Tuurlijk vind ik dat niet oké! Van mij krijg je ook direct een klap terug omdat ik weet dat ik jonger, sterker en niet kleiner ben (wat de pijn op termijn wel verzacht). Uiteindelijk kost zijn ontslag ook gewoon jou (droom)baan, want dit is het begin van het einde voor Top Gear. Ik ben wel professioneel genoeg om dit bij te praten en samen door te kunnen werken. Een blauw oog is binnen 2 dagen genezen en dat de onderlinge band verstoord is kan ik me wel over heen zetten als het alternatief al die media aandacht en einde van de show is. Bij mij had dit akkefietje de media niet gehaald als ik producer was. Zoiets moet je intern oplossen. Een schorsing met een kut excuus en eventuele compensatie (2 week vakantie) zou voor mij een pleister op de wond kunnen zijn.
Er ging overigens een scheldsessie van 20 minuten aan vooraf, in die tijd was ik allang weggelopen om even af te koelen. Het begint er al mee dat ik me de huid niet vol laat schelden ook al ben je de fucking minister president. Die klap was binnen de minuut al gevallen of helemaal nooit. Voor een hapje eten laat ik iemand niet zo over me heen lopen.
Ik probeer zijn actie écht niet goed te praten hoor, maar hiermee dupeer je eigenlijk alleen de miljoenen fans in de 170 landen waar Top Gear uitgezonden werd. Clarckson gaat er waarschijnlijk financieel op vooruit door over te stappen van zender, de BBC verliest miljoenen kijkers en euros en de producer zal binnenkort opnieuw moeten solliciteren. Verre van een ideale oplossing dus.
Hij had inderdaad al een excuus gemaakt en ik geloof ook wel dat het oprecht was. Er is dan ook geen aangifte gedaan en zowel de producer als Clarkson willen wel door volgens mij. Het is echt de keuze van de BBC geweest om Clarkson zijn contract niet te verlengen.
Laatst bewerkt: 1 apr 2015
AnubisNefer vindt dit leuk.