Battlefield: Hardline

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 27 mei 2014.

?

Ga jij Hardline op release halen? Zo ja op welk platform?

  1. Nee, niet van plan

    39,1%
  2. Ja, op de Xbox One

    37,9%
  3. Ja, op de PS4

    18,4%
  4. Ja, op de Xbox 360

    1,1%
  5. Ja, op de PS3

    1,1%
  6. Ja, op de PC

    2,3%
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Die 10 jaar oude 360 had vanaf het begin 720p graphics en dan op een nieuwe console niet verder komen dan dat vind ik broddel werk. Er weer snel binnen een jaar een game uit willen persen om te cashen ipv meer tijd te besteden aan het goed programmeren naar de nieuwe platform architecturen....
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik lees hele stukken op Neogaf dat ze het belachelijk vinden dat Hardline niet 1080p is op de PS4 en 900p ofzo op de Xbox One. Na alle updates.
    Zelfs mensen die roepen. "Not 1080p, no buy" of dat ze dan liever 30fps zien met 1080p ipv 60fps. Of zelfs zeggen. Dan maar de playercount omlaag gooien.
    Alles voor de 1080p of 900p. Slaat echt te ver door soms.

    Resolutie is ook niet alles. 720p op low is ook weer anders dan 720p op high.
    En deze game is al meer dan 2 jaar in ontwikkeling en zelfs nog een keer uitgesteld. Zal eerst eind vorig jaar komen. Als ze snel hadden willen cashen hadden ze dat wel gedaan.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Nee. De 360 had ook niet vanaf het begin constant 720p. Dus wat je zegt klopt al niet. Geef ontwikkelaars te tijd om alles eruit te persen dan zal 1080p heus gehaald worden op z'n tijd. Again, niet klagen als je het spel niet koopt of wil proberen ;) Lekker makkelijk om alles weer op 1080p bullshit te gooien. En cashen? Nee. Maar daar geeft Hybrid je al antwoord op.


    @Hybrid precies. Slaat echt door. 1 persoon roept het en de "massa" is het er mee eens. Van die massa roept meer als de helft maar wat om er ook bij te horen. 720/900/1080p, who cares? Zolang het maar goed speelt.
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nou ja het is niet helemaal onbelangrijk maar het verschilt gewoon per spel. De consoles zijn gewoon niet zo sterk dus er moet ergens gewoon op ingeleverd worden bij een game als BF dus.
    Vergeet niet dat de old gen consoles de BF games draaien op sub-hd, 24 man en sub 30fps. Dan is de stap al iets groter als je kijkt wat er op deze consoles is. Dan is gewoon 1080p teveel gevraagd momenteel naast al dat andere.
     
  5. assaultpr0

    assaultpr0 Active Member

    Berichten:
    862
    Leuk Bevonden:
    90
    Leuk en aardig, maar 900P at least moet toch gewoon kunnen op de Xbox One @60fps? Ik begin te denken dat het aan de engine ligt. Het is niet zo dat de game grafisch nou zo indrukwekkend is, afgezien van de resolutie.
     
  6. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
    PC heeft met 4 jaar oude hardware nergens last van op 1080p en 45+ fps :) (high/ultra settings)
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dit dus! Ik heb het nergens over 1080p. Maar slechts 720p is gewoon echt slecht en ligt zeker in de engine. Een van de grote verschillen tussen de generaties is hoe er met cpus wordt omgegaan. In de oude architectuur was kloksnelheid king en deed 1 core heel snel dingen. Nu draaien de cpus op veel lagere snelheid, maar hebben ze en meer cores en maken ze gebruik van hyperthreading. Dat is wezenlijk anders programmeren. En bovendien is het ook de bedoeling om compute packages te genereren voor de gpu! De HL engine zal vast nog op de oude manier werken en dan wordt de cpu een bottleneck ...
     
    xboxlol vindt dit leuk.
  8. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat de resolutie hetzelfde is als de 360 is natuurlijk geen vergelijking. Afgezien van resolutie zijn alle effecten natuurlijk wel met een factor 10 opgekrikt, evenals de texture kwaliteit. Dat betekent dat je nog steeds 10x zoveel rekenkracht nodig hebt om dezelfde grafische kwaliteit te bereiken, ook al is de resolutie hetzelfde.

    Het feit dat er geen verbetering in de resolutie zit ten opzichte van BF4 bevestigd alleen maar dat er 0,0 werk aan de engine is gedaan. Geen verdere optimalisatie. Dit is toch een stap terug vergeleken met andere ontwikkelaars, die onder andere met de laatste SDK toch de resolutie een trapje hoger wisten te leggen.
     
  9. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    FF ter vergelijking GTA San Andreas HD op de Xbox 360 is ook in 720p. GTA IV ook en GTA V op de Xbox 360 ook. Dus om resolutie op zo'n manier te vergelijken gaat inderdaad nergens over. :+

    Het verschil tussen 720p en 1080p merk je eigenlijk alleen met de grootte van je tv en de afstand dat je van het scherm af zit.
     
  10. Emileu

    Emileu Active Member

    Berichten:
    1.617
    Leuk Bevonden:
    33
    Dat topic op Neogaf ook gelezen idd. lees je ook belachelijke dingen. Mensen moeten gewoon realiseren dat de X1 en de Ps4 niet de ultieme gamemachines zijn die je zou hopen bij een nieuwe generatie consoles. en dat 1080P is zo'n loze term. Dat zegt helemaal niks over de kwaliteit van de details. 720P met full detail kan een mooier beeld opleveren dan 1080P met Low detail. Ik zie liever lagere resolutie en constante framerates ipv hoger en sterk wisselende framerates.

    Ik ga zelf voor de Ps4 versie terwijl ik een pc heb staan die makkelijk Hardline op high/Ultra kan draaien. Grotere tvscherm met mindere GFX gaf mij toch nog een betere ervaring dan een kleiner scherm met hogere resolutie.

    De vraag is alleen hoe het bijvoorbeeld met BF5 zal gaan. Die zal tegen die tijd op de PC wel weer een stuk mooier zijn. Denk dat je met deze consoles met een game als BF altijd een beetje op dit niveau zal blijven hangen.
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Denk dat het BF5 straks ook ten goede komt dat ze dan geen rekening meer moeten houden met de PS3 en 360
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dit is dus echt kul van de bovenste plank! 8)|:-:confused:
     
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Bij Battlefront gelukkig ook al.
     
  14. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Je vraagt je ook af wat die mensen zoeken in een console. 400 euro uitgeven aan een apparaat en dan zeiken als het niet 1080P op de hoogste graphics haalt. Geef dan wat meer uit en koop een fatsoenlijke game PC als je zo nodig om graphics geeft. De nieuwe consoles zijn een flinke upgrade van de oude en er is wel zeer zeker een flinke verbetering.
     
  15. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.604
    Ben nog altijd aan het twijfelen of ik hem digitaal (á 69,99) of op disc (á 51,99) haal :+ Toch wel een groot verschil zo. Wil hem eigenlijk wel heel graag digitaal.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Geen manier om het via US te doen op de PS4?
     
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Met de actuele dollar koers scheelt dat natuurlijk bijna niets meer.

    Heb zelf de disc versie voor €40 met die Dixons kortingscode
     
  18. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Mwah, vaak is de euro prijs ook nog 10 euro meer dan de dollar prijs (60 dollar = 70 euro). Persoonlijk betaal ik met liefde iets meer voor een digitale versie *luiheid ftw*
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Valt nog wel mee. Ik heb 51 betaald voor de digitale versie omgerekend. Was beter eerst idd. Maar als die twijfelt en liever digitaal heeft.
     
  20. XLNC

    XLNC Active Member

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    14
    Morgen lekker Hardline spelen, eindelijk :D
     

Deel Deze Pagina