Sticky Xbox One Algemeen & FAQ (vragen/opmerkingen) [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Flavourlicious, 11 jun 2013.

1. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Xbox One March System Update: Party Chat Improvements, Screenshots and More Now Available
    This month’s system update on Xbox One brings you some of the most-requested features by our fans including screenshots and improved tile transparency. We heard great things from members of the Xbox One preview program following their sneak preview and are excited to bring these great new features to everyone on Xbox One today.

Check out the list of features in the March system update that are starting to roll out tonight:

Screenshots – You can now take screenshots on your Xbox One console by simply double-tapping the Xbox button on your controller to capture a screenshot and pressing Y to save the screenshot. You can also say “Xbox, take a screenshot” to take and save a screenshot.

Upload app – You can manage your screenshots in addition to your game clips in the Upload app. To set a screenshot as your background, go to Upload, open the screenshot full screen, press the Menu button, and selectSet as background. You can also use Upload to share screenshots to your activity feed, attach them to messages, add screenshots to your showcase, share to Twitter, and post to OneDrive.

Suggested friends – To find new friends, go to Friends and look for people under the Suggested friends heading or select the Suggested friends Or, if you don’t have a ton of friends yet, just check the Friends area of Home.

Sharing your name – Gamertags are still the primary method of identifying yourself on Xbox Live, but sharing your real name helps people recognize you who might not know you by your gamertag. The new name sharing options can be found under Friends > My profile > Name sharing settings.

Party chat enhancements – We added two new icons to party chat to show each participant their own microphone status. The Kinect icon means the Kinect is being used as the mic and the headset icon means the headset mic is being used.

Tile transparency – We’re adding a setting to vary the level of transparency for your background images. To do this, go to Settings > My Xbox > Tile transparency.

Voice search privacy – We added a new setting to share voice search data to allow anonymous collection and analysis of voice data when using Bing on Xbox to search. Go to Settings > Privacy and online safety > Custom> Share voice search data to change the setting.

Report spam – The Messages app has an added option to notify Xbox when you receive spam. To report a message as spam, select it, press A on the controller, select Report, and then choose Spam.

Live TV & OneGuide in Australia – Support for OneGuide is now available to all users in Australia for free-to-air TV listings. Additionally, the OneGuide app will be pre-pinned for users in Australia a few days after the March system update goes live.

Xbox One Digital TV Tuner in Australia – Xbox One owners in Australia can pre-purchase the Xbox Digital TV Tuner at the online Microsoft Store, Availability of the tuner is planned for March 25, 2015.

2. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Is dit de officiële update? Dus na deze ben ik dan eindelijk van die preview dingen af...

Ga bijna huilen van blijdschap =(:+;)

3. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ja dit is de officiële March update.

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Cdkeys.com: 13 maanden Xbox Live €33,99!

5. mitchdylan

mitchdylan Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Omdat ik in de top leaderboards sta van het Preview Program heb ik toegang gekregen tot de Alpha van SMITE. Toch leuk extra'tje :)

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nu je het zegt idd.

"I feel like this week has been the best for the Xbox One, with GTA Online Heist's, MCC's big update, Ori, Rayman Legends, Smite, March update, BF Hardline early access, free TitanFall DLC, Dragon Age Inquisition trial and some amazing Deals with Gold."

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik heb een last update staan van 10 maart 2015 maar de screenshot functie staat er bij mij echt niet tussen.. zijn er meer die hier last van hebben of is er nog een update na de 10de van maart? Volgens het systeem zijn er geen nieuwe updates beschikbaar....

8. Schil1

Schil1 GT : Schil1

Leuk Bevonden:
    73
    ik heb vorige week mijn modem moeten resetten ivm geen connectie met een Ubisoft server en sindsdien krijg ik met Destiny en COD
    een strict NAT en mijn settings vd One geven gewoon een OPEN nat aan en de mp connectie is ook gewoon goed ..

iemand anders dit wel eens gehad ?

ik heb btw nog geen problemen ondervonden online spelen en/of party

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Apart. Dus als je double tapped naar snap dan zie je nergens staan "take a screenshot"?

Kan wel eens raar doen. Maar als je zelf geen problemen ondervind dan zou ik me niet druk maken. :)

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Vandaag mijn nieuwe Tele 2 modem router geinstalleerd, fluitje van een cent. Dit omdat de oude kuren vertoonde, de laatste tijd ging hij uit zichzelf rebooten en andere ongein. Ook was bijna alles op Xbox One raar traag....het duurde een eeuwigheid om alleen maar te kunnen zien in de friends app wie online was en om dan te joinen duurde helemaal idioot lang. Nou dat is nu over...ik join echt in een paar seconden vrienden en alle handelingen op het dashboard gaan gewoon vlot nu.

Lag dus al die tijd aan een kut modem router. Ik heb nu zelfs ook andere DNS nummers (voor alle landen met Netflix) en nog snel. Yay! :D

11. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613

Klopt. Ik heb het er niet bij staan.

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb je Gamedvr wel aanstaan?

13. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Staat misschien uit in de privacy settings.

14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Oef dat moet ik nakijken. Waar vind ik dat? is dat een app of een setting van de X1 zelf?

Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. dat moet ik even nakijken. Ik kan mij niet herinneren dat ik dat ergens heb uitgezet maar aangezien ik bijna de 50 aan tik kan het zomaar zijn dat ik dat ben vergeten. :D
    Ik zal vanavond eens kijken naar de settings.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Settings - Preferences
    Record gameplay with Game DVR.

16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Thanks, Ik ga vanavond even de boel instellen.

17. BoulantAl

BoulantAl Guest

Bedankt voor de informatie.

18. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Game DVR stond inderdaad uit. Vreemd want ik heb dat niet uitgezet. Maar goed het staat nu weer aan en ik kan screengrabs maken.

19. Froggle

Froggle Play, or be played.

Leuk Bevonden:
    47
    Had een paar weken geleden een externe HDD gekocht voor m'n Xbox One. Nu maakt de stroomadapter die erbij is geleverd een irritant geluid wanneer de schijf uit staat. De schijf gaat uit op het moment dat ie voor een bepaalde tijd niet actief is, oftewel, wanneer de Xbox een poosje uit staat. Ik zoek dus eigenlijk een adapter die ook uit gaat, en niet een zoals deze die z'n functie naast het voeden van de schijf omzet in een irritant geluid. Het is een 12V 1.5A adapter. Moet ik met nog meer dingen rekening houden of is het een kwestie van vervangen, that's it? Tips zijn welkom. :thumbs:

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Deel Deze Pagina