[XOne] Resident Evil Revelations 2

Discussie in 'Games' gestart door jonathanx, 25 feb 2015.

1. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Heb net episode 1 van Resident Evil Revelations 2 gespeeld. Hoewel ik één van de weinige was die Resi 6 een goed deel vond, vind ik Revelations 2 duidelijke een stap voorwaarts. De actie momenten zijn spaarzaam en je zit vaak op het puntje van je stoel. De puzzels vallen tegen, maar ik vind het verhaal beter dan het eerste deel. Niet geheel onbelangrijk, de vier episoden komen wekelijks uit en kosten bij elkaar 25 euro (of 6 euro per aflevering). Bij de season pass/complete season krijg je extra's, vandaar dat het iets duurder is.

Wat vinden jullie van dit spel? Weet niet zo goed hoe ik een mooi topic kan maken, zie nergens een template. Op zich kunnen we het topic ook combineren met de Remaster van deel 1, dat we één centraal Resi topic hebben.

Gek genoeg doet Revelations 2 me een beetje denken aan Alan Wake. Ik denk ook dat dit een interessante ontwikkeling is, een game afleveren in episoden.

Launch Trailer

Verhaal
    Links naar Xbox store
    Xbox One Episode 1 (6 euro)
    Xbox 360 Resident Evil Revelations 2 (heeft ook trial)

Capcom website: http://www.capcom.co.jp/rev2/products/index.php?la=en

Fysieke versie komt op 20 maart uit.

2. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    dalijk eens downloaden.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Een tijd terug was ik van plan om deze game te kopen, maar deze praktijken van Capcom kan ik echt niet steunen. De hele opzet is free to play, maar dan wel met een prijskaartje van 25 euro. Daarnaast is de game lelijk, buggy, framerateproblemen etc.

Ook wekelijkse episodes is gewoon achterlijk, dat is alleen maar om je zo veel mogelijk geld afhandig te maken. Nee, deze game is niet voor mij.

4. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    909
    Had mijn pre-order destijds ook gecanceld toen ik het las van die micro transacties.

Daarnaast zie je aan alles dat het een low-budget titel is. Toch lees ik ook wel positieve dingen.

Heb nog €6,50 op mijn PSN account. Misschien dat ik episode 1 toch ga uitproberen.

5. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Tjah, voor die 6 euro kan je het best proberen. De eerste episode lijkt me het meest interessant, omdat je dan met Claire speelt. Vind het gewoon zonde dat je steeds met andere characters speelt. Dat was ook zo irritant in de eerste Revelations. De stukken met Jill waren briljant, maar de stukken met de andere characters vond ik veel minder leuk.

6. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Waarom zou het free to play moeten zijn vind je dan?

7. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Heb nog niets gezien van de micro-transacties. Vind dat het free to play moet zijn beetje overtrokken. Ja, het is een budget titel, maar voor ong. 2 uur singleplayer vind ik 6 euro niet duur. Het ziet er een stuk beter uit dan Revelations 1 en het draait ook meestal op 60 fps (de Xbox one versie schijnt minder problemen te hebben volgens Digital Foundry). Ook vind ik een wekelijkse release juist de spanning opbouwen. Het verhaal lijkt goed te worden (althans in typische b-film stijl), al is er niet echt een centrale plek des onheils (zoals de mansion dat was of het schip Queen Zenobia). Wel zijn de levels doolhoven (voor mij dan). Van mij mag het best vaker wat meer low-budget. Vond 20 euro voor de remaster achteraf beetje duur.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De opzet is free to play, met al die microtransacties. Het feit dat je Life Crystals kan kopen, alsof je Candy Crush aan het spelen bent. Maar goed, als je plezier met de game hebt, dan houd ik je niet tegen ;)

Metacritic score valt mee. Op steam zijn de reviews een stuk harder, maar dat komt omdat ze stiekem de game pagina hebben aangepast en dat je opeens geen co-op meer hebt in de PC versie.

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb me helemaal blind gestaard rond de negatieve comments rond de PC versie. Lees nu toch ook andere geluiden en op streams hebben mensen ook plezier met het spel. Dan ga ik het toch even proberen voor 6 euro. Dan kan ik tenminste mijn eigen mening vormen. Is het alsnog niks, dan houd ik het gewoon bij de eerste episode.

10. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik raad je ook aan om eens een episode te proberen. Die microtransacties waarover je het hebt wordt nl. zwaar overdreven. Je hebt idd Life Crystals, maar deze zijn enkel van toepassing op de Raid Mode. Daar komt nog eens bij dat je 3 Life Crystals kunt verdienen elke dag, door het spelen van de daily Raid missies, en buiten dat gebruik je zo'n Life Crystal enkel als een continue wanneer je in een Raid missie het loodje legt. Ik persoonlijk vind de Life Crystals dan ook totaal overbodig, aangezien de opzet van Raid missies juist is dat je zo'n missie "overleeft" met 1 leven. Wanneer ik dus het loodje leg dan speel ik de missie gewoon opnieuw ipv een continue, ik heb dus ook nog geen enkele Crystal gebruikt. Snap de ophef wel maar in principe heb je de Crystals geeneens nodig.

Buiten dat vind ik de main story tot nu toe erg vermakelijk en is de game vooralsnog een stuk beter als deeltje 6. Ik heb op de PS4 ook geen last van bugs of framedrops en alhoewel de game grafisch geen The Order is, ziet de game er toch wel redelijk uit. Ik stoor me iig niet aan de graphics.

Laatst bewerkt: 27 feb 2015
  11. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Ik vond episode 1 best tof hoor, ga de volgende ook halen als die uit komt en als die vermakelijk is ook 3+4.

12. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Als je het complete seizoen in 1x koopt krijgt je het volgende:

• Episode 1
    • Episode 2
    • Episode 3
    • Episode 4
    • Extra Episode 1
    • Extra Episode 2
    • Raid moduspersonage: Hunk
    Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze bedoelen met "Extra Episode 1 en 2" ?

Ik lees dat de raid mode weer erg verslavend is. Dus misschien toch maar een grote gok wagen en het seizoen in 1x kopen.

13. ExquisiteSteez

Leuk Bevonden:
    909
    Heb toch maar het hele seizoen in 1x gekocht.

Ben net begonnen en meteen dik geschrokken (mijn headphone stond ook iets te hard :+).

Graphics zijn bagger. Maar gameplay wise speelt het wel lekker imo. Het schieten voelt beter aan tov Revelations 1. Sfeer is ook top.

Voor de rest kan ik er nog niet veel over zeggen. Ben pas 20 min bezig.

Straks even de Raid mode uitproberen.

EDIT: Technisch gezien zie je dat ze geen groot budget hadden om deze game te ontwikkelen. Maar echt storend is het niet. Had weinig verwachtingen maar ik vermaak me prima. Ik vind hem nu al beter dan Resident Evil 6. Hoop dat Capcom deze lijn gaat doortrekken.

Laatst bewerkt: 27 feb 2015
  14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik had mijn tv ook best hard aanstaan, en ik ben twee keer tegen het plafond aangevlogen :lol:
    Wel jammer dat er geen online co-op is, dat vond ik juist zo vet aan deel 6. Lekker online random mensen joinen.

15. Guilty 343

Guilty 343 Active Member

Leuk Bevonden:
    91
    Een groot gemis idd

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb de eerste episode uitgespeeld. Ik heb er ruim 2,5 uur over gedaan. Qua content is dat best netjes, ondanks dat je twee keer dezelfde gevangenis doorloopt. Maar doordat je met andere characters speelt voelt het toch anders. Zeker door de skills van Natalia.

Met Barry leek het spel wat invloeden van The Last of Us te hebben. Beetje een man van dezelfde leeftijd met rugzak, met een jong meisje als partner. Als Barry en Natalia ben je veel stealth kills aan het maken tegen geïnfecteerde tegenstanders.

Over het algemeen was het een prima episode. Qua verhaal is het best oké, je bent in ieder geval benieuwd naar het vervolg. Op technisch vlak was het over het algemeen prima, totdat ik buiten kwam met Barry. Dat stuk vond ik de framerate niet stabiel op de Playstation 4. Het is niet heel storend, maar het had allemaal wel wat soepeler kunnen lopen.

En ik vond het nog best pittig op Normal. Ik ben niet zo goed in dit soort games, maar ik ben wel een paar keer dood gegaan. Vooral op het einde met Barry kwam ik in de problemen met mijn ammo en die tegenstanders waren best sterk. Wel gehaald, maar het was geen 'walk in the park' om er maar een uitdrukking uit te gooien.

Ga binnenkort die Raid Mode wel een keer proberen, maar ik ben nooit zo gecharmeerd geweest van die modus.

jonathanx vindt dit leuk.
  17. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Jammer dat ik dat nu lees van die graphics... vind het eerste deel (wat ook te downloaden is) er best goed uitzien

18. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik las wel in Raid Mode dat de online co-op in een later stadium wordt toegevoegd.

Hopelijk doen ze dat dan ook voor de campaign.

Raid Mode is voor de rest geinig, maar het is niet meer dan een leuk extraatje.

19. jonathanx

jonathanx Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Vond de campaign met Barry en Natalia het leukst. Claire viel beetje tegen en die tiener Moira die constant zit te vloeken en dan zegt 'Guess I'm on light duty'. Op zich best lang wachten tot woensdag, maakt het wel leuker dan in 1 x er doorheen te raggen. Misschien wordt Resi 7 ook wel episodic (hopelijk niet exclusief voor PS4).

20. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ben nog bezig met de eerste Episode. Net begonnen met Barry. Het bevalt me tot nu toe uitstekend. De Raid Mode speel ik met plezier. Straks in online co-op wordt het nog een stuk leuker denk ik.

Deel Deze Pagina