?

@Kevf
    Zie het topic voor wat meer uitleg over mijn pakket.
    Pi werkt voor mij alleen als het systeem dat mijn lightberry aanstuurt.

Cookie en AnubisNefer vinden dit leuk.
  7. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Mensen die hun (plasma) tv hebben laten kalibreren? Huidige tv geeft eigenlijk een nog te mooi plaatje om een overstap richting LED (+ smart platform) te rechtvaardigen. Wellicht is het wachten op een 1.500 - 1.800 euro OLED de beste optie voor mij. Dilemma's.

Marx vindt dit leuk.
  8. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb die van mij nooit laten callibreren, het enige wat ik heb gedaan is een setting overgenomen van internet die mij beviel. Ik wacht zelf ook op betaalbare OLEDS. Overstappen naar een LED is mi geen upgrade.

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb ook een setje instellingen overgenomen van volgens mij avforum. 2 a 300 euro uitgeven om een tv van 1200 euro te laten kalibreren vond ik wat overdreven. Vooral omdat het vanaf een goed setje instellingen maar een marginaal verschil op zal leveren. Het enige wat je dan nog corrigeert zijn de verschillen tussen je eigen paneel en het paneel van degene die de instellingen heeft samen gesteld

al zal dat ook wel per tv verschillen , bij sommige kun je zelf al heel veel doen en krijg je ontzettend veel opties maar bij andere zitten die verstopt in een service menu waar je zelf niet zomaar bij komt

maar dan nog, ik zou kalibreren alleen overwegen als ik een tv van 2500+ zou hebben gekocht en zelf geen instellingen zou kunnen vinden waar ik tevreden over was

11. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Instellingen overnemen is iets anders dan je tv laten kalibreren. Ik ga hier nog wel eens over nadenken. Er komt in ieder geval geen LED tv in dit huis. Daar ben ik wel over uit.

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Tuurlijk is dat iets anders.

Maar afhankelijk van de tv kun je alle instellingen die voor kalibratie gebruikt worden zelf ook benaderen (in kan in mijn p50gt60 bijv zelf vanuit de beeldinstellingen praktisch alles zelf instellen). Dat is niet bij alle tv's zo, bij heel veel modellen zitten dat soort opties verstopt in een service menu en krijg je in de gebruikersmenus alleen wat schuifjes waarvan je eigenlijk niet precies weet wat ze doen.

maar als je een tv hebt waar dat wel kan dan is het enige wat je dan nog mist de meetapparatuur die ze voor de kalibratie gebruiken waardoor ze nog exacter de instellingen op jouw paneel en jouw kijkomgeving af kunnen stellen

maar dan praat je (volgens mij) over redelijk marginale verbeteringen die daar nog mee te halen zijn. En je kan je afvragen of je dat de kosten waard vind

kijk als je een plasma van 3000,- aanschaft en je kan zelf niet gemakkelijk bij alle settings dan zou 200 euro uitgeven aan een professionele kalibratie geen rare zet zijn, zou ik dan zelf ook doen denk ik

maar je moet even bekijken of je denk dat het voor jouw specifieke tv de moeite waard gaat zijn en of je niet stiekem al heel veel zelf kan doen

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik moet helaas mijn P50GT60 terug sturen omdat hij ingebrand is , Fox sports logo en Destiny Hud zijn ingebrand :mad:

nu moet ik dus een andere tv uitzoeken en ik heb geen idee wat ik zal nemen

die GT60 schijt qua beeldkwaliteit op elke tv in die prijsklasse dus als ik het bij hetzelfde budget haal en niks bijleg ga ik er in beeld altijd op achteruit

Een nieuwe GT60 om mijn maandagochtend model te vervangen is geen optie want ze zijn niet meer leverbaar

ik zat even rond te kijken en kwam op deze voor binnen het budget wat nu gecrediteerd word

http://www.hdtvtest.co.uk/news/kdl50w829b-201403023650.htm
    http://www.plattetv.nl/info/sony-kdl-55w828b-11660.html

En deze voor als ik wat geld bijleg

http://www.hdtvtest.co.uk/news/tx-50ax802b-201405193778.htm
    http://www.plattetv.nl/info/panasonic-tx-50ax800e-11878.html

groter dan 55 hoeft voor mijn kijkafstand niet

iemand nog suggesties? Goede beeldkwaliteit is prioriteit 1, goede response tijd is ook een must

design van de tv zelf , smart functies en wel of niet 3d maakt me eigenlijk niet zoveel uit

ik wil best een 500 euro bijleggen op de 1200 die nu gecrediteerd word voor de GT60 als ik dezelfde beeldkwaliteit terug krijg

Laatst bewerkt: 18 feb 2015
  14. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138

Zoek in de Sony hoek. Design valt reuze mee en uiteindelijk is je tv geen showstopper meubelstuk, maar een medium die een zo mooi mogelijk beeld moet neerzetten en tevens voorzien is van een lage inputlag.

Dan is Sony handsdown KONING.

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    mja , ik zit idd al wat Sony's te bekijken

de KD-55X8505b bijvoorbeeld

maar om ze nou koning te noemen.. Dat is alleen maar omdat de oude koning qua lage inputlag en superieur beeld (Panasonic Plasma's) dood is :+

AnubisNefer vindt dit leuk.
  16. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Voor wat jij zoekt en hoe de markt zich nu verhoudt, dan zijn ze koning ja.... ;-)

Ik wacht nog even met een nieuwe aankoop, mijn Panasonic hangt nog mooi.....

Maar euh waarom 4k?

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik kom daar automatisch een beetje op uit volgens mij, veel recente goed beoordeelde tv's in die range qua formaat zijn 4K

als ik zoek naar Led/Lcd's van Sony (55X8505b), Samsung (UE-55HU7500), Panasonic(58-AX800e), van vorig jaar rond de 55 inch en 2000 euro dan zijn de beter beoordeelde tv's over het algemeen de 4K modellen

Kan me natuurlijk ook 800 euro besparen en een 55w828b kopen. Maar ik wil gewoon niet dat ik qua beeld er t.o.v de GT60 echt op achteruit ga.. :/

18. AnubisNefer

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dat ga je sowieso. Dus is de hamvraag, is de 4k jouw 800 euro meerprijs waard?

Van plasma naar led is echt even wennen, maar je raakt eraan gewend. Geloof me, heb het zelf meegemaakt.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Is eigenlijk bizar toch dat ik met een hoger budget nergens een non plasma tv kan vinden die qua beeld net zo goed word beoordeeld als een Panasonic van 1200 euro

als ik bijv op hdtvtest.co.uk filter op 'reference level' (de hoogte waardering) en een release in de afgelopen 2 jaar dan vind ik alleen maar Pana Plasma's en 1 LG van 7000 pond en een samsung van 8000 pond :+

En als je even kijkt naar de oudere tv's dan zijn het alleen maar de Pioneer KURO's. Feitelijk de voorloper van de Pana plasma techniek

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Als je kunt wachten in maart komen de nieuwe Sony 1080 Tv's uit, in april de 4k.

Anders zit je met jouw budget snel aan een 55w829 idd, qua input lag komen er weinig in de buurt van Sony zeker met zulk kwaliteit behoud. En het speelt echt zoveel beter, alles gaat makkelijker en fijner.

Deel Deze Pagina