Ja, dat klopt wel. Blijft wel wat vlakjes inderdaad. Toch wel een mooie film verder met goed acteerwerk vond het alleen wel vaag om charles dance nu in een moderne setting te zien ik dacht alleen maar aan game of thrones als ik zijn kop voorbij zag komen
Vraag me af of dat komt. Film is (terecht) geweldig slecht ontvangen, meteen dood gegaan. Bios opbrengsten weet ik niet, maar volgens mij ook weinig. Wat ie met Kingdom of Heaven had kunnen flikken (wat opzich zonder DC al goed was imo) kan hier totaal niet.
Wauw, The theory of everything. Weliswaar ook over het leven van een geniale man, maar toch wel heel wat anders dan imitation game. Er waren zat dingen niet goed uitgewerkt in de film, maar ik vond dat de film heel sterk was in de beleving van het leven van een gehandicapt persoon. Waar bij mij dan ook gelijk het morele dilemma naar boven komt drijven over of dit een leven is of niet. Gehandicapt in een bepaalde vorm, maar briljant op een ander vlak en dat vond ik echt mooi neergezet. Ik kan er nog meer over kwijt, maar ik vind het een enorme aanrader. 8.5/10 Ohhh en die soundtrack joh
The Theory of Everything - Sterke film over de briljante wetenschapper Stephen Hawking en zijn huwelijk met Jane Hawking. Redmayne steelt de show met een erg sterke rol, die ik verrassend genoeg net iets beter vond dan Cumberbatch zijn rol als Turing in The Imitation Game. Redmayne heeft duidelijk, overduidelijk, meer moeite moeten doen. Dit heeft zich dan ook terecht uitbetaald in een Oscar voor zijn rol als de briljante wetenschapper. De film zelf bouwt mooi op in laagjes van tijd, iets wat ook het hoofdonderwerp van al Hawking's onderzoek is, tijd. Helaas vind ik het verouderingsproces heel slecht uitgewerkt, zeker als je Hawking, zijn vrouw en hun kinderen samen ziet. Het maakt bijna niet uit in welk deel van de film. Ook Jones speelt erg sterk als Jane Hawking, vooral wanneer de film vordert en je weet dat het minder gaat met Hawking. Wat een rot ziekte is, ALS, daar bewijzen Hawking en de wetenschap ook dat er tot op zekere hoogte mee te leven valt. Ook dit komt redelijk goed uit de verf in de film, waarin ik medelijden kreeg met Jane Hawking, naarmate de film zijn einde naderde. Die vrouw heeft minstens zoveel te verduren gehad als Stephen zelf, maar vooral geestelijk. Hawking zelf wist van geen opgeven en dat is duidelijk te merken als je de film gezien hebt. En de vragen zullen voorlopig nog wel binnen hetzelfde onderwerp blijven, zoals ook Insterstellar van eind vorig jaar ons met vragen achterliet. Het is goed voor deze film geweest dat Jane en Stephen Hawking zelf aan het script hebben gewerkt, want dan weet je zeker dat een normale scriptschrijver er niet een paar eigen verzinsels aan toevoegt om het op te leuken. Er valt weinig aan te merken op de film, maar hij is zeker het kijken waard. Paar schoonheidsfoutjes, maar door de fenomenale soundtrack en buitengewoon acteerwerk van Redmayne & Jones, evenals het zeer sterke en krachtige einde, ben je dat allemaal al snel weer vergeten. 8/10
Exodus Gods and Kings Mwah. Je hebt het gevoel dat het een hele epische film had kunnen zijn. Maar helaas is het gewoon middelmatig. Beetje hetzelfde eigenlijk als Kingdom of Heaven. De normale versie is verder ook maar redelijk. De DC daarentegen. Dus wil een DC versie wel een keer een kans geven van deze film als die ooit komt. Maar vooralsnog moeten we het met deze versie doen. 6.5/10
Vond het acteerwerk in Kingdom of Heaven anders prima, en dat is hier erg matig, als je naar de cast kijkt althans. Bale zijn rol is voor zijn doen gewoon ondermaats. In The Dark Knight serie was die al stukken beter en dat is niet eens een oscar rol geweest, ook al had de 2e film 8 nominaties. Als er een DC komt wil ik hem nog wel zien, maar ben benieuwd of ik dat vol houd zolang, gezien het matige acteerwerk.
Chappie Vermakelijk, niet echt meer dan dat. De overdreven slechte reacties snap ik dan ook weer niet echt. Oké Die Antwoord hoef ik nooit meer in een film te zien, maar opzich waren het beide wel geinige types voor een keer. Er zit wat humor in door de twee samen met Chappie wat gewoon leuk is, je moet alleen niet met je zure kop een serieuze film verwachten. Verhaal is flut en je moet zonder veel na te denken gewoon de film checken, anders ga je je alleen maar ergeren aan shit. Het is gewoon opnieuw Blomkamp die los gaat met zijn scifi en robotjes, het ziet er geweldig uit ja, maar inhoud heeft het niet. Tegen het einde aan ontspoort de film wel een beetje, maar het blijft gewoon luchtige vermaak. Waar Elysium op een geven moment Halo was is Chappie opeens Metal Gear Solid. Hugh Jackman zijn rol was wel huilen eigenlijk, maar boeieeeeeen. 7
The Guardian maar weer eens gezien, met Kevin Costner. Toffe film over de Amerikaanse Kustwacht en de ontberingen die ze te verwerken krijgen. Hoofdzakelijk gaat het om de training, met daarin ook een sterke rol voor Cutcher. Mooie locaties ook gekozen en visueel is de film ook sterk. Zeker het kijken waard. 7.5/10
Nightcrawler Wel een leuke film. Maar vooral door de character en het acteerwerk van Gyllenhaal. 7.5/10
Ik kijk die shit ook niet meer, blijf de eerste twee zo tergend saai vinden. Gewoon niet mijn ding. En maakt mijn haat tegen Lawrence alleen maar groter haha.
Dit dus, holy shit wat is Benedict Cumberbatch goed in deze film. Echt ontroerend, mooi en ook spannend. Weergaloos.