FM5 [Finished] V8 Supercars Season 2 [PRO] [Dinsdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 19 jan 2015.

1. VanDen

VanDen Denvan

Leuk Bevonden:
    28
  2. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Iig niet doodleuk direct gaan roepen "bedankt voor het verpesten van mijn race" zonder dat je uberhaupt een rplay gezien hebt op dat moment. Ik raak na de sandwich en je duwtje van linksachter in een dusdanige slip dat ik alleen kan corrigeren. Achteraan aansluiten was het dus voor mij

3. NullMicrobe6099

NullMicrobe6099 Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Dit was naar mijn mening vanaf het begin al niet jou fout zeker niet na het terug zien van het moment volgens mij zitten surreal en asjemenou aan jou binnenkant en die verremde zich beide voor de bocht. Nu al zin in volgende week op het smalle long beach

4. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Imo heeft het geen zin om deze discussie hier te voeren. Daar bestaan racereports voor. Daarna vrolijk verder gaan met gamen. Proost!

5. NullMicrobe6099

Leuk Bevonden:
    39
    Het was ook geen aanval naar jou toe ik reed er achter en zag het gebeuren rem foutje is daar sowieso snel gemaakt zeker als je er met 2 bijna 3 auto's naast elkaar zit

6. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Snap ik. Heb voldoende meegemaakt hier op het forum ook :). En een discussie als dit kan flink uit de hand lopen, en dat is het me niet waard. Daarom plaatste ik mijn post ;-)

7. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mooie volle Lobby en (In)spannende races gehad, Loyall router eruit, abbo eruit en Ziggo.....nooit problemen mee, als je niet vies bent van een beetje rookgordijn.

Had het niet verwacht op Le Mans maar vond het erg slopend! De kwalificatie verprutste ik door bij het uitkomen Porsche Curves op de ribbels te komen aan de rechterkant. Meteen niet meer clean en de ronde ernaa ook niet……..handig, omgeveer 50 rondes gereden en daar nagenoeg nooit de fout ingegaan, zal je altijd zien.
    In Heat 1 vertrekken vanaf P10. Wel een goede en oplettende start en kwam uiteindelijk achter Pim terecht. Ik dacht dat ik achter Cold zat die later doorgaf dat hij op P9 reed. Pim en Fuzzy hadden de snelheid er goed in. Kon niet meer aansluiten. O ja het rookgordijn in heat 1 van Fuzzy en heat 2 van Cold heel apart, zag bijna niks....
    Heat 2 bij de start kwam ik niet goed weg, aan het twijfelen of ik in zijn 1 of 2 moest wegrijden. Net nadat ik terugschakelde ging Menno…….dan Mulsanne, vervelend wat daar gebeurde, maar ik zal er niet teveel over zeggen. Soms is het beter om even stil te zijn..... ik zag pas achteraf dat ik daar ook deel vanuit maakte daar waar ik tijdens de heat totaal geen erg in heb gehad.
    Ik kwam achter Cold te zitten en daarvoor weer Fuzzy. Menno was binnen no-time gevlogen. Er kwam nog de opmerking of hij wel 2 keer gepit had, respect voor die snelheid :)
    Er ontstond een leuk gevecht, eerst liepen Cold en Fuzzy op mij uit door hun slipstream samenwerking, maar toen die samenwerking over was kon ik terug komen. Cold die maakte volgens mij uiteindelijk in de EDIT Mulsanne (?) een foutje en ging meteen de pit in. Fuzzy en ik wachtte tot ronde 5. (Ik attendeerde Fuzzy nog even, dat was trouwens niet belerend bedoeld, maar puur informatief). De ronde erna weer meteen gepit om daarna door te knallen naar de finish. In ronde 7 ruimte gegeven om te zorgen dat wij niet weer achterhaald werden door die ”iri” Cold :+. Dat lukte iig maar in de voorlaatste ronde maakte Fuzzy toch nog een foutje (Ford Chicane) waardoor ik er “makkelijk” langs kon. Wel het hele rechte stuk in mijn achteruitkijkspiegel gekeken of ze de slipstream wel of niet te pakken hadden……..uiteindelijk wist Cold toch nog Fuzzy voorbij te komen. Kapot voorbij de finish, erg leuk gevecht met Cold en Fuzzy waar volgens mij Flavour nog geeneens zo ver vandaan was. Fototjes volgen.

http://xboxclips.com/asjemenou75/58039f50-cdeb-4331-8aab-8edf4ed0f2e5
    Helaas ben ik er volgende week dinsdag niet bij……, snik,…. weer geen competitie voor mij op Long Beach! Succes allen! Cheers.

Laatst bewerkt: 20 mrt 2015
  8. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
  9. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Mmm, ik hoef geen foto's meer te maken!! Erg mooie pics Pim!!

NullMicrobe6099 en pim_smeets vinden dit leuk.
  10. NullMicrobe6099

Leuk Bevonden:
    39
    Hoeveel ronden worden er gereden op long beach met de sprintrace

11. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Gave shots Pim!

Long Beach wordt echt focussen, wat een zenuwen track zeg haha, 1 foutje is fataal.

pim_smeets vindt dit leuk.
  12. NullMicrobe6099

Leuk Bevonden:
    39
    Klopt ik kom tot nu toe gemiddelde ronde tijd 1.27.6 snelste is 127.2

13. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Long Beach wordt 5 sprintlaps.

14. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Ik had een paar rondjes gereden en kwam tot 1.26.1 maar ben de rondes daarvoor wel 5x de bandenstapel ingereden :+

15. NullMicrobe6099

Leuk Bevonden:
    39
    Daarom oefenen ik ook met schade aan dan weet ik ook de gevolgen voor de race ​

16. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ik heb nu een 1:24.650 staan en opgenomen. Vanavond ga ik VO opnemen voor een Track Preview om mijn rempunten en lijnen te laten zien. :)

17. NullMicrobe6099

Leuk Bevonden:
    39
    Dat word dus nog even oefenen van het weekend voor mij ;)

18. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
    Ik moet ook nog wat oefenen om onder de 1:26 te komen. Het is op zich wel een makkelijk te leren circuit met betrekking tot het vinden van rempunten. Alleen zijn de marges bijzonder klein.

19. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409
    ff in drie losse posts:

Mijn kwalificatie ging best lekker. Voorzichtig maar tegelijkertijd geprobeerd rap te zijn. Vanaf p1 mocht ik de sprintrace aanvangen maar ik verloor snel een plek aan FuzzySkittle. Ik kon de plek terugwinnen waarna Menno88 me voorbij ging en voor ik wat kon doen was de sprint al voorbij. Bij de start van de hoofdrace kon ik gebruik maken van de slipstream. Door de iets hogere snelheid en koude bandjes was het normale rempunt bij de eerste bocht na het rechte stuk niet goed genoeg waardoor ik wat door gleed en alle plekken verloor. Vanaf plek 11 moest ik aan de slag om te redden wat er te redden viel. Een vroegtijdige pit door de opgelopen schade gaf me wat ruimte om te concentreren, maar zorgde er tegelijkertijd voor dat ik niet van een slipstream kon profiteren. Ik had een strakke pace te pakken en zat na Denvan zijn eerste pit voor hem. Helaas gingen Divimus en ik beide in de fout in de bocht voor het rechte stuk waardoor ik zo'n 5 seconde verloor. 5 seconde die ik later hard nodig bleek te hebben. Na mijn 2e pit had ik weer wat ruimte om te knallen waarna ik in de slotfase zo'n 5 seconde achter de nummers 2, 3 en 4 zat. In de allerlaatste bocht was het weer spannend en kon ik net Coldzero, die wat zand mee hapte, voorbij komen.

20. Flavourlicious

Leuk Bevonden:
    1.409

Report van afgelopen dinsdag:

Le Mans - Sprintrace - lap 1 | Race-incident | Menno88, ColdzeroNL & Denvan:

Na de eerste bocht na het rechte stuk komen Menno88, ColdzeroNL en Denvan met elkaar tot aanraking. Menno88 stuurt bij het uitkomen van de bocht iets naar links terwijl ColdzeroNL met zijn neus er nog naast zit. Hierdoor raakt ColdzeroNL de achterkant van Menno88 wat vervolgens resulteert tot een rit in de vangrail voor ColdzeroNL en Denvan.

http://xboxclips.com/asjemenou75/039f4bb8-a657-4140-a1c2-bd3d742f795d

Le Mans - Sprintrace - lap 2 | Race-incident | Surrealistic & Divimus:

Bij het insturen van bocht 4 komt Surreallistic in het eerste gedeelte van de bocht iets naar buiten. Divimus neemt van de situatie gebruik en steekt zijn neus in de ruimte die is ontstaan. Surreallistic corrigeert door naar links te sturen maar omdat Divimus er al naast zit komen de twee tot aanraking.

http://xboxclips.com/asjemenou75/25464afc-dd62-483a-8fe4-3ca945916102

Le Mans - Hoofdrace - lap 1 | Race-incident | Denvan, Surreallistic, asjemenou75

Bij het aanremmen van de eerste bocht na het rechte stuk komt Denvan wat naar links voor een snelle exit. Surreallistic en asjemenou75 remmen beide voor het gewoonlijke rempunt maar komen door slipstream en harmonica effecten dichterbij Denvan dan geanticipeerd. Hierdoor komen Surreallistic en Denvan met elkaar tot aanraking en wordt de situatie lastiger door langzamere auto's voor de twee en asjemenou75 rechts van de twee. Surreallistic slingert nog wat na wat resulteert in een aantal kleine contacten.

http://xboxclips.com/asjemenou75/5055e67c-21b5-470a-bfbd-8bc5c190c35f

Hierbij een globale waarschuwing zonder consequenties voor in eerste instantie voor iedereen betrokken bij de incidenten en ten tweede voor alle deelnemers. De incidenten die we zien worden niet perse door 1 coureur veroorzaakt maar zijn meer een ophoping van verschillende acties. Ik merk te veel dat men tijdens de eerste paar bochten te snel en agressief aan het werk gaat. Daarbij lijkt het alsof een aantal niet helemaal weten wie waar rijdt waardoor er onnodig contact wordt gemaakt tussen voertuigen. Je moet, vooral tijdens de openingsfase, bekend zijn van de coureurs naast, voor en achter je. Zeker met de aankomende race op Long Beach is het extreem belangrijk dat iedereen rustig en oplettend de eerste ronde doorgaat.

Deel Deze Pagina