FM5 [Running] Rivals Challenge 2015

Discussie in 'XBW Racing' gestart door B Tender, 15 mrt 2015.

1. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    Ja en dan op de NORDSCHLEIFE aub!!

2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Alsof je gedachte kunt lezen Pieke... Dat was inderdaad mijn plan!

Maar...
    Eerst nog even knallen in de LFA allemaal!!! :thumbs::thumbs::thumbs:

Laatst bewerkt: 2 apr 2015
  3. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dan doe ik zeker mee! LFA vind ik echt een draak van een auto, ziet er leuk uit maar in racegames is hij zonder goede tuning beurt echt waardeloos.

Op de Nordschleife..... Geweldig circuit uiteraard. Gaat het dan om clean laps? Waarschijnlijk vlieg ik dan in een van de laatste bochten net buiten de baan...

B Tender vindt dit leuk.
  4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Jep... Clean laps.. We kunnen niet zien of een rondje dirty is vanwege een klein stuurfoutje en een strookje gras, of door 100 rewinds om alle bochten te perfectioneren.

Hoe vaak ik mooie rondjes al heb weggegooid in de laatste bochten... Verschrikkelijk. Je ziet ne in de lfa ook wat conservatiever door de laatste bochtjes gaan (vind m zelf wel ok rijden,moet ik bekennen!).

5. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Nordschleife is dan ook wel weer een track die minder toegankelijk is ;) Wel vet overigens..

6. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ach.. Het is niet voor niets een challenge he.

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben vanavond om 20.00 niet online om de balans op te maken (morgenavond 20.00u is de deadline van de eerste challenge). Zaterdagochtend zal ik de uitslag bekendmaken o.b.v. de tijden die jullie hebben gereden en hier hebben gepost.

Zorg ervoor dat wanneer je een tijd rijdt die niet uit de leaderboards blijkt (omdat je met een andere A-auto een betere tijd hebt neergezet) vóór 20.00u hier een foto/screenshot post waarop je tijd te zien is.

Zorg ervoor dat wanneer je een tijd rijdt die wel uit de leaderboards blijkt, dat je je tijd óók hier gemeld hebt voor 20.00u, zodat ik weet dat je de tijd voor 20u gereden hebt.

Omdat ik er morgenavond niet ben, kondig ik hier alvast de nieuwe challenge aan. Tussen de regels door viel het al te lezen.

De nieuwe challenge luidt: 2013 Toyota GT86 @ Nordschleife

Tune: XBWR GT 86 B584 van @loyallronin
    Deadline: vrijdag 17 april 2015, 20.00u

8. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Net al even kort een poging gewaagd... Damn, dat is echt zenuwslopend! Had al een jaar geen Nordschleife gereden maar vloog het eerste rondje slechtst 3 keer net buiten de baan. Tweede rondje perste ik er een 8:06 uit... laatste paar bochten voor het rechte stuk was de spanning niet te houden. Moet je echt goed voor zitten wil je er een goede tijd halen... Bijna elke bocht kan het fout gaan... o_O

9. f1freaky

f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

Leuk Bevonden:
    120
    Gaat hem denk ik niet meer worden voor morgen...
    Vanavond naar Fast Furious 7 geweest #eendikkeaanrader
    Morgen drukke dag....misschien wordt "the Green Hell" wel wat

10. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    De grens van 8:00 minuten op de Norschleife bljift een beetje magisch natuurlijk. Denk je dat we daar de komende twee weken onder kunnen duiken @Beltoni ?

Ik heb er gisteren een half rondje gereden met de GT86, en ik vind de grip die de auto heeft heerlijk, al is het wel omschakelen na de LFA (eerlijk is eerlijk) qua rijstijl. Wennen om de auto het vertrouwen te geven dat hij verdient (maar dat komt vanzelf na wat meer kilometers).

11. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Dat zou wel moeten lukken maar dat zal nog wel even pittig worden. Je moet toch bepaalde snelheid inleveren voor zekerheid... Het is wel grappig dat ik bijna de hele baan nog ken. Vraag me af hoeveel digitale rondjes ik heb gereden in verschillende games.

12. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik hoop morgenochtend m'n eerste rondjes te kunnen rijden. Ben benieuwd waar we op uit gaan komen! Dit wordt er wel eentje die ik graag win :D (#vuurtjeopstokend :) )

13. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik heb zelf de tune niet getest op de Groene Hel. Wel weet ik dat je bij een heuveltje net op de top voorzichtig moet zijn met gasgeven omdat anders de kont begint uit te breken.
    De tweede versnelling pas in een zeer langzame bocht bij lage snelheden gebruikt hoeft te worden.
    Schakel pas in de 2e versnelling als je voldoende hebt geremd en snelheid hebt verminderd, want anders remt de auto abrupt te veel op de motor af door de gear ratio van de 2e versnelling.
    Meestal is de 3e versnelling de beste keus.
    De 6e versnelling is een overdrive en bij voorkeur gebruiken heuvel af.
    Verder is de auto licht onderstuurt bij acceleratie in de bocht.
    Bij konstante snelheid door iets van het gas af te gaan reageert de auto nagenoeg neutraal mogelijk zeer weinig tot te verwaarlozen overstuur.

Dank u voor de aandacht.

P.s: Geniet van het uitlaatgeluid tijdens de RIVALS :thumbs::thumbs:

Laatst bewerkt: 3 apr 2015
  14. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zit een leuk snerpje in ja!! De tweede versnelling had ik nog niet echt op gelet. Viel me wel op dat de 6e vrij lang was inderdaad. Volgens mij heeft hij nog redelijk wat bodemvrijheid, wat op de Nordschleife geen overbodige luxe is.

15. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Onder de 8 min is vrij makkelijk haalbaar. heb nu 7.46.790 staan op de LB.

16. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Dan zit ik iig bij je in de buurt....
    Caroussel en 2na en 1na laatste bocht verbeteren en ik zit denk ik ook wel op 7.46

17. ColdzeroNL

ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

Leuk Bevonden:
    1.151
    Mijn laatste stuk was ook niet denderend, kan misschien nog wel 2 seconden af in dat rondje.

18. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Laatst bewerkt: 6 apr 2015
  19. f1freaky

Leuk Bevonden:
    120
    Zat vanmiddag ook op een kleine voorsprong op Cold alleen toen zei me controller stuur zelf maar....

20. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Jullie moeten allemaall nog flink aan de bak!! Dit was een serieus lekker rondje van me!
    7:39.xxx komt steeds dichterbij!! :D

Deel Deze Pagina