Algemeen [Algemeen] Ideëen voor competities

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 24 apr 2013.

  1. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Maar zoals gezegd het gaat hier niet om een gehele competitie, misschien leuk voor 1 keer.

    Ben het niet eens met dat het een makkelijke auto is x)
     
  2. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Je heb er ook nog niet mee geoefend met de juiste tune :) ;)
     
  3. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Dacht dat je de auto's bedoelde die we in Forza 4 gebruikt hebben dat je die makkelijk vond.

    Maar nogmaals, denk niet dat het een geheel seizoen word dit ivm het korte tijdsbestek tot Project Cars. Als onderdeel van de Showdown lijkt het mij wel leuk!
     
  4. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Ahaa, dan snap ik je...

    Nee snap ik Jeff, maar leuk om mee te rijden voor een keertje :)
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Project Cars bevat de oude Mercedes, BMW en Ford DTM's. Leuker om de realistische/echte cups daarvoor te bewaren. (LMP3 / F3 / Clio Cup etc.)
     
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Hopen dat het spel niet tegen valt....
     
  7. Divimus

    Divimus Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.576
    Leuk Bevonden:
    305
    Daar gaan we niet vanuit met al die delays ! Het moet toch wel erg goed gaan worden.

    Ik had nog wel een tof idee weet niet of het te realiseren is op Pcars maar om met zijn alle een soort 'carrière ' te doorlopen in competities.

    Beginnen in de Karts en steeds een stap hoger gaan om te eindigen in een koningsklasse.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Zullen we de karts dan realistisch doen? ^^
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Dag heren! Jullie hebben een tijdje wat minder van me gehoord. Kan me voorstellen dat dat een verademing kan zijn.
    Wat was de V8 Supercar Cup een interessante cup zeg, waar ik heel graag in mee had gereden!
    In tegenstelling tot bijvoorbeeld Menno in het V8 Supercar cup topic, en ik denk wel meer mensen, vond ik het uitzetten van de racelijn een minder goede toevoeging aan deze cup (en de GT86 cup).
    Ik rijd al zolang ik me kan herinneren zonder enige rijhulpassist (abs/tcs/sim steering) terwijl anderen er soms de voorkeur aan geven wel met een hulpje te rijden en daar zul je me niet over horen klagen. Hooguit zeg ik weleens van 'probeer het eens, het valt best mee'. Ieder rijdt gewoon op die manier die voor hem het prettigst, veiligst en snelst is. 'Toegankelijkheid' is altijd hét argument geweest om assists als TSC/ABS/Simsteering niet verplicht uit te zetten en ik kan mij hier helemaal in vinden. Het verpilcht uitzetten van die assists kan, afhankelijk van de auto, best wel een drempel voor deelnemen betekenen.
    Ik ben eigenlijk vanaf dag één geen voorstander geweest van het verplicht uitzetten van de racelijn/remlijn. Ik heb het rijden zonder remlijn met de V8-Supercars echt oprecht een kans gegeven, er een heleboel tijd (vele uren) ingestoken op elke baan om het zonder racelijn te handlen.. maar ik zie te toegevoegde waarde van de lijn (verplicht) uitzetten in de toekomst absoluut niet.
    Nadat ik vele uren 'in een baan' stak beheerste ik de baan natuurlijk uiteindelijk wel zonder racelijn, met de nodige leuke resultaten tot gevolg, maar de drempel (qua tijd) om dit te bereiken, om competitief te zijn, wordt met het uitzetten van de racelijn zoveel hoger gelegd in mijn ogen. In plaats van 1-2 uurtjes oefenen ga je al heel snel naar 4-6 uurtjes. Wanneer je er dergelijke tijd in steekt is het natuurlijk des te frustrerender wanneer de resultaten (in hoofdraces waar de punten verdeeld worden) uitblijven door allerlei incidenten.
    In mijn ogen zijn de nadelen van de racelijn >verplicht< uitlaten als volgt:
    - Veruit het belangrijkst: deelnemen wordt AANZIENLIJK minder toegankelijk. Je bent welhaast verplicht de nodige uren in een baan te steken om 'veilig' te kunnen racen.. en dan heb ik het nog niet eens over de uren die je erin moet steken om dan ook veilig vooraan het veld te kunnen racen. Dit is in mijn ogen het belangrijkste nadeel. De drempel om veilig en competitief mee te rijden wordt, juist bij het uitzetten van deze assist, vanuit het niets een stuk hoger gelegd.
    - Je voertuigbeheersing lijdt eronder. Elke stukje hersencapaciteit dat ie je besteedt aan het oriënteren op de baan kun je niet besteden aan het onder controle houden van de auto.
    - Aantoonbaar niet minder incidenten: sowieso voor ondergetekende, maar ook los daarvan leidt die lijn uit o.b.v. wat ik zie en hoor niet tot minder incidenten (ik geloof ook niet tot méér incidenten, denk dat het een beetje gelijk blijft).
    De voordelen... Naar ik begrijp leer je de baan beter kennen (for what it's worth). Het 'probleem' is echter dat je die banen niet vanzelf beter leert kennen. Je wordt 'gedwongen' om flink te oefenen, veel tijd in het leren van rempunten te steken en dergelijke om enigszins in staat te zijn snel en veilig over de baan te gaan. Natuurlijk leer je de baan dan beter kennen. Het wordt er alleen niet toegankelijker op op deze manier, integendeel..

    Mijn voorstel:
    Ga met de remlijn hetzelfde om als met andere assists. Wanneer mensen zich prettiger voelen met assists uit, dan krijgen mensen de vrijheid om die assists uit te zetten, maar wanneer mensen liever TSC, ABS of remlijn aanlaten e.d., gun ze dan ook die ruimte. Nadelen van verpilcht uitzetten van enig assist lijken me groter dan de voordelen. Ik begrijp dat er mensen zijn die de voorkeur geven om zonder remlijn te rijden, be my guest, maar laat dat svp aan ieder zelf over om dit te bepalen (net als TSC/ABS/Simsteering), in het belang van toegankelijkheid.
    Benieuwd naar (inhoudelijke) reacties! Ik heb superzin om mee te blijven rijden, maar kan er simpelweg niet de tijd voor vinden wanneer deelname zoveel voorbereiding vergt.
     
    lawaai vindt dit leuk.
  10. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Boy, ik zal dan ff mijn mening geven. In beginsel was ik er inderdaad ook absoluut geen voorstander voor zo zonder remlijn, maar naar mate ben ik het wel gaan waarderen en geloof ik zelf dat ik zonder remlijn sneller ben dan met. Mijn concentratie verschuift daardoor meer op het insturen van de bocht en in racesituatie vind ik het makkelijker als je dicht achter iemand zit en je de rempunten uit je hoofd weet. Kwa oefenen heb ik niet ervaren dat ik meer tijd nodig had dan anders. Al met al een toevoeging.
    De intentie was alleen volgens mij een ingreep om AM en PRO dichter bij elkaar te laten komen en dat is naar mijn mening niet de juiste oplossing, ik denk dat AM rijders hulp nodig hebben van een remlijn om sneller te zijn maar dat is maar mijn mening. Ik denk dat ik mijn remlijn niet meer aanzet en vind het heerlijk rijden alleen als erdoor mensen niet meer mee gaan doen vind ik het wel kwalijk en vind ik dat er naar gekeken moet worden, al met al hoe meer mensen hoe leuker... That's my verdict


    A.K.A ReneNLNieuwvenn
     
    lawaai en B Tender vinden dit leuk.
  11. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik als doorgewinterde AM-er rijdt liefst mét racelijn. Ook om nieuwe aanwas te hebben, pleit ik voor laagdrempeligheid en het (iig de am-ers) de mogelijkheid te geven om met racelijn te rijden.
    En qua voorbereiding schaar ik me achter Tenders verhaal. Zeker nu met studie is dat voor mij totaal niet handig.
     
    B Tender en lawaai vinden dit leuk.
  12. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    @FuzzySkittle
    Bedankt voor je reactie. Zoals jij het rijden zonder remlijn ervaart (voor jou is het op die manier leuker/sneller/makkelijker en in dat opzicht een echte toevoeging) zo kijk ik tegen (bijvoorbeeld) simsteering aan. Voor de een van echte toegevoegde waarde voor de ervaring, voor de ander juist allesbehalve. Wanneer het verplicht uitzetten van dergelijke assists inderdaad deelnames 'kost' (wat denk ik het geval is) zou het inderdaad goed zijn om hier naar te kijken. :)
     
    FuzzySkittle en lawaai vinden dit leuk.
  13. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Het verplichten van rijden zonder remlijn vind ik een lastig kwestie. Waarom andere assist dan wel toestaan, zoals Tender ook al aangeeft.
    Toch ben ik groot voorstander van rijden zonder remlijn voor iedereen. De argumeten die jij, @B Tender , noemt, vind ik dan ook redelijk zwak. Geen persoonlijke aanval, maar eerder een meningsverschil.

    Ten eerste de tijd die het in beslag zou nemen. Voorafgaand aan de cup vreesde ik ook voor vele uren. Maar in de praktijk bleek ik genoeg aan twee maal een half uur (zeg 10 ronden) voorafgaand aan de race-avond om constante tijden neer te zetten (Bathurst uitgezonderd :confused:)

    Mijn voertuigbeheersing lijdt er allerminst onder. Sterker nog, ik denk dat die zelfs is verbeterd aangezien ik makkelijker andere lijnen kan rijden. En juist door het ontbreken van de lijn, ben je je bewuster van je omgeving, wordt je gedwongen verder voorruit te kijken en door bochten te kijken.

    Aantoonbaar minder incidenten? Waar zijn die cijfers?:p Ik had zelf vaak moeite bij het rijden met remlijn aan, om een rempunt te vinden als een tegenstander op de lijn reed en ik deze dus niet of te laat zag. Dat probleem is verleden tijd. Uitremmen kan ik daardoor met veel meer controle en vertrouwen. Het verkleint de kans op doorschieten aanzienlijk (een enkele optimist daargelaten).

    Overigens meen ik te herinneren dat je uit de V8-cup stapte omdat winst niet meer haalbaar was voor je? Mocht dat zo zijn, vind ik dat nogal onsportief. Het zal best even wennen zijn. Maar ik kan je vertellen dat racen om de 8e positie net zo spannend en intens kan zijn. Ook in het algemeen klassement voel ik mij gedreven voor het behouden van de 7e plek en de jacht op de 6e.

    Maar goed, het wel of niet verplichten van bepaalde assist blijft een lastige kwestie.
     
    B Tender en lawaai vinden dit leuk.
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Helaas kon ik niet elke week een filmpje maken maar ik merkte aan de tijden dat de video en de oefensessie voor bijna beetje iedereen genoeg was om redelijke tijden te kunnen rijden. Maar de voornaamste reden voor het uitzetten van de lijn was zoals Pim zegt het bewuster worden van de omgeving. Ik merk bij mezelf dat als de lijn aan staat ik daar naar blijf staren bij het remmen waardoor ik tegen mijn voorligger crash. Zonder lijn zie ik een bordje of een boom en heb ik maar een fractie van een seconde mijn ogen van mijn voorligger af. Volgens mij bleven de incidenten redelijk gelijk aan voorgaande cups terwijl de auto wel 10 keer moeilijker was om te besturen in battles vergeleken met de Lambo in de GT3 comp.

    Maar goed Asjemenou en Loyall bepalen nu de regels voor de Toyota. Met pCARS zien we wel wat de opties zijn.
     
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Gold voor mij helaas niet zo (al verwacht ikjuist op Bathurst zonder veel problemen te kunnen meerijden, die baan ken ik toevallig als m'n broekzak).
    De V8's waren voor mij vooral erg frustrerend. De pace hebben om te winnen, maar door allerlei incidenten toch achteraan finishen. Dat, i.c.m. de geïnvesteerde tijd (veel meer oefenen ivm het ontbreken van remlijn) maakte het het voor mij op dat moment frustrerend, en dan moet je even stoppen. Stel dat ik voor de race alleen een kwartiertje in hoefde te rijden en dan mee kon rijden in het middenveld, dan had ik me prima vermaakt. Ik heb genoeg jaren achterin en/of in het middenveld rondgereden om te weten dat het daar net zo leuk/spannend is als voorin.

    Mijn eigen ervaring daarin is anders..
    En juist dáárom hoop ik dat we dat verplicht uitzetten voor de toekomst misschien willen heroverwegen.. Sommigen voelen zich prettiger zonder remlijn, die zetten hem uit, sommige voelen zich prettiger mét remlijn :)

    Dusja.. geen zin in een echt wellesnietesverhaal, maar denk dat iedereen het rijden met/zonder bepaalde rijhulpjes toch op z'n eigen manier ervaart. Voor de GT86 rijden we zonder, snap ik, accepteer ik (kan zelf niet meerijden met die cup maar heeft daar niet mee te maken) maar wilde het fenomeen gewoon eventjes bespreekbaar maken voor straks bij pCars. :)
     
    pim_smeets vindt dit leuk.
  16. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ik race zelf al veel te lang maar heb pas een jaar geleden de rem-lijn en ABS uitgezet, de rest (op koppeling na) stond al uit. Het maakt voor mij het racen een stuk leuker. In plaats van de hele race naar die lijn te staren zie je nu wat er om je heen gebeurt en kan je zelf (een beter) rem-punt bepalen. Een ander nadeel is dat die lijn niet altijd klopt. Die geeft dan aan dat je moet remmen waar eigenlijk gewoon vol gas doorheen kan, vooral als je daarachter rijdt kan dat rare situaties veroorzaken.

    ABS en TCM zorgen er voor dat je makkelijke maar ook zachter kan rijden. De rem-lijn voegt naar mijn idee niet zoveel toe en zorgt eigenlijk dat je minder om je heen hoeft te kijken waardoor je andere rijders misschien over het hoofd ziet. Aan de andere kant zijn de mensen die met assists rijden vaak niet een directe concurrent omdat ze toch de snelheid missen die je hebt zonder assists.
     
  17. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Ik geloof niet in een oplossing die naar iedereen zijn tevredenheid is. Vrije keuze voor alle assists is waarschijnlijk het beste.
    De V8-cup zonder remlijn was een bijzonder leuk experiment. Maar als dat jou, en anderen, ervan weerhoudt mee te doen is dat het zeker niet waard.
     
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik denk dat Tender uiteindelijk de enige was die o.a. door de remlijn niet mee heeft gedaan maar weet ik niet zeker. Veel AM nieuwkomer doen met de Toyota mee waar de lijn ook uitstaat en dat ging prima. Laatste puntje van mij over remlijn, het is de enige assist die veel gebruikt wordt die 100% onreallistisch is. In het echt wordt er in veel raceauto's ABS en TCS gebruikt maar een racelijn bestaat in het echt niet.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  19. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Wat assist wel of niet doet vind ik niet heel belangrijk de rede waarom ik reageerde, is dat ik het echt niet leuk vind dat er mensen zijn ( al is het er maar 1 ) die stoppen of niet meedoen door zo'n regel, het is ook een stukje gezelligheid en fun en vind het niet waard als het om de remlijn gaat.


    A.K.A ReneNLNieuwvenn
     
    pim_smeets en B Tender vinden dit leuk.
  20. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.151
    Ik zal er ook twee cent ingooien. Vind het zelf leuker zonder racelijn en meestal ben ik ook sneller maar het leren kennen van de baan kost wel ietsje meer tijd (in het begin 2x zoveel) maar nu hoogstens een kwart om competitief mee te kunnen rijden (wel een beetje afhankelijk van de combi baan/auto). Merk dat ik beter bewust ben van de omgeving maar wel meer moeite heb om in de bocht in te schatten hoeveel extra je kunt remmen in een noodsituatie. Dus beide heeft voor en nadelen. Ik zou zeggen laat het bij eigen keus want het zou inderdaad zonde zijn als het mensen zou weerhouden van mee te racen.
     
    lawaai en B Tender vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina