[Multi] Destiny

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 13 feb 2013.

?

Naar welke nieuwe subclass kijk jij het meeste uit?

1. Sunbreaker

42,2%
  2. Nightstalker

26,7%
  3. Stormcaller

31,1%
  1. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
    Pas maar op tamerius, Graveheart wil waarschijnlijk alleen maar meeliften.

:+

Rampage vindt dit leuk.
  2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Bedankt he, aapje. :p

Maddmonkey vindt dit leuk.
  3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Die verhalen altijd op Reddit.

"
    I'm a fairly casual player. My 10 year old plays PS4 ferociously and I dibble dabble along on the old 360 which I moved to my room. I just hit 32 the other day and I was thrilled that I made it. I was a forever 29 prior to the Dark Below.

Anyways, I don't do a ton of raids, but I get the nightfall done almost every week. I use LFG to find a couple people and it usually works out just fine. I've never had any real issues or epic stories..just college kids talking about vaping, or high school kids blaring music and dealing with younger siblings.

This week's nightfall started very similar. Made a post, had two takers within 5 minutes and off we went. I'm going to call the first guy Joe and the second guy Simmering Bucket of Rage (SimBuRa for short). We all said pleasant hellos and merrily started off to go kill servitors.

My first clue to SimBuRa's condition occurred after his titan got bitchslapped by a gaggle of dregs before the first servitor went down. I heard a low grumble...unintelligible at that time. Joe revived him, and we both heard "thanks".

Meanwhile, Joe and I are having a decent talk about Destiny. Exotics, my lack of a Gjallarhorn, blah blah blah. Still no words out of SimBuRa, but he's playing..and playing hard. Liberal application of the fists..guy loved melee kills. I happen to be running a sunsinger with Heart of Praxic Fire, so I was creating a lot of orbs...which SimBuRa was drawn to like college chicks to Uggs. Fist of Havocs everywhere.

So we come around the corner to where the minotaurs and hobgoblins are and SimBuRa gets sniped. He loses it..."I'M GOING TO EAT YOUR F'ING GOBLIN BABIES AND CRAP THEM OUT AND MAKE YOU EAT THEM YOU PIECES OF SHIT!!!!!!!!" Followed by a high pitched scream of some sort that lasted for at least 30 seconds.

Joe and I totally stopped our conversation mid-sentence.

Now it was awkward.

The strike continued. No wipes, mind you. SimBuRa gets rez'ed and off we go. Now with two very nervous warlocks wondering what the hell we had gotten ourselves into.

Joe and I discuss Nexus strategy. We both think that we should stay up and just deal with the minotaur. We very gingerly ask SimBuRa if that's ok. We both hear a grunt. We take that as an affirmative and proceed to snipe the adds below us.

Joe and I start sniping from the edge. SimBuRa hauls ass for the back of the cave...sweet.we guess he has mino duty. As we snipe and cower from splash damage..each minotaur that spawns is greeted with verbal explosions. I can't remember them all...but here are a few...

"COME AND EAT MY BALLS MINO-TARD!"

"WHAT, YOU DON'T LIKE THE TASTE OF MY GRENADE...HERE, HAVE SOME ASS!!!"

"SUCK IT, SUCK IT, SUCK IT YOU PURPLE ASS-CLOWN!!!"

"I'LL RAPE YOUR F'KN GRANDMOTHER'S FACE!!!"

Each of these gets louder. I had to mute my mike because I was crying. Joe is yelling at the guy, "Calm down, dude! Are you ok? you're going to f'kn blow something out!" I'm now trying to keep the pee from coming out.

I finally call out, "Nexus is almost dead..couple more....." Before I can get it out of my mouth, SimBuRa flies past both of us sailing through the air...his rage almost visibly trailing behind him as he loads up fist of havoc screaming into the mike..

"IMMA SHOVE MY GIANT TITAN DICK IN YOUR EYE!!!!"

The fist seals the deal. We danced. We pointed. We all got shards.

Best nightfall ever."

Cyndris, mauser8x57 en Ic3DFire vinden dit leuk.
  4. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329

/dead

:+

5. thiez

thiez Active Member

Leuk Bevonden:
    21
    je kan mij ook wle tevoegen, ik speel destiny niet zo veel omdat iedereen een break heeft.
    ik wil graag 1 of 2 avonden in de week wel weer ff wat raids clearen.

thiez

6. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Ik speel nog regelmatig, omdat mijn broer echt net begonnen is (jongste is al even bezig) en zijn dus nu geregeld met z'n drieën bezig. Je mag mij ook wel toevoegen en als je hulp nodig hebt kun je wel een berichtje sturen :) VoG is wel standaard hardmode en Crota hangt van het team af (lvl32 of goede wapens) :)

7. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Graveheart, Thiez, Sake1989: bedankt, ik heb jullie net toegevoegd (had forum ff niet gevolgd).
    Meeliften is mij geen probleem, alle hulp is welkom.

VOG Hard is ook goed, we zijn als groep niet zo heel goed maar na wat pogingen (en strategie wijzigingen) zijn we bij templar beland. Alleen daar zaten we na 1,5 uur kloten vast (heavy synth maakt dat duur grapje voor de meesten).
    We snipen van boven en als Relic Holder ren ik achter de harpy's aan (en doe hidden left/right). Omdat niet altijd tijdig die Oracles werden aangegeven is er iemand in de Templar toren gekomen die op hidden links schiet.. Werkte ook niet zo goed want hij deed geen DPS op Templar. Toen verplaats naar de Spirit Bloom rots zodat hij hidden left/right kan zien en DPS kon doen. We halen ongeveer 7-8 Templar Teleports voordat we een oracle missen, ik dood ben of te veel snipers dood zijn (rockets, granaten etc) of wingman. Hoeveel teleport rondes zijn er ongeveer nodig? we hebben ook al tot enrage gespeeld en ik help al mee door met Truth te schieten als Relic Holder (als het kan) maar Templar had nog 25% health in onze beste ronde :mad:

Heeft iemand wat tips om Templar Hard vanaf sniper positie te doen? we hebben maar 1 ghorn dus onze DPS is waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg? Ice breaker doet 2500 dmg maar ik heb geen idee hoeveel health templar eigenlijk heeft. Ik las dat Dragon's breath de beste rocket launcher is en die hadden we nog niet gebruikt, daar hebben we er 2 van (1 pas 331). Dus dan hebben we 3 fatsoenlijke rocketlaunchers, de andere heeft een Ice breaker en 6de man heeft een Thunderlord (die zou ook goed werken?).
    Nu ik toch vragen stel, weet iemand of de volgende wapens zinvol zijn tegen Templar (van 6de man):
    Suros regime - ik neem aan van niet (te ver af, te weinig impact)?
    Thunderlord
    LDR
    NITC scout - heeft geen VoC
    Atheon's Epilogue
    Hezen Vengeance (300) of One Way Ticket (331)? 3 in tube vs 2.

Heeft Hezen eigenlijk nut in VOG? ik weet dat die de Oracle Perk heeft maar ik zag laatst dat iemand zijn ghorn aan de kant zette en Hezen heel veel gebruikt had (1 van ons deed met andere groep mee en ik zag dat in de game stats).

Zijn rocket launchers met cluster bommen beter of slechter tegen templar? DBs Flare doet juist extra damage en ik zag dat Truth 2750 + 950 damage doet (geen idee waarom ik 2 dmg hits zie)

Granaten gooien op de Templar hebben we nog niet geprobeerd.. Ook geen weapons of light (als dat al kan) of andere supers (sunsinger flare granaten wellicht??). Detainment breaken wisten we ook nog niet snel te doen maar ik heb daar wat tips voor opgezocht (melee, golden gun op 3 detainments, Ice Breaker vanuit detainment doet tevens 1000dmg op templar en schiet schild kapot).
    Voor detainment (rockets) schieten deden we ook nog niet. Ik denk dat we met deze tips templar wel halen maar als iemand nog goeie tips heeft dan hoor ik ze graag (welke wapen/combo werkt goed bv). Ik las dat Found Verdict het snelste is om detainment te breken (1.5 sec), 2 warlock melees gaat ook snel. IB heeft 3 schoten nodig. Zijn alle shotguns snel of alleen Found Verdict?

Hieronder zijn 2 highlights te zien, misschien dat een andere relic holder nog tips voor me heeft wat ik beter kan doen? of niet moet doen, etc.. ik ben soms wat traag met mijn super gebruiken denk ik, maar die harpies doen echt meer damage dan ik verwacht had. 2-3 kunnen me gewoon uitnemen dus werd ik een beetje voorzichtiger met ze. Ik had later ook pas door vanuit waar ik het beste kan schieten en waar de harpies naar toe willen.

forum verknalt mijn directe twitch links, ik bedoel die "Templar Hard poging 1 en 2" :
    www. twitch.tv/quicksilver3454/c/6486284
    www. twitch.tv/quicksilver3454/c/6486293

Een ander vraagje: ik heb daarna Templar Hard solo gedaan om te oefenen en toen ook nog gehaald maar helaas geen Fatebringer die ik graag wil (loop rond met een Polite Denial blauw hand cannon omdat ik niks beter heb, Devil You Don't is waardeloos). Cleared met Warlock en Hunter maar helaas wederom Found Verdict (en shards/energies).
    Volgens vogloot.com zijn er 8 items die je kan krijgen, is de kans op Fatebringer dus 1/8 ? of valt die veel minder vaak ?

In de gorgon labyrinth heb ik daarna exotic en shard kistje geopend, toen kwam iemand van mijn clan online en is hij erin gesprongen.. alleen hij kon niet bij de kistjes komen omdat er nu een deur voor zat.. Kan je de kistjes alleen krijgen als je de templar hebt gedood (of althans in de game aanwezig was) ?? of waarom was er een deur ? (ik ben door de gorgon's eens dood gegaan, misschien daardoor?).
    Ook konden we het laybyrinth niet uit, zat een steen voor.. vreemd

Vanmorgen wou ik met een andere clan member de templar save van zijn account kopiëren, maar hij kon templar hard niet kiezen, alleen normal.. balen :mad:
    waarschijnlijk omdat hij Hard nog niet gecleared had (?)

Ik had nog een Atheon Normal checkpoint op mijn titan dus hebben we die maar overgezet.
    Als er trouwens mensen zijn die een Templar Hard checkpoint hebben zou ik die graag willen kopiëren :)

Laatst bewerkt: 7 apr 2015
  8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mijn God

Tldr

9. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    hmm ja klopt, beetje te lang geworden. ik had ook een hoop vragen

tl;dr: wat zijn goeie wapens om als team veel DPS te doen (ex Ghorn) voor Templar Hard? wapen combo's vanuit sniping positie ? Detainment tips? Evt. Relic Holder tips voor mij (zie de 2 twitch highlights)

AnubisNefer vindt dit leuk.
  10. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Templar stukje doe ik vaak aan de rechter kant. Oracles die we kunnen schieten, schieten we neer, voor de rest cleanse gebruiken. Detainment shield met primary neerhalen. Zodra de Templar geen schild meer heeft, dan met sniper/rocket damage doen. Kost wel tijd, maar zou zonder problemen moeten lukken zolang iedereen bij elkaar blijft voor de cleanse.

11. thiez

thiez Active Member

Leuk Bevonden:
    21
    ik wil de nightfall en of raid doen, als er meer mensen zijn of er Engels nog een plekje over is stuur gerust een p.m naar mij...

12. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Horn nummer 3 voor je :) Ging rap zo die raids!

Graveheart vindt dit leuk.
  13. thiez

thiez Active Member

Leuk Bevonden:
    21
    Jup ik had niks te klagen:)

Graveheart vindt dit leuk.
  14. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    1x legendary engram (kwam een Fusion uit die ik al had, dismantled)
    1x coiled piss? (dismantled)
    1x new monarchy hand Cannon (dismantled)

En weer een week zonder een gjallar.

;-)

Laatst bewerkt: 8 apr 2015
    Sake1989 en Rampage vinden dit leuk.
  15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Ach, ik heb na tig Raids nog geen Hunger. Iets wat volgens Bungie een drop zou moeten zijn :+

16. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Nou het begint er op te lijken dat veel spelers die geen Horn hebben in zelfde loottable zitten.
    3 x NF-2x raid en weer geen Horn of de black hammer,maar wel shards en een nutteloze legendary.
    Was erg lullig tijdens de raid,iemand van mijn groep keer zn 3de Horn en 2 exotics en ik 2 shards grrrrr.

Ik stop er mee tot de dlc

Sake1989, Rampage en Maddmonkey vinden dit leuk.
  17. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    We hebben dat 2x op Normal geprobeerd maar toen gingen er toch mensen dood (achter een Oracle aan gaan, harpies etc) maar dat was in het begin, misschien nu wel een goeie optie. We hebben er weinig ervaring mee dus nog meer vraagtekens:
    Als de templar naar rechts op jullie positie wilt teleporteren wat doen jullie dan? teleport blokkeren neem ik aan of verplaatsen naar elders of schuilen?
    En als de templar rechts voor gaat zitten dan zullen de harpies jullie positie willen, gewoon allemaal uitnemen dan? is er dan iemand die op harpies let en niet op templar schiet?
    En cleanst Relic Holder alle marks of alleen wanneer het nodig is (prepares ritual of negotation) ?
    Enig idee hoeveel templar shield breaks nodig zijn (gemiddeld) of anders de speeltijd ?

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Helaas deze week weer geen Warlock raid chest van Crota, maar gelukkig hebben we een No Land Beyond gekregen! :D

19. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    1: Teleport alleen blokkeren als het team die Praetorians aan kan, anders achter pilaren schuilen, titan schild gebruiken of wat verder lopen.
    2: Relic holder zorgt voor harpies, one hit kill namelijk.
    3: Marks op het laatste moment clearen, dus zorgen dat iedereen zoveel mogelijk bij elkaar is zodat dit gemakkelijk kan.
    4: Geen idee hoeveel, is ook maar net of iedereen de kans krijgt om veel damage te doen (hangt ervan af hoe snel je de detainment shield weg krijgt en welke wapens er gebruikt worden).

20. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    1: Neem een goeie shotgun mee om de Praetorians uit te schakelen. Met die 200% buff moet dat een eitje zijn. Teleport blokkeren kan als je een behendige Titan hebt. Door middel van LB kan je op de teleport locatie het schild activeren van je Relic door op LB te drukken. Als je vanaf het begin GELIJK naar de Templar z'n teleport locatie gaat en deze "annuleert" komt de volgende locatie meestal rechts. Zijn maar 2 locaties (rechts en links) die je dan moet blokkeren. Vergt wat moeite maar als het lukt kan je hele team vanaf boven de Templar in krap 2 minuten over de knie leggen. Zie video;

2: Relic Holder zal zoveel mogelijk enemies uit willen schakelen om zjin super zo snel mogelijk vol te krijgen. Echter kan het geen kwaad als je team er ook op schiet.
    3: Zodra jou scherm groen/rood word moet iedereen bij elkaar staan om te "cleansen". Doe je dit niet, dan kan je het schudden.
    4: Varieert. Ligt aan de damage die je doet.

Ik ga duimen voor wat HoW informatie vanavond. Enige leuke aan Destiny is momenteel de Raid. De rest boeit me allemaal geen reet meer. Blijf het grappig vinden dat je Crota's End binnen 20 minuten kan voltooien terwijl je met de Vault of Glass toch al snel langer als 30 minuten bezig bent. Man wat haat ik de Templar en Gatekeeper stukken. Maargoed, liever een Raid die lastiger is dan een Raid waar je zo doorheen blaast.

Sake1989 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina