Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Vergeet niet dat DOA echt een 3D fighter is en MK weer een 2D fighter, en er zijn momenteel geen 3D fighters op de next-gen volgens mij.

Dus ik zit toch wel echt op DOA te wachten.

2. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik zit best veel op Twitch en daar lees ik veel berichten dat ze DOA niet kopen omdat DOA5 zo snel dood was online. Dat was zeker waar, maar dit is weer een andere periode met andere consoles. Heel veel mensen hebben de 360 en/of PS3 weggegaan, of in de kast gelegd zoals ik.

In de tijd van de release van DOA5 was de fighting game community verdeeld over meerdere games. Alle grote series hebben de laatste jaren wel een nieuw deel gekregen, maar allemaal op de vorige generatie. Deze release van Last Round vergelijk ik met een DOA4, die met de release ook de enige 3D fighter was die beschikbaar was. En die game is toch heel lang populair geweest online. Als de nieuwe Tekken, Soul Calibur etc. verschijnen, dan zal DOA geheid minder populair zijn. Maar voor nu, verwacht ik een leuke tijd te hebben met DOA online.

Zodra ik de game heb ga ik als eerste even oefenen met Marie Rose, vind ik een leuke toevoeging aan het roster.

Ik ben overigens wel benieuwd met welke characters jullie spelen.

3. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Hayabuse, Bayman en de rest ook wel wat. (Hayabuse en Bayman waren m'n DOA 4 mains maar ik speelde met bijna iedereen wel)

4. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik speel eigenlijk alleen met Hayabusa, althans op beetje aardig niveau. Jann Lee, Hitomi en Zack ken ik nog een beetje maar dan al een stuk minder (geen Critical Burst setups etc). Wil deze keer eens Ayane leren en misschien Honoka.

"omdat DOA5 zo snel dood was online."
    Dat valt best mee, DOA 5 wordt nogal altijd gespeeld, je vindt er nu nog matches, niet zo veel maar het is zeker niet dood. Ik weet dat VF echt dood is (van mensen die van VF naar DOA5 zijn verhuisd) en ik hoor dat er in Tekken ook weinig online te doen is. SC weet ik niet. Dus vd 3d fighters is er weinig wat heel levendig is. Het zal wel voornamelijk SF en MK zijn.
    Het is gewoon altijd populair geweest om DOA te bashen, door de tits'n ass gaat men er al snel vanuit dat DOA niet serieus te nemen is als tournament fighter (wat DOA5 zeker wel is). Maar de DOA community trekt zich daar weinig van aan aangezien er altijd matches te vinden zijn.

Laatst bewerkt: 8 feb 2015
  5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    DOA is de meest toegankelijk fighter, in tegenstelling tot een Tekken en Soul Calibur. En spellen zoals Street Fighter en Mortal Kombat vind ik helemaal hardcore. Ik heb die games geprobeerd, maar ik bak helemaal niks van die games. Het eindigt meestal in willekeurig knoppen drukken. Met DOA zijn de combo's een stuk makkelijker. En als je het counteren onder de knie hebt, dan kan je alleen al op die manier heel wat potjes winnen.

Ik denk dat de meeste mensen gewoon current-gen gamen en dat inderdaad de andere fighting games ook niet meer massaal gespeeld worden online.

Van Honoka weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Ik zal haar wel even proberen denk ik. Maar ik houd niet zo van vechters die eigenlijk een combinatie is van andere vechters. Ze heeft daardoor geen eigen identiteit.

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Is het misschien handig om GT's te noemen die straks een potje online willen knokken? Ikzelf kom uit de Racescene van xbw, dus veel GT's in het wereldje van fightinggames ken ik niet :)

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jij zit op xbox he? dan is mijn tag quicksilv, zie ook page 32 (ik had je al een request gestuurd)
    Als ik tijd heb kan ik je wellicht de basis van DOA leren (speel al een paar jaar), maar in het begin moet je eerst gewoon alle moves via de Training mode leren van je character en dan in de Dojo je combo's leren (althans als je verder wilt komen dan wat matches voor de fun spelen)

8. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Heb je idd al toegevoegd. :)

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Aantal mensen hebben de game al zie ik op Twitch. Maja, nog een paar daagjes geduld hebben.

10. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    DOA is ook een kwestie van veel spelen en alle karakters kennen zodat je weet wanneer en waar je moet counteren, ben benieuwd hoe veel deze game gespeeld gaat worden.

11. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Hij is helaas nog niet op de US PSN te vinden :mad:

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb denk staar ofzo, want mensen in de stream zitten constant te zeiken over de lelijke graphics. Het is een licht opgepoetste last-gen game, maar ik vind het nog steeds één van de mooiste fighters. Zelfs de graphics van deel 3 en deel 4 vind ik nog steeds mooi.

En de game is 1080p en 60fps. Maar mensen die het daadwerkelijk spelen zeggen wel dat de graphics iets verbeterd zijn en zeker niet lelijk zijn.

13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Ik zat gisteren ff op YT wat filmpjes te kijken, maar de vlammen bij de sceneries zijn inderdaad niet echt fraai gemaakt. Maar imo is een fighting game niet bedoeld als waarheidsgetrouwe achtergronden/figuren. Wat ik op de filmpjes die ik heb gezien wel mis is het soms maar erg raar vallen na een hit. Dat ziet er wel heel raar uit soms.

Maar we gaan het zien. Vrijdag komt ie binnen.

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Team Ninja heeft een paar videos gemaakt met de focus om beginners bekend te maken met de game en het genre:

De beste reeks videos is nogsteeds deze:

AnubisNefer vindt dit leuk.
  15. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Game al binnen!

Sent from my iPhone using Tapatalk

16. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Ik lees wel her en der dat de game nogal wat last heeft van lag en crashes, kan iemand dit bevestigingen?

17. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Klopt, bij de Core Fighters versie heb je soms last van lichte haperingen tijdens een potje en bij mij is hij bij Tag Team fights al 2x gecrashed na 2 minuten.
    Dit was overigens op de Xbox One

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    DOA5:LR schijnt inderdaad last te hebben van crashes op de XBO en ook van lag online. De lag is te verklaren doordat de game nog niet officiëel was uitgebracht en er echt een handvol spelers maar online waren, dus dat zal wel beter worden. Hoeveel beter is wel de vraag.

De crashes schijnen te maken hebben wanneer iemand zijn x360 data probeert te importeren, daarna beginnen de problemen.
    Dit is natuurlijk allemaal niet bewezen, kunnen dus ook andere problemen zijn. Laatste is het probleem dat DOA5:LR op de XBO geen XBO arcade sticks herkent, de PS4 heeft dit probleem niet.
    Het arcade stick probleem voor de XBO wordt al aan gewerkt.

Laatst bewerkt: 18 feb 2015
  19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Er is zeker geen demo van het spel?

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Jawel, er is een Core versie van de game met 4 spelers (nu tijdelijk 6 omdat je 2 gratis kan uitproberen voor een tijdje).

Game komt officieel morgen (of vrijdag?) uit, dus je kunt hem nu alleen in de US store vinden.

Deel Deze Pagina