Xbox One vs. PS4

Discussie in 'Algemeen' gestart door Dusky Demon NL, 26 mei 2013.

1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Nu ben ik wel echt benieuwd wat Sony op de E3 zal laten zien.

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Niet? Hmm...maar The Order heeft het wel redelijk goed gedaan toch? Dan moet een Bloodborne daar keihard overheen gaan mag ik toch hopen.

Vorig jaar kwamen ze ineens met LBP3 wat niemand zag aankomen, dus ze zullen vast wel iets hebben. Kan me niet voorstellen dat ze met niets boeiends komen terwijl MS met Lara en Chief slingert. Oh ja en Forza 6. The Last Guardian voor holiday 2015. nah...maar we gaan het zien. Zorgt voor een nog interessantere E3.

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    En MGS. Fuck de rest sowiesooooo.

MAD 1976 vindt dit leuk.
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.954
    Random quote van iemand op Gamed die de spijker op z'n kop slaat wat mij betreft.

Daz vindt dit leuk.
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Of dat anders was de vorige generatie. GTA 5 nog op last gen bijvoorbeeld. Een van de laatste grote games.

"The reason people find it so hard to be happy is that they always see the past better than it was, the present worse than it is, and the future less resolved than it will be."

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Vorige gen had ik niet te maken met online problemen, 371737191 patches en updates, 372 collector en special editions, extreme toevoegingen qua DLCs en season passes.

7. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha echt wel. Of die season passes van deze generatie is. Vorige generatie is het juist begonnen. Of GTA 5 prima werkte de eerste weken, Diablo of BF3 en 4. Last of Us die ook gewoon uitgesteld werd zoals nu Uncharted. Enige wat meer is zijn de remasters.

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Het is van deze generatie, en de laatste 2/3 jaar ongv van de vorige generatie. Daarvoor was het allemaal nog koek en ei.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja ja nu de laatste 3 jaar van vorige generatie ook. :+

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Ja het is toch zo. In die laatste jaren kwamen de problemen idd en nu is het gewoon standaard. Patch hier, patch daar. Van weetikveel wel niet hoeveel GB. 5 verschillende edities van een game. Standaard een season pass (Ubisoft ga echt kapot please met deze ongein). Daarvoor niet. Dan kocht ik gewoon een game met 0 problemen. Nu is er met vrijwel elke game wel gezeik.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Zeg het nog maar een keer. En nu naar bed.

"The reason people find it so hard to be happy is that they always see the past better than it was, the present worse than it is, and the future less resolved than it will be."

12. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ja dit geloof ik zelf eigenlijk ook wel. Hoe geweldig ik de launch van de 360 vond en een echte killer game nog wel mis op X1 (hoewel SO en Ori nu erg fucking nice zijn) kan ik niets anders dan tevreden zijn. Nog elke avond ben ik in een party met vrienden te vinden en volop aan het gamen. Genoeg moois te spelen en genoeg fun te beleven. Helemaal ideaal met het sharen en hell yes @ 100% digital. Het enige wat me tegenvalt, maar devs hadden er voor gewaarschuwd zijn gewoon graphics in het algemeen. Er zitten mooie dingen tussen, tuurlijk....maar niets heeft mij omver geblazen. Ja The Order is aardig fucking netjes qua graphics.

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Ja oke heb ik veel aan man..
    Het RTS genre is dood, de singleplayershooter lijkt ook dood te gaan, local singleplayer is op het randje van sterven (splitscreen bestaat dat nog?? Steeds minder shooters hebben nog splitscreen, er bestaat gewoon nog geeneen racegame op de nieuwe gen met splitscreen (!) Ok splitscreen is gewoon dood), steeds grotere focus op multiplayer (Destiny, Driveclub, Evolve, Fable Legends), day one patches (!!!), gigantische patches (kijk naar het wanproduct MCC, of ACUnity), season passes en extended DLC, meerdere CE"s, steeds grotere nadruk op preorderen en bijbehorende ingame extra's (die anders niet te verkijgen zijn. Preorder aub niet meer!!), groot aantal remakes, groot aantal licht gepolijste heruitgaves (dat is al helemaal een lachertje), elke game is tegenwoordig wel freeroam (originaliteit is ver te zoeken, kom eens met wat fris, iets nieuws ipv de dominantie en een gigantische nadruk op grote franchises/shooters. The Order, Bloodborne, goede ontwikkelingen!), launch problemen, de enorme hoeveelheid aan bullshit indietitels, de installaties van games op consoles (is alleen maar meer gebruikelijk geworden, zeg verplicht), de opmars van free to play (gaat de komende jaren alleen maar meer worden) en microtransacties of downloadable only freetoplay games.

@BigK: mag hopen dat UE4 achtige graphics over een aantal jaar gaan komen voor de consoles, dat het ook gewoon een standaard is. Anders mag je de minor upgrade aan graphics ook wel aan dit rijtje toevoegen (ik vind dat persoonlijk wel meevallen, maargoed).

..genoeg ontwikkelingen van de laatste jaren die naar mijn mening echt niet goed zijn. Iets meer je roze bril afzetten mag ook wel.

Enige die ik nog enigszins bazig bezig vind is Nintendo. Daarbij weet ik als ik een spel van ze koop voor de Wii U dat ik die dan ook meteen chill kan spelen..

Laatst bewerkt: 12 mrt 2015
    Daz, Kevf en Mallakai vinden dit leuk.
  14. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik ben het nagenoeg nergens mee eens. Enige wat ik ook vervelend vind zijn al die remakes

Hybrid vindt dit leuk.
  15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824

Tsja ga me zelf herhalen. De focus van problemen van games worden breder uitgemeten de laatste jaren. Je haalt AC Unity erbij. In 2007 kwam de eerste AC game. Dat was ook een techdemo gewoon. Zag er awesome uit voor die tijd. Maar mijn god wat zat die game vol glitches en slechte framerate. Maar toen keek niemand daar echt naar en het werd zeker niet vol uitgemeten in de pers en maakte niet iedereen standaard een YT filmpje. Het is allemaal niet nieuw. Er wordt nu alleen meer focus op gelegd. Daarnaast het verplicht installeren van games zorgt er alleen maar voor dat juist games beter lopen.

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Had geen bugs met de eerste AC hoor. En ofc wordt tegenwoordig nu alles uitvergroot, masr dat neemt niet weg dat ik nog steeds patches van 40GB moet binnenhalen. Jammer dat je mn andere punten niet aanhaalt. Of ben je ook blij met oa een season pass?

Ik snap de verplichte installatie verder, maar dan nog kan ik dat geen goede ontwikkeling vinden. Het is imo te absurd voor woorden dat wanneer ik een game koop die eerst een half uur geinstalleerd moet worden op een console en weet ik wat meer.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2015
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha oke.

18. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Voor mijn gevoel waren er veel meer vorige gen. Met name Sony en Ubi hebben toen echt veel PS2 spellen naar de PS3 gebracht. Het enige is nu dat de remakes sneller komen

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben het wel met @Reckuuza eens. Ik vind deze gen iig op de PS4 (aangezien dat de enige console is die ik heb) echt heel hard floppen. Het aantal problemen met games is ook in mijn beleving echt veel groter. Daarnaast komt er echt zo weinig interessants uit. En deze gen brengt ook weinig nieuws. Vorige gen was voor mij een succes vanwege online co-oppen en online gaming in het algemeen. Gamen werd echt naar een ander platform getild. Dat mis ik deze gen volledig. Ik zie nauwelijks games die echt interessant zijn, de games die interessant zijn zijn vaak ook nog eens vervolgen. Bloodborne lijkt mij een toffe game, echter dat is ook alweer deel 4 in de serie.

Daarom speel ik ook nog met veel plezier op de vorige gen. Ik heb Bioshock Infinite tijdje terug uitgespeeld en nu bezig met The Wolf Among Us en straks beginnen met Zone of the Enders HD collection.

De games die nu uitkomen voelen allemaal zo 'veilig' en worden vervolgens ook nog eens geplaagd door bugs.

Insane/Erret vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.954
    Mijn 360 staat ook nog aan. Al 9 jaar plezier van. :)

Deel Deze Pagina