So vond ik dus echt verschrikkelijk. Weet niet wat het is, maar die dag of dat weekend dat je de game kon spelen, zorgde echt voor dat ik de game absoluut niet meer wilde hebben. Daarvoor leek het mij juist een toffe game. Voor mij is er nog geen enkele exclusive waar ik een console voor had gekocht ja TLOU, maar dat is niet deze gen meer
TLOU... Tja... Denk dat Uncharted 4 de eerste game word die daar overheen gaat... Qua beleving dan.. Wat ND met TLOU gedaan heeft is naar mijn gevoel echt een stap vooruit in de scène, met de nadruk op beleving en niet op gameplay oid. Ken geen titel die dat beter doet
Dat had ik dus ook en ik weet zeker dat zo'n game niet snel meer gaat komen. Zo'n ramp vind ik het ook niet, want ik heb juist heel veel zin in de setting nu van the order. Lijkt mij echt een top sfeer en dan maakt het mij niet uit of het 5,10 of 30 uur is Ik ben wel benieuwd naar bevindingen van de mensen hier die hem spelen.
Nou mijn bevindingen na twee uur spelen zijn positief. Erg sfeervol gemaakt allemaal. De cutscenes zijn niet overdreven lang en ondersteunen de gebeurtenissen op dat moment, waarbij je van actie naar cutscene, naar actie gaat. Overgang tussen die twee is naadloos. De engine is ontzettend geavanceerd, als er al grafisch verschil is zie je het niet. Er is erg veel tijd gestoken in het creëren van een geloofwaardige wereld, waarbij niet gelijk alles meteen aan de speler wordt uitgelegd. Textures zijn van erg hoge kwaliteit. Dat zie je vooral wanneer je bepaalde voorwerpen (foto's, wapens) onderzoekt en in je hand ronddraait. Geluidseffecten zijn goed en muziek is verrassend op de achtergrond aanwezig (niet overdreven bombastisch). Gameplay zelf is gewoon goed. Niets nieuws, maar niet elke game hoeft innovatief te zijn op dit front. Oh en de QTE zijn erg eenvoudig, dus geen combinaties maar tot nu toe maar één knop (eventueel herhaaldelijk indrukken). Vind het niet overdreven storend. Tot nu toe bevalt deze titel mij prima.
Ik heb het spel uitgespeeld. Heb er 7-8u over gedaan. Hierbij mijn korte review +Mooiste console game tot nu toe +Technisch hoogstaand +Heerlijke wapens +De shootouts zitten naar mijn mening gewoon goed in elkaar +Verhaal +Prachtige cutscenes -Stealth segmenten (als je de QTE te vroeg indrukt, ben je meteen dood, gaat nergens over) -Die lycans gevechten zijn best lachwekkend en repetitief (had meer mee gedaan kunnen worden) -Geen replay-value (als je hem hebt uitgespeeld, heb je hem ook letterlijk uitgespeeld) -Komt traag op gang 7.8/10 Eerlijk gezegd snap ik de reviews niet. Ik heb een 1/5 voorbij zien komen, een 4, een 5, paar zessen. Het is zeker geen game die een 9 verdient. Maar zessen ? Ja het spel zit vol met quick time events (in de eerste 5 minuten moet je er al 3 uitvoeren). Maar voor mijn gevoel past het goed in deze game. Heb me er in ieder geval niet aan gestoord. Ik merk gewoon dat game journalisten strenger zijn geworden sinds de next-gen consoles uit zijn. Opzicht is dat goed nieuw. Want veel last-gen gamen kregen naar mijn mening veels te hoge scores. Maar The Order is echt niet zo slecht als de reviews je doen geloven.
Goede opmerking, want is het realistisch streng? Of begrijpen sommige journalisten het uitgangspunt van het spel niet? En zijn ze ook zo "streng" als het om een EA, Ubisoft of andere grote merknaam game gaat?
Zessen zijn ook te laag. Daar hoef je imo de game niet voor te spelen. Ik had een metacritic van 7.5 verwacht. Prima game maar verder niet echt iets speciaals waar mensen nog lang over praten. Tuurlijk. Zie Unity, Destiny etc. Daarnaast is Sony de publisher. Dat is ook een grote merknaam.
Ik denk dat het vooral verwachtingen zijn die niet waargemaakt zijn. Sommigen hadden misschien een nieuwe gears of tlou verwacht en door die teleurstelling vallen scores lager uit.
Oh dit is echt dom blijkbaar had ik de game al bij wehkamp gekocht xD nu krijg ik ook nog die LE binnen... Ehm kan ik hier iemand blij mee maken anders?
@Hybrid: Ach ja, reviewers zijn ook maar mensen. Ik ben in ieder geval al blij dat Eurogamer van een cijfer systeem is afgestapt. Al maakt dat de reviews inhoudelijk niet altijd beter, je hebt dan tenminste al geen discussie meer over het cijfer als eindoordeel (wat eigenlijk onbelangrijk is). Hmm, dit is wel een interessante opmerking. Misschien verandert mijn mening nog, maar het begin van the Order speelt best aardig weg als een Gears-esque game. Misschien nog niet zo goed, maar dan heb ik vooral Gears 3 in mijn hoofd. Was deel 1 gameplay wise ook al zo strak? TLoU, dat is echt totaal een ander speltype. Daarbij wordt veel meer inspelend op persoonlijke conflicten en de relatie tussen twee karakters. Heb zelf nooit de indruk gehad dat the Order zo'n game zou worden en juist veel meer voor de actie ging. Vind jij dat er op deze manier reclame is gemaakt voor deze game?
Nee ik niet. Ik wist al vrij snel wat ik kon verwachten. Ik noemde gewoon voorbeelden van hoogstaande exclusives. Denk dat er zeker wel wat mensen zijn die het op hetzelfde niveau verwachtten of dat hoopte.
Als men deze game als interactieve film had neergezet waren de cijfers een stuk hoger geweest denk ik.
Ligt aan de manier van scores. Vindt je de game een 6 waard geef dan een 6. Ga niet werken met gemiddeldes. Graphics 9 Geluid 9 Verhaal 8.5 Gameplay 4 Eindscore 7.5.
Bij een interactieve film bepalen je keuzes ook het spelverloop. Daarom kijk ik ook uit naar Until Dawn. The Order hadden ze gewoon beter als film kunnen uitbrengen.
En zo zie je maar weer hoe de meningen uiteen kunnen lopen. Als ik het hier zo lees is het allemaal zo slecht nog niet.
Nee, dat is het zeker niet op basis van wat ik gespeeld heb. Het begrip "verwachting" is sleutel hier. Ik heb mij van te voren relatief weinig in deze titel verdiept en dat schijnt erg te helpen.