1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] House of Cards

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 13 feb 2014.

  1. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Jippiekayee! Season 03 staat online!

    [​IMG]
     
    Conscience en Distoration vinden dit leuk.
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Eerste twee gezien. Business as usual.
     
  3. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Gisteren het hele seizoen gekeken en het was naar mijn mening toch niet het allerbeste seizoen, niet slecht maar ook weer niet mega goed imo. :+
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    in 1 dag het hele seizoen? 8)
     
  5. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Nee eerste helft op de release en de laatste helft op de 2e dag. (dus ik zei het fout) :+
     
  6. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Lekker bezig weer Claire. Zucht...
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik ben bij aflevering 8, maar ik vind dit ook zeker niet het beste seizoen. Er gebeurt naar mijn mening niet genoeg. Ik vind het matigjes.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Einde seizoen:
    Nou dit was niet echt een topseizoen. Het einde was ronduit bizar eigenlijk. Naar mijn mening stopt het seizoen ook halverwege. Of is nu de serie gewoon helemaal afgelopen omdat zij bij hem weg gaat? Dan is het best een grappig einde, maar het seizoen an sich is niks vergeleken met de vorige twee seizoenen. Nee, ben niet blij.
     
  9. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Vanwaar zoveel negatieve reacties op het 3e seizoen? Ik vond het juist wel één van de beste seizoenen. Het tempo ligt misschien iets lager, maar ik vond dit de serie juist ten goede komen. On-Amerikaans in ieder geval, waar het gemiddelde motto van filmmakers juist 'meer, meer, meer' is. Er zat wat minder actie in misschien, maar ze hebben dat goed op weten te vullen door diepgang en realisme.

    In de vorige twee seizoenen kreeg ik af en toe wel het gevoel van een anti-held die puur uit egoïstisch belang handelde. Je krijgt nu veel meer insight in het daadwerkelijke leven van een president. De dagelijkse shit die hij naar zijn hoofd krijgt toegeworpen en de trage progressie die hij maakt en daarbovenop nog het voeren van een campagne. Er doen zich steeds meer situaties voor waar hij niet lijkt te kunnen winnen, zoals Petrov die hem bewust voor het blok zet bij het ontslaan van zijn vrouw.

    Hij blijft nog steeds elke kans aangrijpen die zich voordoet, soms op abnormale wijze zoals het financieren van AmWorks, maar het is nu niet meer zo verpakt in grote coupés waarmee hij telkens een sprong kon maken. De moord van die reporter vond ik bijvoorbeeld iets te ver gaan en onrealistisch, waardoor ik ook een zekere vorm van 'narigheid' bij zijn character kreeg (vervolgens wel heel vet dat in het gesprek met Petrov naar boven kwam, it takes one to know one).

    In seizoen 3 vind ik zijn keuzes veel logischer en beter te verklaren (bijna moraal verantwoord als je naar het hogere doel kijkt). Ik vind dat ze het motto 'It is more difficult to stay at the top than to get there' perfect hebben weten te vertalen in seizoen 3. Toch blijft hij gewoon het nare ventje van de eerdere seizoenen. Hoe hij uitvalt richting Claire en de manier waarop hij zijn 'vriend' de schrijver ontslaat laten dat maar altijd goed te zien. Een beetje druk uitoefenen is niets mis mee, maar echt intimideren en kapot maken gaat wel echt ver.

    Door seizoen 3 vind ik de serie een stuk volwassener geworden en ben ik weer benieuwd door het open einde. Claire zou in seizoen 4 net zo goed president kunnen worden zonder dat dit het einde van deze geniale serie zou betekenen.
     
  10. Conscience

    Conscience Mr. Fahrenheit

    Berichten:
    2.406
    Leuk Bevonden:
    54
    Vond het redelijk. Sommige onderwerpen waren niet allemaal even boeiend.

    Die hele VN-vredesmissie...

    Ben het wel eens met de opmerkingen in je spoiler, @Ypuh.
     
  11. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik ben pas bij afl 6 van S1, beetje gevaarlijk om hier te komen, maar ik wilde even zeggen: Kate Mara <3
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Seizoen 3 was eigenlijk het seizoen wat ik verwachte.

    Beetje zoals Ypuh zegt. Het moest ook een keer verkeerd gaan voor hem. Alleen was het daardoor een andere soort seizoen. Niet slechter imo. Maar anders. Daardoor missen er wel een paar andere punten die we gewend zijn van de eerste twee seizoenen maar zoals Ypuh zegt komt er iets van extra volwassenheid bij. Wel een open einde verder en dat is wel jammer. Zeker omdat we nu een jaar moeten wachten. Hoop wel dat ze het tegen jou praten iets meer terugbrengen. Had nu nog steeds goed gekund.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2015
  13. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Als dit volwassen is, dan houd ik niet van volwassen series. Het was minder spannend, minder hard, minder boeiend. Niet slecht, maar gewoon slechter dan vorige seizoenen. Dat is nooit tof bij een serie als het momentum niet doorgaat. Dan kun je zeggen dat het anders was. Prima, maar dan ik heb liever de oude stijl.
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  15. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    Niet heel verrassend toch? :+
     
  16. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Shiiiit, ik ben nu een weekje begonnen aan House of Cards met de familie. Seizoen 1 was genieten. Spacey is een meedogenloze baas.

    Seizoen 2 begint ook weer ijzersterk.

    Ik zag het wel aankomen dat Frank Zoe voor de metro zou gooien. Zoals hij daar achter dat hek stond en omdat hij eerder al zei dat ze uit moest kijken. Was wel gruwelijk in beeld gezet vanuit de ogen van Frank.
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zo, seizoen 3 afgerond.

    Ik blijf toch zitten met een zure nasmaak. Ik bewonderde in S01 en S02 Frank en Claire als het onbreekbare power couple. Frank was de ultieme antiheld die met zijn vuil spel zo op het randje bleef en toch aan het winnende eind trok. En het verbazingwekkende was altijd dat Claire eigenlijk net zo hard in het complot "to leave a legacy" zat, ook al toonde zij zich meer beschaafd.
    In dit seizoen ging werkelijk alles mis en draafde Frank door om de misère te corrigeren. Frank veranderde nu écht in een walgelijke, egoïstische vent en hetgeen dat ik dacht dat onbreekbaar was, Frank en Claire, brak toch toen hij haar een uitbrander gaf. Ik heb een nare nasmaak over S03, omdat ik teleurgesteld ben in mijn held. Maar misschien is die teleurstelling juist een teken dat ik helemaal meeleef met de karakters. In dat opzicht deed S03 het toch goed, ook al baal ik over de uitkomst. :'-(

    En Kevin Spacey, man, wat een acteur!
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2015
    Warrior X vindt dit leuk.
  18. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Afgelopen weekend de laatste twee afleveringen van seizoen 3 gekeken. Ik wil er graag wat over zeggen, maar eigenlijk sluit ik me helemaal aan bij Matrix en Ypuh.
     
    Warrior X vindt dit leuk.
  19. Warrior X

    Warrior X Registered Abuser

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    2
    goed verwoord matrix !
     
    Matrix vindt dit leuk.
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824

Deel Deze Pagina