Verwachting is ook hoger en op dat punt bieden de nieuwe games niet iets bijzonder aan. Het voelt als een simpele en stille upgrade zonder iets boeiend. En dat is mijn probleem ook, gaming groeit niet meer, maar gaat in mijn ogen alleen achteruit, het is een medium dat enorm vlak blijft. De tijden zijn gewoon killing, de AAA games spelen safe en komen op dit moment gewoon met te weinig nieuw. Indie is een andere markt, dat moet je diggen of niet. Waar de vorige generatie voor mij de Gouden Eeuw was als het ware kan ik nu elk moment de PS verkopen en games niet meer aanraken. Het zijn die twee/drie titels per jaar waar ik nog warm van loop.
Ik kijk gewoon naar de goede dingen: veel gratis games dankzij Plus/Gold, free to play, kleine games voor een lage prijs, streaming op consoles et cetera. Deze generatie valt op zich niet tegen, de AAA titels hebben niet de gewenste kwaliteit. Maar er is zoveel meer dan AAA titels. Er wordt ook teveel gewezen naar exclusieve games. Als er echter een topper op beide platformen verschijnt, dan hoor je er niemand over. Het is constant de exclusives van Sony naast die van Microsoft leggen. Alsof je in het najaar geen games als Battlefront, MGS, the Division verschijnen. Mensen zijn te verwend. Toen de 360 uitkwam had je als shooter alleen Perfect Dark Zero. Die heb ik een jaar lang online gespeeld, omdat er niks anders was. Voor mijn gevoel zijn er nu veel meer games, alleen de hoeveelheid exclusives is weinig. Voor mij persoonlijk een goede ontwikkeling. Ik heb het altijd zonde gevonden om zowel een PS3 als een 360 te moeten kopen. Nu kan ik het gewoon bij de PS4 houden. Ja, die valt tegen qua exclusives, maar is er niks om te spelen? Ik heb nog nooit zoveel games gekocht in de maanden januari en februari.
Tja het is ook niet gek dat devs op safe spelen. Evolve doet in mijn ogen echt wat nieuws in het multiplayer genre. Erg verfrissende gameplay, maar hoe vaak is de game nou verkocht? Mensen lopen meer te klagen (of na te praten) over dingen die er niet inzitten dan over de game zelf. Als je dat telkens krijgt met een nieuwe IP dan houdt het voor devs al snel op lijkt mij
Precies, vernieuwingen worden niet eens beloond. Mensen vragen ook steeds om dezelfde oude rotzooi. Daarvoor hoef je alleen naar de verkoopcijfers van de games te kijken.
Sad but true. En idd, zoveel meer remakes zijn er niet, alleen vallen die nu meer op omdat het totale aanbod nog niet zo groot is van beide consoles als de last gen op het eind....logisch dus. Consoles zijn nog geen anderhalf jaar oud....goede games hebben tijd nodig. Natuurlijk baal ik ook van het uitstel van Uncharted, maar ik vermaak me prima met andere games tot de game wel klaar is.
Genoeg om naar uit te kijken ook naar mijn mening, zowel exclusives als multiplatforms, here we go: - Zelda Wii U (als deze echt uit komt dit jaar) - Xenoblade Chronicles X - Xenoblade Chronicles 3DS - Splatoon (maybe.....ik wacht deze af) - Star Fox (hoewel het raar is dat we er nog niks over weten) - Yoshi's Wooly World Leuk jaar voor Nintendo dan zeg...poeh. - The Witcher 3 - Batman: AK - SW Battlefront - Rainbow Six Siege (?) - Rise of the Tomb Raider - Halo 5 - Forza 6 - Bloodborne en ga zo maar door, ik vergeet ongetwijfeld vele games nog.
Tja....ik denk dat we aan AAA ook niet echte verrassingen gaan tegenkomen gauw. Ook Nintendo gaat vast en zeker weer met een Metroid, 3D Mario etc komen, en ik zeg...bring it on!
Nieuwe stelling, wat vinden jullie leuker: Achievements (100%) vs Trophies (platina) Persoonlijk: Moet ik denk toch voor trophies gaan, platina vind ik wat interessanter dan 100%, vanwege je in 1 oog opslag kan zien hoeveel je er hebt. 100% moet je echt de achievements lijst in. Daarnaast kan de 100% dalen door dlc, platinum blijft wel gewoon staan op ps alleen het % daalt.
Trophies zijn beter door dat platinum. Verder maakt het mij niet zoveel uit. Vind het op de Xbox wel tof dat je achievement art als achtergrond kan doen. Evolve en titanfall hebben ook echt mooie art. Hoop dat meer spellen dat gaan doen
Het interesseert me beide eigenlijk niks meer Leuk als ik een achievement/trophy haal tijdens het gamen maar ik kijk er verder niet meer naar om.
Wat mij betreft was het met de PS2 de gouden eeuw. Games als Gitaroo Man, Okami, Zone of the Enders, Shadow Hearts, Fatal Frame, Viewtiful Joe, Ico etc dat waren in mijn optiek echt vernieuwende games. Toen werden er mi veel meer risico's genomen met consolegames. De generatie erna werd al veel veiliger, maar wel deels veilig gesteld door de komst van het online gamen op consoles. Deze gen...dunno het doet me weinig. Ik ben het ook niet eens met Hybrid zijn stelling om de simpele reden dat mijn PS2, PS3 en 360 allemaal nog aangesloten zijn en worden gebruikt. Ik kan die games dus nog elke dag spelen en het zijn zeker geen games van vroeger, maar gewoon games van/voor vandaag.
Maar de vraag is aan wie het ligt dat de games steeds generieker en met zo'n min mogelijk verandering op de markt komen? Juist.. Wij met zijn allen. We zijn een stelletje stomme gewoontedieren die vaker iets kopen dat ze al kennen of dat bekend voor komt (zij het qua gameplay/looks/franchise). Eigenlijk is het gewoon zeer onverstandig om nog wat anders te gaan doen.
Tja ik kan alleen met mijn eigen beurs een piepklein geluidje laten horen en die laat iig zien dat ik veel en veel minder games koop. Maar als het gros van de mensen idd voor de grote bekende uitgemolken titels blijft gaan. De PS4 is qua verkopen een huge succes, helemaal top voor Sony. Maar eerlijk gezegd hebben ze dat nergens aan verdiend.
Ach kijk alleen naar die petitie om een fucking remake te krijgen van Modern Warfare 2,want schijnbaar willen vele gamers dat. Why....the...fuck?
Om dezelfde reden dat jij Halo Anniversary speelt MW2 was voor mij de op een na beste CoD dus ik zou het echt tof vinden als ze die zouden maken voor de ps4. Gewoon al die momenten herbeleven met vrienden Xbox One heeft een trouwens een exclusive verloren. Titanfall 2 komt ook de ps4
Het is dat ik de oudere Halo games nooit goed had gespeeld, anders weet ik niet of ik voor de collection was gegaan. Tja MW2....ik vond dat zelf juist een van de slechtste CoD games. CoD 4 was geweldig, Black Ops ging ook nog wel. Maar ik vond het bij MW2 helemaal naar de tering gaan.
Beetje rare conclusie die imo nergens op slaat. Omdat uitgevers oude koeien blijven uitmelken en het gamend publiek dat massaal blijft kopen , heeft Sony het succes tot nu toe niet verdient? En ondanks dat ze op de 2de plek staan, verkoopt de xbone ook beter dan de 360 in dezelfde periode dus ook niet verdient? Moet een console dan pas uitgebracht worden als er 100 verschillende games direct voor beschikbaar zijn ofzo? Slaat nergens op. Ik heb het idee dat je veel teveel de laatste jaren van een consolegeneratie vergelijkt met 1tje die iets meer dan een jaar oud is.
Het is slechts mijn mening he? De verkopen van de PS4 zijn door het plafond, maar ik vind persoonlijk niet dat de kwaliteit van de games of de nieuwe features dat rechtvaardigen. Maar idd als je het bekijkt vanuit de grote massa dan hebben ze het verdiend. Een console komt altijd uit met relatief weinig games. Echter de vorige gen startte voor mij sterk vanwege de online mogelijkheden, demo's, achievements etc. Die vernieuwing is nu niet aanwezig. Sterker nog de PS4 begon met minder functionaliteit dan de PS3. Daarnaast mis ik spannende nieuwe IP's en zie ik die in dit tempo ook niet snel komen. Die waren volop aanwezig op de PS2, werden al minder op de 3 en deze trend lijkt zich door te zetten.