1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] [PS4] Final Fantasy XV (aka Versus XIII)

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 17 apr 2009.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Had dit ook in de thread van Xbox One gezet, maar das niet echt een official thread volgens mij:

    Type 0-HD met de demo van XV gisteren binnen gekregen. Alleen de demo nog gespeeld, moet echt beginnen aan Type 0-HD nog.
    De demo van XV is nice. Combat voelt zeer goed aan en het is echt fucking nice om eindelijk realtime battles te hebben in een FF game. Tuurlijk Type 0 heeft dit ook, maar die had ik nog nooit gespeeld. De animaties tijdens het lopen/rennen en combat is prachtig, heb het serieus nog nooit zo natuurlijk en vloeiend gezien in welke RPG dan ook. De gevechten kunnen tegen sommige beesten zo snel gaan dat de camera het gewoon niet bij kan benen en dan beginnen de problemen een beetje, want jij verliest ze dan ook uit het oog. Hier moet aan gewerkt worden.

    De graphics zijn een mixed bag. De characters zien er netjes uit qua detail en de kleding beweegt super realistisch mee in de wind, evenals wanneer er airships zich boven je bevinden in de lucht, vegetatie, kleding en haar beweegt prachtig mee in de wind dan, fucking netjes gedaan. Maar minder netjes en ronduit lelijk (Op Xbox One althans) zijn de blurry dingen in de achtergrond, een insane hoeveelheid lelijke kartelrandjes op hekjes, bomen, gebouwen, auto bij het benzine station etc. Om dan nog maar te zwijgen over de framerate die weliswaar in het begin gewoon ok is maar al gauw triest slecht wordt, zo erg dat het gewoon onspeelbaar was. I know...het is een demo en het is duidelijk dat deze game nog lang....lang niet uit komt.
    Combat dus verdomd vet, maar ook behoorlijk pittig nog. Vooral in de nacht, dan is combat moeilijker lijkt het wel. In een grot kwam ik soort goblins tegen die nog een behoorlijke weerstand wisten te bieden en ik moest al mijn potions gebruiken. Het gevecht tegen de Behemoth was gaaf en de Summon was episch.

    Wel echt twijfels over de open world in de game. Het is een demo en dus lastig te zeggen....maar heel erg boeiend vind ik het niet om rond te rennen in het Duscae gebied. Als ze het echter kunnen combineren met typische toffe FF stadjes, dan zal het al boeiender worden, maar for now....heb ik mijn twijfels over de gamewereld. Maar wederom, dit is maar een klein kutgebiedje uit de game.
     
  2. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    heb je type 0 al gespeeld?? erg benieuwd hoe die bevalt...
     
  3. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Nah, mijn gametijd is in FFXV gaan zitten man. Hier wat video's


    https://onedrive.live.com/?cid=EAB2F5195EA87EB3&id=EAB2F5195EA87EB3!129

    Ondanks dat ik alles al had gedaan en gevonden, bleef ik terugkomen bij de demo. Heerlijk die combat en wat een brute moves heb je zeg. Het zal nog een beste tijd duren tot release, maar ik denk dat dit iets speciaals gaat worden.

    Ga van de week zeker weten met Type 0 HD beginnen.
     
  4. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Wow dit ziet er goed uit zeg..
    Net begonnen met FF Record Keeper, dus zat wat info te zoeken en kwam hier uit. Misschien toch nog wel een next gen console aanschaffen dan tzt.. :)

    Enige wat ik eigenlijk nog mis hier is een mooie character creation optie. Zou het feest compleet maken voor mij.
    Oh en er moet ook een new game + optie komen. Zwaar gemis in FF XIII.

    Ga dit topic zeker volgen.
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Die Ramuh summon ziet er errug stoer uit! Instakill behemoth, nice. FF summons zoals ik ze graag zie. :)



    Kijk vanaf 31 minuten.
     
  6. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    Die summons zijn echt te vet! Kan hier ook echt niet op wachten. Eerst maar volgende week ff x remasterd hd!
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Enne, bevalt FF X HD? Ik vind hem onzettend goed speelbaar. En... een leuke FF game (ook niet onbelangrijk). De sfeer tot nu toe spreekt mij heel erg aan.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-18-final-fantasy-15-demo-to-be-updated-early-june




    Een update van een demo, dat zie je tegenwoordig niet veel meer.

    Here are the headline changes and additions that come with version 2.0, courtesy of the Square Enix blog:
    • You can now fight the Catoblepas. That's the big monster in the lake. In version 2.0 one of them comes out of the lake onto land where you can fight it. Be careful though, it apparently takes 20 minutes to defeat with all four characters at level 99 and it can still knock you out in one hit.
    • You can now warp out of battle to certain locations
    • There's a new dodge roll
    • New character interactions (in the field/environment and during camping)
    • New team combo attacks using all four party members
    • Additional side quests involving just you/Noctis and one other party member
    Meanwhile, Square Enix revealed a raft of features it wanted to add to the Final Fantasy 15 demo but couldn't. Square Enix is trying to add them into the game for launch, though.
    • You will be able to buy/sell items in bulk
    • Each dropped item has specific uses; for instance, some of the dropped items can be used to customise the car
    • The team is looking into making the BGM and environmental effects richer
    • We will be looking into finding a way to address the issue with the player's stamina depleting (while sprinting) that was mentioned by many Japanese fans

    Performance is als laatste ook iets verbeterd.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Ungh... alweer een slecht geoptimaliseerde engine. Mooie game, maar nog steeds performance issues. En niet alleen in de cutscenes. Platinum demo draait beter op de PS4, maar nog steeds niet ideaal (en dat is inclusief dynamische resolutie). Hoe zou deze game draaien op PS4K? :p
     
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417



    Eindelijk verbeteringen in de framerate. Een goede Neo kandidaat?
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Vanmorgen de demo gedownload en even gespeeld, en grafisch in orde. Had stemmen uiteraard op Japans, maar er zat eigenlijk geen of vrijwel geen voice-acting in. Blijkbaar zijn de kreuntjes anders in het Engels...(!)

    Vond het wel een aardige demo, maar kan er verder nog weinig mee. Je hebt geen team-combat, de combat die erin zit is erg basic, het is uiteraard nog op een zeer laagdrempelig niveau qua moeilijkheid, en op bepaalde punten vind ik het toch wel verouderd/clunky overkomen, terwijl andere zaken weer erg mooi zijn (veranderen in een soort giraffe, de licht-effectjes, etc etc). Dat level dat je heel klein bent in een grote kamer vond ik waardeloos. Autorijden erg meh ipv soepel, en gewoon een saaie kamer.

    Weet ook niet goed wat ik nu verder nog met die demo moet/kan? Was dit het, of is er nu een soort game+ unlocked?

    Ik zie mezelf de game trouwens wel kopen (tenzij het keihard flopt qua kwaliteit uiteraard), maar weet dus nog niet zo goed hoe ik de demo moet interpreteren.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417


    Ziet er met elke update beter uit. Ik ben bijna benieuwd naar deze release. ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2016

Deel Deze Pagina