Dan kan jij mij misschien helpen?
Op dit moment werkt mijn Nas als opslag en deze benader ik inderdaad met mijn Smart Tv doormiddel van de App DS Video.
Werkt op dit moment ideaal alleen heb ik het probleem dat het signaal niet via Ambilight gepakt wordt. Oftewel, beetje zonde van de films. En om nu iedere film of serie die ik wil zien op de laptop te zetten, deze laptop vervolgens via HDMI aan te sluiten en het zo af te spelen is eigenlijk niet de bedoeling van het NAS idee.
Je bent uiteindelijk €177,- euro kwijt. Het is ook een heel bedrag maar voor mij is het een project geweest waarvoor ik heb gespaard. Daarmee heb ik de mazzel gehad dat in de tussentijd de nieuwe HD LEDS zijn uitgekomen. Het licht dat daar vanaf komt overtreft echt mijn verwachtingen. Zoals ik al zei is het zelfs prima als mood licht te gebruiken in de woonkamer.
Hoe heb je nu uiteindelijk dan de NAS met de Raspberry gekoppeld? En kun je vervolgens dan ook via een App ofso de films of series benaderen? Of moet ik daarvoor een muis aan mijn Raspberry gaan hangen? Deze ligt nu namelijk netjes achter de tv meubel weg gewerkt.
Edit:/
Het is intussen gelukt om de NAS te benaderen via de Raspberry
Jij moet dan ook van kanaal wisselen @Kevf om vervolgens in het KODI (of iets dergelijks) menu door de de films te bladeren. Alleen nu werkt de Lightberry nog niet maar dat zal aan mijn config file liggen die ik dus nog even moet aanpassen.
Laatst bewerkt: 15 feb 2015